نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

2. بهمن 1393 - 10:40
عباسعلی کدخدایی گفت: بحث همه پرسی منطبق با اصول قانون اساسی نیست.

به گزارش چهارفصل،"عباسعلی کدخدایی" مشاور عالی دبیر شورای نگهبان در امور حقوقی و سیاسی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار سیاسی ایلام بیدار گفت: برخی تلاش می کنند تا به مبانی نظام جمهوری اسلامی خدشه وارد کنند.

 

وی گفت: در جایی بحثی مطرح شد تا همه پرسی برگزار تا نتایج آن مشخص کند که مردم، مسائل رفاهی یا مسائل منطقه و بین المللی مدنظرشان است.

 

کدخدایی بیان کرد: این مغالطه ها به خاطر درک نادرست از فلسفه حکومت اسلامی بوده که از زبان برخی افراد مطرح می شود.

 

مشاور عالی دبیر شورای نگهبان در امور حقوقی و سیاسی ادامه داد: در واقع بحث همه پرسی منطبق با اصول قانون اساسی نیست.

 

وی خاطرنشان کرد: جز در دو اصل نمی توان بحث همه پرسی را مطرح کرد؛ یکی اصل 59 که فقط مجلس می تواند آن را به اجرا درآورد و دیگری اصل 177 که در اختیار مقام رهبری است و به جز این دو اصل هیچ جایی برای برگزاری همه پرسی وجود ندارد.

 

عضو سابق شورای نگهبان اضافه کرد: جای بسی تعجب است افرادی که کاملا با قانون آشنا بوده، این مسائل را مطرح می کنند.

 

کدخدایی افزود: البته در دوران سازندگی از این قبیل موارد نیز مطرح شد که طی آن خواستار تمدید یک دوره دیگربرای رئیس جمهور شدند.

 

مشاور عالی دبیر شورای نگهبان در امور حقوقی و سیاسی خاطرنشان کرد: البته همه پرسی های زیادی تاکنون برگزار شده که 9 دی سال 88 و 22 بهمن هر سال از جمله آن است.

 

*اقدام نشریه فرانسوی نقض قوانین حقوق بشر است

 

وی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر توهین نشریه فرانسوی به ساحت مقدس پیامبر اسلام(ص) نیز گفت: نظام های سکولار غربی همیشه نشان دادند که با نظام های دینی مشکلات جدی دارند و آن را خارج از همه ضوابط حتی ضوابطی که خودشان تعیین می کنند از جمله مقررات حقوق بشر را نادیده می گیرند.

 

عضو سابق شورای نگهبان اظهار کرد: آنها این امکان را فراهم می کنند تا چنین توهین هایی به همه ادیان و نه فقط دین مقدس اسلام، بلکه شاهد بودیم در دروه های گذشته حتی به حضرت مسیح(ع) و یا بقیه پیامبران هم توهین ها و جسارت هایی صورت گرفت.

 

کدخدایی افزود: اگر اینها صادق هستند و اگر واقعا به همان مقرراتی که خودشان تنظیم کردند، پایبند هستند بایستی جلوگیری کنند.

 

وی با طرح سوالی که چه طور می شود مسائلی مثل قضیه هولوکاست حرف زدن و ارزیابی کردن علمی در کشور فرانسه ممنوع ولی توهین به ادیان الهی آزاد باشد، گفت: این موارد معیارهای دوگانه ای است که مردم جهان به خوبی با آن آشنا هستند.

 

کدخدایی در پایان بیان کرد: این رفتار دوگانه مسئولین برایشان روشن شده که هدفی جز نقض مقررات خود و خدشه وارد کردن به اعتقادات و عقاید مردم ندارند.

 

انتهای پیام/گ

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی