نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

14. دى 1393 - 12:35
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد
ارتباط ضعیف صنعت و دانشگاه در کهگیلویه و بویراحمد
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: صنعت و دانشگاه در کهگیلویه و بویراحمد ارتباط ضعیفی دارند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل ، داریوش دیودیده بعدازظهر امروز در نشست شورای اقتصاد و سرمایه‌گذاری دانشگاه آزاد کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: یکی از نقاط ضعف در کشور و به خصوص استان کهگیلویه و بویراحمد بیگانه بودن صنعتگران و دانشگاهیان از هم بود، اما در سال‌های اخیر این روند در حال تغییر است و گام‌هایی در راستای تقویت ارتباط این دو بخش برداشته شده است ولی در مجموع چندان رضایت‌بخش نیست.

 

وی با تقدیر از رویکرد دانشگاه آزاد در تشکیل  شورای اقتصادی و سرمایه‌گذاری دانش‌بنیان بیان کرد:  این رویکرد به نوبه خود نقطه عطفی در زمینه پیوند دانشگاه و صنعت خواهد بود بنابراین باید از کسانی که زمینه تشکیل این شورا را پایه‌ریزی کردند تقدیر کرد.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در مقاطعی دانشگاه‌ها تنها به نظریه‌پردازی می‌پرداختند و پژوهش‌های آنان در کتابخانه دانشگاه‌ها خاک می‌خورد ولی در سال‌های اخیر ارتباط خوبی بین بدنه دانشگا‌ه‌ها و صنعتگران بوجود آمده است و همه به اهمیت تجار‌ی‌سازی پژوهش‌ها و ایده‌های دانشجویان و دانشگاه پی برده‌اند.

 

این مسئول در سازمان صنعت‌معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد، توضیح داد: با توجه به وظیفه دستگاه‌های دولتی در ایجاد و تقویت ارتباط بین صنعت و دانشگاه، در استان کهگیلویه و بویراحمد این زمینه فراهم شده است.

 

دیودیده در پایان بیان داشت: باید در نظر داشته باشیم که برای توسعه اقتصادی جوامع ارتباط دانشگاه و صنعت باید هرچه بیشتر تقویت شود و ظرفیت‌های علمی دانشگاه‌ها و امکانات صنعتگران در کنار هم به تحقق این هدف کمک شایانی خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری فارس

انتهای پیام/گ

 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی