نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

6. دى 1393 - 9:23
نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس گفت: شهر یاسوج از جمعیت مهاجرپذیر بالایی برخوردار است و نرخ مهاجرپذیری یاسوج در مقایسه با کلان‌شهرها کشورها بسیار بالا است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، غلام محمد زارعی صبح جمعه در نشستی با اصناف استان افزود: کالبد شهری یاسوج براساس اصول و آمایش دقیق ایجاد نشده است.

 

وی بیان کرد: همین مسئله موجب به وجود آمدن شبه بازارها در حاشیه این شهر شده است.

 

زارعی اظهار داشت: علت ایجاد شبه‌ بازارها در حاشیه شهر یاسوج ارائه کالا با قیمت خوب و معقول به مردم است که باید این کالاها در خود شهر هم با همین قیمت خود و معقول به مردم ارائه شود

.

وی موضوع بیکاری را یکی دیگر از عوامل ایجاد شبه بازارها در حاشیه یاسوج دانست و عنوان کرد: موضوع بیکاری باعث شده که این قبیل فعالیت‌های غیر رسمی در حاشیه شهرها ایجاد شود.

 

وجود ۱۸هزار تحصیل کرده بیکار در استان

 

نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس گفت: بالغ بر ۱۸ هزار تحصیل کرده بیکار در استان ما وجود دارد که این افراد برای ایجاد درآمد و شغل اقدام به تشکیل شبه بازار در حاشیه شهرها می‌کنند.

 

زارعی همچنین گفت: به رغم اینکه نفت در بودجه ۹۴ کاهش یافته اما استان ما در بودجه سال آینده به خوبی دیده شده و سهم اعتبارات عمرانی ملی ما در سال آینده ۶۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

 

وی افزود: همچنین ۲۴ پروژه ملی در استان وجود دارد که اعتبارات آنها ملی است و ۱۴ پروژه متعلق به دو شهرستان بویراحمد و دنا با اعتبار ۱۹۰ میلیارد تومان است.

 

غلام محمد زارعی

 

زارعی افزایش سهم اعتبارات عمرانی و همچنین احداث راه‌آهن در یاسوج را موجب تغییر و پیشرفت در کهگیلویه و بویراحمد دانست و بیان داشت: نگاه بخشی آفت بزرگ و خطرناکی است که اتاق اصناف ما باید این نگاه را از خود دور کند و خدماتی آسان و مدیریت شده به مردم ارائه دهد.

 

کهگیلویه و بویراحمد جزء استانهای پیش‌ رو در پرداخت مالیات است 

 

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اصناف و بازاریان به جای نگاه یک جانبه نگری باید با مدیریت صحیح نقش دوسویه، تعاملی، همگرایی و هم افزایی خود را با سایر حوزه ها نیز داشته باشند.

 

وی بیان کرد: کهگیلویه و بویراحمد جزء استان‌های پیش‌ رو به لحاظ پرداخت مالیات است در حالی که در سایر استان‌های برخوردار میزان پرداخت مالیات پایین است.

 

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود: در بودجه سال جاری که به مجلس ارائه شد تلاش کردیم که سقف درآمد مالیاتی برای استان را ثابت نگه داریم که این عدم افزایش درآمد علاوه بر ایجاد تفاهم بین اصناف و حوزه مالیاتی باعث دلگرمی بازاریان ما می‌شود.

 

زارعی، پرداخت مالیات را زمینه حرکت چرخه اقتصاد خواند و گفت: نفت و مالیات دو راه درآمد بودجه کشور است که در بودجه سال آینده اتکاء به نفت پنج درصد کم شده که این موضوع کشور را به سمت داشتن اقتصاد مقاومتی سوق می‌دهد.

 

غلام محمد زارعی

 

نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مالیات باعث عمران و آبادانی در کشور و استان ما می‌شود و عدم دریافت مالیات امری غیرممکن است.

 

وی ادامه داد: گرفتن مالیات در چند مقطع کار پسندیده‌ای نیست که این موارد در اصلاح قانون نظام مالیاتی دیده شده و با اصلاح این قانون مشکلات اصناف ما کمتر می‌شود.

 

زارعی با بیان اینکه تولیدات استان ما وابسته به بانک است و اگر این حمایت قطع شود تولید ما راکد می‌ماند، اظهار داشت: لایحه حمایت از رکود در دستور کار مجلس قرار دارد که در این لایحه دولت به واحدهای کوچک تولیدی منابعی را اختصاص می‌دهد که همین امر باعث تقویت بازار و از بین رفتن رکود می‌شود هر چند که تورم همچنان به قوت خود باقی است.

 

زارعی بیان کرد: کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی در دستور کار است که با این کاهش سود تسهیلات بانکی مشکلات پرداخت کارمزد اصناف حل می‌شود.

 

بازار کهگیلویه و بویراحمد وابسته به سایر استانهاست

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد هم در این نشست گفت: با تشکیل کارگروه های مختلف، تزریق منابع تسهیلاتی و تعدیل سازی میزان پرداخت مالیات و عوارض و با همکاری دستگاههای مرتبط در سطح استان انجام خواهد شد.

 

داریوش دیودیده افزود: اصناف گسترده ‌ترین شبکه‌ اقتصادی در کهگیلویه و بویراحمد هستند و بحث بازار نحوه تأمین، توزیع و ذخیره‌ سازی کالا از قدیم تاکنون مورد توجه بوده و در شرایط اقتصاد کنونی رساندن کالای مورد نیاز به مردم امری ضروری و مقدس محسوب می‌شود.

 

وی بیان کرد: بازار این استان برای اینکه کالای مورد نیاز مردم را سریع به مصرف کننده برساند با مشکلات زیادی دست به گریبان است.

 

وی به مشکلات اصناف استان اشاره کرد و گفت: عوارض بالای شهرداری مهمترین مشکل اصناف است و اصناف استان از این بالا بودن عوارض گله مند هستند که کهگیلویه و بویراحمد تنها استان کشور است که عوارض شهرداری آن برای اصناف بسیار زیاد است.

 

غلام محمد زارعی

 

دیودیده به مالیات بر ارزش افزوده شهرداری اشاره کرد و افزود: مالیات بر ارزش افزوده که شهرداری از اصناف اخذ می‌کند باعث ایجاد مشکلات و دغدغه ‌هایی برای اتاق اصناف و بازاریان ما شده است.

 

وابستگی اقتصاد کهگیلویه وبویراحمد به تسهیلات بانکی

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: بازار کهگیلویه و بویراحمد بازار توانمندی نیست و ۱۰۰ درصد فعالیت‌های اقتصادی صورت گرفته در استان از طریق تسهیلات بانکی انجام می‌شود.

 

وی با بیان اینکه هیچ کارخانه ای در استان وجود ندارد که از تسهیلات بانکی استفاده نکرده باشد، افزود: کسانی که از تسهیلات بانکی با بهره بالا استفاده می‌کنند برای پرداخت کارمزد خود با مشکل مواجه هستند.

 

دیودیده عنوان کرد: بازار استان‌ کهگیلویه و بویراحمد به بازارهای استان‌های همجوار فارس، اصفهان، خوزستان و حتی بوشهر وابسته است و کالای که در استان ما به فروش می‌رسد با سخت‌گیری‌هایی توسط نیروی انتظامی مواجه می‌شود.

 

دیودیده خواستار ایجاد شبکه‌های صنفی استان و ساماندهی آنان شد و گفت: گاهی در استان کار یک طرفه دیده پیش می‌رود که شهرداری خواستار انتقال واحدهای صنفی به بیرون از شهر است که انتقال اصناف نیاز به زمین، آب و برق دارد و کمتر زمینه ایجاد این موارد در استان فراهم است.

 

رئیس  صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: شهرک‌های خواربارفروشی، شهرک آلومینیوم و چند شهرک دیگر به خارج از استان منتقل شدند اما بحث‌های زیر ساختی و خدماتی در این شهرک‌ها دیده نشده است

منبع:مهر

انتهای پیام/گ

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی