نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

27. آذر 1393 - 8:31
شورای راهبردی اصلاحات که متشکل از کرباسچی، مرعشی، موسوی لاری، محمد رضا خاتمی، شکوری راد و آرمین خباز است، همان شورای مشورتی محمد رضا خاتمی است که در نظر دارند مانیفست اصلاحات را بنویسند.

به گزارش چهارفصل به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا جدال اصلاح طلبان و دولتی ها برای حضور در انتخابات سال آینده مجلس شورای اسلامی این روزها جالب شده و طرفین به دلیل عدم اعتماد به اردوگاه مقابل، نمی توانند پای یک میز نشسته و وحدت دولت و جریان اصلاحات را فراهم سازند.

 

با روی کارآمدن دولت روحانی در خرداد ماه سال گذشته، اصلاح طلبان این انتظار را داشتند که دولت یازدهم مملو از اصلاح طلبانی باشد که در جریان انتخابات ریاست جمهوری به حمایت از حسن روحانی پرداخته بودند. این در شرایطی بود که پس از آغاز به کار دولت جدید، نه تنها روحانی اقبال چندانی به اصلاح طلبان نداشت، بلکه از محمد رضا عارف نیز در هیچ یک از بخش های دولتی بکارگیری نکرد تا ماهیت تفکر روحانی نسبت به اصلاح طلبان مشخص شود.

 

از همان روزهای ابتدایی نیز اصلاح طلبان به فکر انتخابات مجلس شورای اسلامی افتادند و به همین منظور جلسات و برنامه های خود را برای تصاحب کرسی های مجلس آغاز کردند. در این مسیر جلسات مختلفی نیز تشکیل شد و یکی از این جلسات، شورای راهبردی اصلاحات بود که طی ماه های اخیر جلساتی تشکیل داد و اعضای این شورا نیز مشخص شدند.

 

در این باره البته شنیده می شود که شورای راهبردی اصلاحات که متشکل از کرباسچی، مرعشی، موسوی لاری، محمد رضا خاتمی، شکوری راد و آرمین خباز است، همان شورای مشورتی محمد رضا خاتمی است که در نظر دارند مانیفست اصلاحات را بنویسند.

 

از سوی دیگر خبر می رسد در جلسات اخیر این جریان، افرادی از طیف دولت مانند یونسی و ترکان هم ورود پیدا کرده اند. این در شرایطی است که طی ماه های اخیر، اختلافاتی میان طیف اصلاح طلبان و اهالی دولت درباره حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی ایجاد شده بود.

 

از همین رو گویا ورود دولتی ها به شورای راهبردی اصلاحات به دغدغه ای برای اعضای این شورا تبدیل شده است. چراکه اصلاح طلبان معتقدند "دولتی ها دقیقه 90 بازی را خراب می کنند. دولت قدرت زیر زبانش مزه کرده و قطعا بازی را بهم خواهد زد." در این باره شنیده می شود اصلاح طلبان درصدد هستند تا مانیفست جریان اصلاحات رو به گونه ای تنظیم کنند که هیچ گروه و طیفی نتواند از قوانین تخطی کرده و بازی را در لحظات آخر بر هم زند.

 

انتهای پیام/گ

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی