نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

19. آذر 1393 - 8:01
طرح پیوند خانه مدرسه و مسجد، طرحی است که برای دانش آموزان طراحی شده و تاکنون یک سال از فعالیت این طرح در یاسوج می گذرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل به نقل از پایگاه تحلیلی خبری صبح زاگرس بیش از یک سال است که از راه اندازی طرح پیوند خانه مدرسه و مسجد در شهر یاسوج می­ گذرد. طرحی که به سبب داشتن جذابیت های فرهنگی و مذهبی، توانسته است بخشی از دانش آموزان موفق شهر یاسوج را جذب نماید.

 

 

این طرح سال گذشته در شهر یاسوج با محوریت دفتر امام جمعه محترم شهر یاسوج حضرت آیت الله حسینی و همکاری دفتر نماینده ولی فقیه در استان، آموزش و پرورش و حوزه علمیه یاسوج شروع شد و در حال حاضر بیش از یک سال است که پنج شنبه ها در مصلی امام خمینی(رحمه ا…) در حال برگزاری است.

در زمان شروع طرح حجت الاسلام مشی، مسئول طرح با سرکشی از مدارس راهنمایی و دبیرستان شهر یاسوج و با همکاری معلمین پرورشی، مدارسی را به عنوان مدارس اصلی شناسیایی کرده و از این مدارس قریب به ۸۰۰ دانش آموز نخبه علمی و فرهنگی، جهت ورود به برنامه­ های این طرح انتخاب شدند.

در ابتدای طرح مسئولین اجرایی به همراه معلمین پرورشی به جهت تأثیرگذاری هر چه بیشتر، با والدین دانش آموزان شناسایی شده جلساتی گرفتند و در تابستان امسال این ۸۰۰ دانش آموز به مساجد استان علی­ الخصوص مسجد امام حسن عسکری(علیه السلام) و هیئت محبین آل طه(علیهم السلام) پیوند خوردند که اوج برنامه ها در تابستان و در همین مسجد برگزار شد.

فردین امیری، فعال فرهنگی شهر یاسوج که هم اکنون دبیر اجرایی طرح پیوند خانه مدرسه و مسجد شهر یاسوج را به عهده دارد، در خصوص این طرح به پایگاه مجازی هیئت محبین آل طه(علیهم السلام) می گوید: با عنایت به اینکه دوران کودکی و  نوجوانی بهترین ظرفیت و پتانسل جهت امر تربیت مهیا است، هدف از طرح پیوند خانه مسجد و مدرسه،  تربیت نسل هم تراز انقلاب است.

 

وی می گوید: در این طرح مباحث عقیدتی، اخلاقی و تاریخی(تاریخ پیامبر و ائمه) و زندگی نامه شهداء بین دانش آموزان برای دانش آموزان مطرح و دانش آموزان با این مباحث آشنا می شوند.

 

وی از برگزاری حلقه های معرفت، اردوهای کوهنوردری، شنا، فوتبال و فوتسال، مسابقات متنوع(طناب کشی و…) میثاق با شهداء، برنامه های ابتکاری هر طلبه با شاگردان خود، جلسات روانشناسی با والدین، دعوت از سخنرانان کشوری ویژه طرح(آخرین برنامه حضور حاج آقای دهنوی) به عنوان برنامه های این طرح یاد می کند و ادامه می دهد: محوری ترین برنامه این طرح حلقه های معرفت با مباحث عقیدتی است.

 

امیری در پاسخ به سوالی در مورد مربیان این حلقه ها بیان کرد: ۳۰ نفر ازطلاب حوزه علمیه یاسوج که با مصاحبه توسط حاج آقای مشی اتنخاب شده­ اند،  مربیان این حلقه را تشکیل می دهند.

 

دبیر اجرایی طرح پیوند خانه مدرسه و مسجد شهر یاسوج، عدم همکاری و توجیه نبودن مسئولین، مشکلات مالی و شناخته نشدن ظرفیت این طرح توسط بانیان فرهنگی را از مشکلات سد راه آن ها در برگزاری هرچه بهتر این طرح می داند و می گوید: لازم است از حمایت ها و همکاری نماینده ولی فقیه در استان،امام جمعه محترم شهر یاسوج، مدیرکل محترم آموزش و پرورش استان، مدیرکل محترم آموزش و پرورش شهرستان، معاونت فرهنگی آموزش و پرورش استان و مدیر کل محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی برای برگزاری هرچه بهتر این طرح تشکر کنم.

امیری در پایان از تلاش مسئول طرح؛ حاج آقای مشی و مومنی و همه اعضای هیئت محبین آل طه(ع) و همکاری خانواده ها و والدین تشکری ویژه کرد.

 

 

انتهای پیام/گ

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی