نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

4. آذر 1393 - 8:39
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تمدید توافق ژنو را ناشی از زیاده خواهی غرب و آمریکا دانسته گفت: آمریکا به دنبال فرسایشی کردن برنامه و کوتاه امدن ایران از مواضع خود است و برای همین روی تمدید توافق ژنو تاکید می کند.

به گزارش چهارفصل، احمد شوهانی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا تمدید توافق ژنو را ناشی از زیاده خواهی غرب و آمریکا دانست و گفت: آمریکا به دنبال فرسایشی کردن برنامه و کوتاه امدن ایران از مواضع خود است و برای همین روی تمدید توافق ژنو تاکید می کند.

وی افزود: این در حالی است که اگر مذاکرات صد سال هم طول بکشد، ملت و مسدولان ایرانی هیچ گاه از مواضع خود در حفظ منافع ملی کوتاه نخواهند آمد.

نماینده ایلام در مجلس، این تصور را که با تمدید مذاکرات، امکان عقب نسینی ایران از مواضعش فراهم خواهد شد، کاملا اشتباه و نادرست توصیف کرده و گفت: برای ما تمدید مذاکرات، قابل پیش بینی بود. چون ما به زیاده خواهی غرب واقف هستیم و رهبر معظم انقلاب هم بر همین اساس فرموده بودند که نسبت به مذاکرات خوش بین نیستند.

وی ادامه داد: طرف های غربی حاضر نیستند به خواسته های معقول و منطقی کشور ما تن در دهند و به هیچ وجه به دنبال بازی برد برد نیستند. آنها به دنبال برنامه ای فرسایشی هستند و البته در این مسیر موفق نخواهند بود. چرا که جمهوری اسلامی ایران از ظرفیت های دیگری همچون گسترش مناسبات با دیگر کشورها، اقتصاد مقاومتی و انسجام بین ملت و مسئولین  برای اداره کشور استفاده خواهد کرد و جای هیچ گونه نگرانی نیست.

شوهانی، با بیان این که ما امیدی به یک سال دیگر هم گفت: از همین الان نوع رفتار غرب و امریکا در پایان زمان مقرر شده،  قابل پیش بینی است و بر همین اساس توصیه ما به دولت محترم است که بدون توجه به این موضوع، برنامه ریزیهای خود را برای اداره کشور مبتنی بر اقتصاد داخلی و توسعه مناسبات با کشورهای دیگر پی گیری کند.

این نماینده مجلس در پایان با اشاره به تاکید تیم مذاکره کننده هسته ای بر حفظ منافع ملی، گفت: با انسجام داخلی، حایت خود را از تیم هسته ای ادامه خواهیم داد و در عین حال، با توجه به این که ساختار تحریم ها شکسته شده است، از دولت خواهیم خواست بدون توجه به حواشی، برنامه ریزیهای خود برای اداره و توسعه کشور را به صورت جدی پی گیری کند.

انتهای پیام/ط

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی