نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

3. آذر 1393 - 8:21
شب گذشته اتوبوس شرکت مسافربری میهن‌نور یزد با ۴۲ مسافر در محور کاکان-یاسوج واژگون شد که جزئیات کامل این حادثه را می توانید از زبان مسئولین و مصدومین بشنوید.

به گزارش چهارفصل، شب گذشته یک دستگاه اتوبوس مسافربری که قصد عبور از مسیر اقلید به یاسوج را داشت واژگون شد و جمعی از هموطنانمان به شدت مصدوم شدند.

 

 مسعود مثنوی، مدیرعامل هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد در گفت و گو با خبرنگاران در یاسوج گفت: متأسفانه این اتوبوس مسافربری که قصد عبور از یاسوج و رفتن به سمت آبادان را داشت ساعت 21 و 30 امشب در جاده اقیلد به یاسوج دچار واژگونی شد.

 

وی ادامه داد: این اتوبوس 38 سرنشین داشت که ازاین بین 5 نفر خوشبختانه سالم بوده و 30 مسافر دیگر دچار مصدومیت شده که با تلاش امدادگران هلال احمر و دیگر نیروهای امدادی که به موقع در محل حادثه حاضر شدند از طریق آمبولانس به شهر یاسوج اعزام شدند.

 

مدیرعامل هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد گفت: مصدومینی که به بیمارستان شهید بهشتی یاسوج اعزام شدند، سریعاً تحت درمان قرار گرفتند.

 

 علی‌شیر زهرایی  در گفت‌و‌گو با خبرنگاران در یاسوج از واژگونی اتوبوس مسافربری در محور اقلید به یاسوج خبر داد و اظهار داشت: در این حادثه تعداد 30 مسافر به شدت مجروح شده‌اند.

 

فرمانده انتظامی شهرستان بویراحمد ادامه داد: خوشبختانه تاکنون گزارشی از فوت مسافران به ما اعلام نشده است.

 

وی با بیان این که خوشبختانه حادثه دیدگان مشکل خاصی ندارند افزود: با توجه به غیربومی بودن این مسافران، هم اکنون در حال انجام مراحل اسکان این مسافران هستیم.

 

پژمان نیک‌اقبالی هم در گفت‌و‌گو با خبرنگاران در یاسوج با بیان اینکه شخصاً در بیمارستان و اورژانس یاسوج برای پیگیری وضعیت مصدومین این حادثه حضور یافتم، اظهار داشت: این حادثه ساعت 21:30 دقیقه امشب در محور اقلید به یاسوج حد فاصل دهستان کاکان رخ داد.

 

وی با بیان اینکه اولین اکیپ‌های امدادی طی هفت دقیقه در محل حضور پیدا کردند، ادامه داد: از مجموع 38 مسافر این اتوبوس 33 نفر مجروح و مصدوم شدند که هم‌اکنون کار مداوای آنها در اورژانس بیمارستان شهید بهشتی این شهر ادامه دارد.

 

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: خوشبختانه تاکنون گزارشی مبنی بر فوت مصدومان نداشته‌ایم.

 

یکی از مصدومان حادثه در گفت وگو با خبرنگاران گفت: اتوبوس شرکت میهن نور آریا یزد با ۴۲ مسافر از یزد به مقصد آبادان در حال حرکت بود، نرسیده به محور کاکان- یاسوج و به گفته صالح یکی از مسافران این اتوبوس مسافربری از همان ابتدا مشخص بود که ماشین با مشکلاتی روبرو است، راننده با صاحب اتوبوس تماسی مبنی بر اینکه ماشین حمل مسافران خراب و مشکل دارد، برقرار کرد، مالک اتوبوس از راننده خواست تا آهسته به راه خود ادامه دهد.

 

اتوبوس شرکت مسافربری میهن‌نور یزد با ۴۲ مسافر در محور کاکان-یاسوج قرار می‌گیرد، صالح که همانند ۴۲ نفر دیگر از این حادثه نگران کننده جان سالم به در برده بود، در ادامه اظهارات خود بیان می‌کند، به سرازیری که رسیدیم، اتوبوس ترمز برید و سرعت گرفت، مسافران با فریاد همراه با ترس کمک می‌خواستند، راننده برای اینکه از برخورد اتوبوس به کوه جلوگیری کنند، فرمان خودرو را پیچاند و اتوبوس واژگون شد.

 

اما این طرف ماجرا و همزمان با اطلاع وقوع حادثه به ستاد بحران استان کهگیلویه و بویراحمد و بیمارستان شهید بهشتی یاسوج، تیم‌های پزشکی مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در کمترین وقت ممکن در این بیمارستان حاضر شدند.

 

در کمتر از نه دقیقه تیم پزشکی مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با مدیریت پورانفرد در محل وقوع حادثه حاضر شدند، در همان مکان دو نفر آنها درمان و ۴۰ نفر مجروح دیگر سانحه تصادف محور کاکان-یاسوج با نه آمبولانس اورژانس ۱۱۵ به بیمارستان شهید بهشتی یاسوج انتقال یافتند.

 

تیم‌های پزشکی متخصص بیمارستان شهید بهشتی به نوبت مجروحین را می‌دیدند و قبل از اینکه مجروحین به بیمارستان انتقال یابند، تیم‌های پزشکی متخصص نیز در بیمارستان یاسوج حاضر شدند.

 

پژمان نیک‌اقبالی معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، یاری‌پور فرماندار بویراحمد، زهرایی فرمانده نیروی انتظامی بویراحمد، یزدان‌پناه معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان، مثنوی رئیس جمعیت هلال احمر، وفایی مدیرکل بحران استانداری و رئیس، مدیران و کادر پرستاری و پزشکی بیمارستان شهید بهشتی یاسوج در بیمارستان حاضر و از نزدیک مراحل مداوای مجروحان را رسیدگی می‌کردند.
این حادثه دلخراش در ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه شب یکشنبه اتفاق افتاد و تا ۳۰ دقیقه بامداد به وضعیت کلیه مجروحان رسیدگی و تمام مراحل درمان انجام گرفت.

 

مسافرانی که هیچ‌گونه مشکل جسمی نداشتند، در مسجد امام حسن(ع) یاسوج اسکان داده شدند و تمام امکانات رفاهی و خدماتی در اختیار آنها قرار گرفت.

 

انتهای پیام/گ

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی