نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

2. آذر 1393 - 11:51
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:
دولت و مجلس در راستای مطالبات مردم گام بردارند
نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت و مجلس باید تلاش نمایند تا اختلافات به شدت کاهش یافته و در راستای مطالبات مردم گام بردارند.

به گزارش چهارفصل، غلامرضا تاج‌گردون امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران در خصوص مسائل مربوط به معرفی وزیر علوم با بیان اینکه تعارضاتی از ابتدای آغاز به کار دولت یازدهم میان مجلس و دولت ایجاد شد، افزود: همواره مرز تعامل و تعارض در روابط قوه‌های مقننه و مجریه مشخص بوده اما مسائل مربوط به وزارت علوم به یکی از نقاط چالش دو قوه تبدیل شده است.

 

وی افزود: البته این چالش‌ها شاید به دلیل حساسیت ویژه این حوزه ایجاد شده باشد.

 

نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رابطه تیره بر سر وزارت علوم قابل انکار نیست، گفت: نمی‌توان وزارت علوم و انتخاب وزیر را تنها نقطه اختلاف دانست، زیرا در حوزه فرهنگ نیز چنین چالش‌های وجود دارد اما وزارت علوم محل بیشترین اختلافات شده است.

 

تاج‌گردون اظهار کرد: اختلافات دولت و مجلس در دیگر حوزه‌ها در پایین‌ترین درجه قرار دارد به‌ گونه‌ای که می‌توان گفت در دیگر حوزه‌ها اختلافات چندانی وجود ندارد.

 

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ضرر اختلافات دولت و مجلس در خصوص وزارت علوم پیش از آنکه متوجه دانشگاهیان باشد، مجلس را در برمی‌گیرد، گفت: با نگاه به مطالبات جامعه دانشگاهی این نتیجه حاصل می‌شود که خواسته آنها، آرایی که اکثر نمایندگان به وزرای پیشنهادی علوم به گلدان‌ها ریخته‌اند، نبوده است.

 

تاج‌گردون یادآور شد: تا زمانی که دولت و مجلس خواسته‌های خود را به همدیگر نزدیک نکنند، رفتارها سیاسی شده و آسیب‌ این اختلافات مجلس شورای اسلامی سپس دانشگاه را تحت تأثیر قرار می‌دهد. دولت و مجلس باید تلاش نمایند تا اختلافات به شدت کاهش یافته و نظر خود را به خواسته واقعی مردم نزدیک نمایند و در راستای مطالبات آنها گام بردارند.

انتهای پیام/گ

 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی