نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

2. آذر 1393 - 0:52
مدیر مسئول روزنامه امید‌ مردم با تشریح عملکرد رسانه‌های غربی و دروغ‌پردازی‌های این رسانه‌ها، گفت: تبدیل دروغ به واقعیت‌ها مأموریت اصلی امپریالیسم خبری است.

به گزارش چهارفصل به نقل ازخبرگزاری فارس از یاسوج، همت‌الله دانش عصر امروز در همایش یک روزه بسیج، رسانه و گفتمان ولایت اظهار کرد: جنگ امروز جنگ اطلاعاتی است و کشوری قدرتمند است که اطلاعات بیشتر و رسانه‌های قوی‌تری داشته باشد.

مدیر مسئول روزنامه امید مردم با بیان اینکه اکنون امپریالیسم خبری به جوامع در حال توسعه القاء می‌کند که شما توان پیشرفت ندارید، ادامه داد: امپریالیسم رسانه‌ای بخشی از امپریالیسم فرهنگی است که کشورهای استکباری به وسیله آن به دنبال نفوذ در زندگی مردم به منظور اشاعه فرهنگ‌های غربی و استکباری است.

مدیر مسئول اولین روزنامه استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: کشورهای استکباری جهان با آگاهی از مقاومت دولت‌ها و ملت‌ها در مقابل اهداف آنها به سمت رسانه‌ها رفتند و امپریالیسم خبری را در دنیا تشکیل دادند که به این ترتیب جنگ از عرصه‌های نرم به جنگ اطلاعاتی تبدیل شد.

وی، فعالیت امپریالیسم خبری را در راستای مخدوش کردن اطلاعات با دادن اطلاعات غلط خواند و تصریح کرد: امروزه اطلاعات به عنوان ابزار قدرت در دنیا مطرح است و کشورهایی قدرت بیشتری دارند که اطلاعات بیشتری داشته باشند.

دانش، نقش رسانه‌ها در شکل‌گیری هویت‌های امروزی را یادآور شد و بیان کرد: امروز انسان‌ها با رسانه‌ها متولد می‌شوند و براساس الگوهای رسانه‌ای می‌اندیشند و سامان‌بخشی به اندیشه‌ها نیز از همین رسانه‌ها آغاز می‌شود.

وی، تلاقی رسانه و اطلاعات را قدرت امروز جهانی دانست و افزود: علاوه بر دادن غلط خبری توسط امپریالیسم خبری، تبدیل دروغ‌ها به واقعیت از دیگر اهداف این امپریالیسم است که رسانه‌های غربی به جد آن را دنبال می‌کنند.

مدیر مسئول روزنامه امید، مردم بصیرت را سلاح ایستادگی در مقابل این جنگ خواند و عنوان داشت: دشمن با تمام توانی که دارد به میدان آماده است و بمباران خبری مردم در دنیا از اهداف رسانه‌های آنها است.

دانش متذکر شد: در جنگ رسانه‌ای انگاره‌سازی و کلی‌گویی از ابزار کار آنها است و استکبار جهانی از حقوق بشر، دموکراسی و... حرف می‌زند، اما هیچگاه معنای واقعی آن را به مردم نمی‌گوید، بلکه در جنگ رسانه‌ای دیدگاه خودشان را به خورد مردم می‌دهند.

وی، عناوین و تیترهای گمراه‌کننده و مستندسازی‌ها را از نمونه این موارد عنوان کرد و بیان داشت: در جنگ رسانه‌ای کنایه و اشاره بسیار مهم است. امروز رسانه‌های غربی صوت و تصویر را عیناً منتقل می‌کنند، اما در آخرین پاراگراف نظر خود را بیان می‌کنند.

مدیر مسئول روزنامه امید مردم تشریح کرد: امروز بیشتر توان جنگ نرم بر ایران متمرکز است، چراکه انقلاب اسلامی ایران تنها کشوری است که توانست به صورت عملی و علمی با استکبار جهانی مقابله کند.

این مسئول، ایستادگی ملت‌ها در مقابل رسانه‌های سکولار و استکباری را منوط به داشتن رسانه‌های قوی، قدرتمند و با بصیرت دانست و اینگونه توضیح داد: به تعبیر مقام معظم رهبری در زمینه ایستادگی در مقابل هجمه‌های رسانه‌های غربی باید حرکت جهادی انجام بگیرد، از حالت عادی خارج شویم و دشمن‌شناسی داشته باشیم.

دانش با اشاره به اینکه تنها حرف زدن، همایش برگزار کردن و بنر چسباندن حرکت جهادی نیست، یادآور شد: در دنیای امروز رسانه‌ها تأثیرگذارند و جنگ امروز براین اساس جنگی آرام و نرم است که بر صفحات مانیتورها، روزنامه‌ها و فضای مجازی ظاهر می‌شود.

مدیر مسئول روزنامه امید مردم اضافه کرد: براساس سخنان مقام معظم رهبری برای مقابله با این جنگ نرم با حرکت عادی نمی‌شود پیش رفت، بلکه یک همت جهادی لازم است.

دانش با بیان اینکه هرجا با روحیه و تفکر بسیجی عمل کردیم، موفق شدیم، گفت: دفاع مقدس و جهاد سازندگی از جمله نمونه‌های عالی نمود تفکر بسیجی است و مدیریت جهادی نیز در بسیج معنا می‌یابد، چراکه بسیج یعنی ایثار، کار جمعی، انتقادپذیری و کنار گذاشتن منیت‌ها.

مدیر مسئول روزنامه امید مردم خاطرنشان کرد: تفکر بسیجی تفکری است که امروز به یک فرهنگ تبدیل شده است که باید دشمن را بشناسد و با استفاده از زمان‌شناسی با برنامه و تدبیر حرکت کند  که در این صورت موفقیت به دست می‌آید.

وی تأکید کرد: بسیج رسانه باید بتواند وظیفه خود را در مقابله با امپریالیسم خبری غرب ادا کند و در این راه باید علمی و خستگی‌ناپذیر، مردم‌محور و فسادستیز باشد و با شتاب همراه با تدبیر، بصیرت‌افزایی را در برنامه‌های خود قرار دهد.

 

این مسئول در پایان با بیان اینکه بسیج رسانه باید در مقابله با جنگ رسانه‌ای دشمن براساس آخرین متد روز دنیا حرکت کند، تصریح کرد: باید به سمت شناخت دشمن و بصیرت‌افزایی در خود حرکت کنیم.

انتهای پیام/گ

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی