نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

1. آذر 1393 - 23:19
وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: آقای جنتی مشخصا بگوید مجوز کدام ‌فیلم‌ مشکل‌دار در دولت قبل صادر شد.

به گزارش  چهارفصل به نقل از خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا  هفته گذشته بود که علی جنتی وزیر ارشاد در دیدار با آیت‌الله جوادی‌آملی به فعالیت‌های این وزارتخانه در حوزه فیلم و سینما اشاره کرد و گفت: در حوزه فیلم‌های سینمایی گرفتار فیلم‌هایی هستیم که در دولت قبل مجوز ساخت گرفتند و مشکلاتی را ایجاد کردند و برای پخش نیازمند اصلاحاتی هستند.

 

جنتی ادامه داد: در این حوزه نیز از سال گذشته نظارت‌های تخصصی و دقیق‌تری صورت گرفته که ان‌شاء‌الله شاهد ارتقاء سطح حوزه سینما خواهیم بود.

 

 

در همین رابطه سید محمد حسینی وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت و گو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا در واکنش به اظهارات علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: خوب است آقای جنتی مشخصا بگوید که منظورش کدام فیلم است.

 

وی افزود: اگر آقای جنتی مدعی است که فیلم های مربوط با فتنه مانند "عصبانی نیستم" در دوره گذشته مجوز گرفته باید بگویم که فیلم کاملا دگرگون و به چیز دیگری تبدیل شده است.

 

وزیر سابق ارشاد ادامه داد: ما در گدشته هم مواردی داشتیم که وقتی پروانه ساخت صادر می شد موضوع فیلم یک چیز بود و زمانی هم که کار نهایی می شد و آماده نمایش بود ماهیت آن دگرگون می شد؛ بر همین اساس زمانی که پروانه نمایش هم صادر می شود باید دقت لازم از سوی دست اندرکاران صورت گیرد.

 

حسینی گفت: وقتی یک فیلم حامی فتنه در جشنواره به تصویر در می‌آید و در بخش اصلی جشنواره هم ارائه می شود خود این موضوع بیانگر آن است که دقت نظر های لازم از سوی دست اندرکاران صورت نگرفته است.

 

وی در ادامه اظهار داشت: البته ما امیدواریم این موارد در آینده جبران شود.

 

وزیر سابق ارشاد گفت: ما موارد متعددی داریم که نوعی فرافکنی توسط مسئولان ایجاد شده و مسائلی نسبت به گذشته مطرح شده که البته ما خیلی به این موضوعات ورود نکردیم که از جمله آن می توان به موضوعاتی همچون بحث کتاب،‌صندوق حمایت و خیلی موارد دیگر اشاره کرد که البته اگر یک زمان ضرورتی بود می توان تک تک آن‌ها را بیان کرد.

 

حسینی اظهار داشت: در حال حاضر که بیش از یکسال از عمر دولت گذشته خوب است که دولتمردان در مباحث مختلف همچون بحث های اقتصادی، صنعتی و سیاست خارجی کارنامه خودشان را بیان کنند.

 

وی اضافه کرد: در چهار سالی که ما مسئولیت داشتیم معلوم است که چه اقداماتی صورت گرفته و در حوزه های مختلف سخت افزاری و نرم افزاری کارنامه ما مشخص است، لذا اگر در دوره جدید هم دولتمردان به ارائه کارنامه خودشان بپردازند نزد همگان مقبول‌تر خواهد بود.

انتهای پیام/گ

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی