نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

1. آذر 1393 - 18:23
افشار نیا
مدیرکل صدا و سیمای استان کهگیلویه و بویراحمدخبرداد
موج اسید پاشی غرب در شبکه های اجتماعی برای ایجاد شرایط بحران در کشور
مدیرکل صدا و سیمای استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: دشمن با انتشار گسترده مسئله اسید پاشی اصفهان و انتساب غیرواقعی آن به نیروهای ارزشی توسط دشمن به دنبال ایجاد شرایط بحران است.

به گزارش  چهارفصل به نقل از پایگاه خبری تحلیلی صبح زاگرس،، صبح امروز، شنبه، یوسف افشار نیا مدیرکل صدا وسیمای استان کهگیلویه وبویراحمد در همایش استانی بسیج و رسانه که به مناسبت  هفته بسیج در تالار لاله  سپاه فتح استان برگزار شد به بحث ارتقای توان فنی صداوسیمای کشور با فراهم نمودن زیرساخت های جدید در زمان تحریم شبکه های ماهواره ای اشاره کرد وگفت: با تدابیری که در صداو سیمای کشور صورت گرفت توانستیم نحوه ارسال و دریافت فرکانس های تلوزیونی را به روش های جدیدی در زمان اعمال تحریم دنبال کنیم.

 

وی به پوشش شبکه های تلویزیونی دیجیتال در سراسر استان اشاره نمود و گفت: با  نصب و راه اندازی فرستنده های دیجیتال در سراسر استان کهگیلویه و بویراحمد 98 درصد پوشش جغرافیایی و 95 درصد جمعیت استان تحت پوشش شبکه های دیجیتال  قرار گرفته اند.

 

افشار نیا درباره 2 درصد و 5 درصدی که به لحاظ جمعیتی و جغرافیایی امکان  پوشش دیجیتال برای آن ها وجود ندارد گفت: این موضوع به خاطر جمعیت خیلی کم در تعدادی از روستاها و مناطق عشایری استان است که با توجه به هزینه 500 میلیون تومانی نصب فرستنده دیجیتال، امکان پوشش برای این مناطق وجو ندارد.

 

وی در ادامه بیان داشت: البته در آینده نزدیک برای حل مشکلات این مناطق؛  دستگاه های رسیور ماهواره ای متمرکز در نظر گرفته شده است.

 

افشار نیا در ادامه به نقش شبکه های اجتماعی که در بستر اینترنت فعالیت می کنند اشاره داشت و گفت: با توجه به آسیب ها و خطرات موجود در شبکه های اجتماعی، بسیج و رسانه بسیجی باید در حوزه شبکه های اجتماعی هم تلاش و فعالیت کند.

 

 وی به موضوع انتشار گسترده مسئله اسید پاشی اصفهان و انتساب غیرواقعی آن به نیروهای ارزشی توسط دشمن وحاشیه دار کردن  مرگ مرتضی پاشایی از طریق شبکه های اجتماعی اشاره کرد و گفت: دشمن و برخی عوامل می خواستند از طریق این موضوع ها برای کشور مشکلاتی ایجاد کنند که البته با بیداری مسئولین و مردم و با اقدامات صورت گرفته، موفق به این کار نشدند.

 

مدیرکل صدا وسیمای مرکز یاسوج به بحث سواد رسانه ای برای مقابله با جنگ نرم دشمن اشاره داشت وگفت: داشتن سواد رسانه ای یکی از مهم ترین روش ها برای مقابله با جنگ نرم دشمن است.

 

وی در پایان به نقش جاسوسی شبکه های جدید تحت عنوان وایبر و واتساپ اشاره کرد وگفت: این شبکه ها که امکانات رایگانی را به مردم ارایه می دهند از این طریق به سرقت اطلاعات از مردم دست می زنند.

انتهای پیام/گ

نظرات کاربران

قلم_گزینشی
شبکه اطلاع رسانی دانا