نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

23. آبان 1393 - 14:24
نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: کتابت جایگاهی ویژه در اسلام برای بیان مفاهیم اسلامی و قرآنی و انتقال آن به نسل‌های آینده دارد.

 به گزارش چهارفصل به نقل از خبرگزاری فارس از یاسوج، آیت‌الله سیدشرف‌الدین ملک‌حسینی شامگاه پنجشنبه و در محل حرم مطهر اما‌مزاده عبدالله (ع) شهر یاسوج و در مراسم رونمایی از کتابت صحیفه سجادیه اظهار کرد: کتابت جایگاهی ویژه در اسلام برای بیان مفاهیم اسلامی و قرآنی و انتقال آن به نسل‌های آینده دارد.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در گذشته علم را از زبان مردم می‌گرفتند و با نوشته و کتابت برای تاریخ بشریت جاودانه می‌شد که پیامبر اسلام نیز برای انتقال قرآن و مفاهیم آن به نسل‌های آینده این کار را انجام می‌دادند و روی پوست بز و گاو و یا روی کاغذ چوبین این کار انجام می‌شد.

 

این استاد برجسته حوزه تصریح کرد: قرآن بعد از کتابت به اقصی نقاط جهان رسید که این‌گونه می‌توان به اهمیت و عمق این کار پی برد و امروز باید هنرمندان هم استانی و خوش‌نویسان فوق ممتاز خود را تحسین کنیم که چنین کتاب بزرگی را که به تعبیر مقام معظم رهبری حامل پیام‌های توحیدی و نبوت است، برای نسل‌های آینده کتابت کرده‌اند.

 

آیت‌الله ملک‌حسینی در خصوص چگونگی ماندگاری این کتاب بزرگ بیان داشت: این صحیفه سجادیه بر جای مانده از نگارش زید شهید است که در خانه آل‌ پیامبر ماندگار ماند و مثل جان از آن حفاظت شد تا به نسل‌های بعدی رسید.

 

وی سپس به نقش امام زین‌العابدین (ع) برای زنده نگه داشتن چراغ اسلام اشاره کرد و گفت: آن امام همام در سه حوزه انتقال معارف، تربیت انسان‌های خاص و مبارزه و دفاع از آرمان‌های تشیع و زنده نگه‌داشتن آثار بر جای مانده از کربلا حرکت کرد.

 

این استاد علوم دینی در ادامه گفت: امام سجاد (ع) امام مبارزه و مقاومت و اشک بود که می‌توان از آن حضرت به عنوان امام نشاط و عزت و غیرت یاد کرد که با هر حرکت و کلام خود قیام عاشورا را برای مردم در کوی و برزن تبیین می‌کرد.

 

مبارزه سلبی و منفی یکی دیگر از راه‌های مبارزه امام چهارم بود که آیت‌الله ملک‌حسینی به آن اشاره کرد و گفت: آن حضرت به مدت 30 سال مبارزه مخفی می‌کردند، برای نمونه وقتی در کوچه و خیابان گوسفندی را در حال ذبح می‌دیدند، می‌گریستند و از مردم می‌خواستند که در هنگام ذبح به حیوان آب بدهند و این‌گونه یزیدیان را رسوا می‌کردند.

انتهای پیام/گ

 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی