نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

8. آبان 1393 - 10:31
در خصوص افشای یک اقدام سرپرست در دانشگاه انجام گرفت
تخریب معاون فرهنگی دانشگاه یاسوج به جرم شفاف سازی
معاون فرهنگی دانشگاه یاسوج از سوی برخی رسانه‌های حامی سرپرست این دانشگاه، به جرم شفاف سازی در خصوص یک اقدام غیر قانونی در دانشگاه مورد تخریب قرار گرفت.

به گزارش چهارفصل ، هفته پیش معاون فرهنگی دانشگاه یاسوج در یک نشست خبری ضمن تشریح فعالیت‌های فرهنگی این دانشگاه و برنامه‌های پیش روی،‌ از یک اقدام غیر قانونی در حوزه فرهنگی این دانشگاه پرده برداشت.

 

یوسف نیکروز در این نشست نام‌گذاری کتابخانه دانشگاه یاسوج را خارج از چهارچوب و بدون مطرح شدن در شورای فرهنگی دانشگاه دانست و گفت: برای نام‌گذاری هر مکانی در دانشگاه باید شورای فرهنگی دانشگاه تصمیم گیری کند و هر نام گذاری باید در شورای فرهنگی به تصویب برسد.

 

از آنجا که این نام‌گذاری از سوی سرپرست دانشگاه به صورت شبانه و بدون مجوز صورت گرفت، شفاف‌سازی این مسئول دانشگاهی موجب نگرانی برخی از حامیان و همفکران سرپرست دانشگاه شد.

 

این نگرانی در رسانه‌های حامی سرپرست دانشگاه یاسوج به منصه ظهور رسید  و موج جدید تخریب با هجمه به معاون فرهنگی دانشگاه یاسوج آغاز شد.

 

در این خبرها دلیل شفاف‌سازی نیکروز را، چشم داشت به صندلی ریاست دانشگاه ذکر کردند و این در حالی است که معاون فرهنگی دانشگاه یاسوج پیش از رسانه‌ای شدن این موضوع نسبت به اقدام غیر قانونی سرپرست دانشگاه واکنش نشان داده بود.

 

این رسانه حامی سرپرست دانشگاه،‌ پاسخ معاون فرهنگی دانشگاه به سوالات خبرنگاران در این خصوص و تقدیرهای صورت گرفته از موضع معاون فرهنگی را برنامه ریزی شده دانست و شائبه مطرح شدن نیکروز به جای رمضانی را مطرح کرد.

 

حال با این شیوه مدیریت خودسرانه سرپرست غیر قانونی دانشگاه، کارکرد مجموعه معاونت فرهنگی در دانشگاه چیست و حدود وظایف و اختیارات آنها از دیدگاه جناب سرپرست به چه میزان از وظایف قانونی خود می‌باشد.

 

آیا مسئولان این معاونت در دانشگاه می توانند نسبت به انتصاب غیرقانونی– با توجه به مصاحبه مسئول بازرسی شورای عالی انقلاب فرهنگی که انتصابات سرپرست دانشگاه یاسوج را غیر قانونی خواند

– یکی از فعالان فتنه ۸۸ در شورای فرهنگی دانشگاه که خروجی آن در حوزه وظایف معاونت فرهنگی می‌باشد، اعتراض و یا انتقادی داشته باشند و یا می‌توانند به عنوان اعضای اصلی شورای فرهنگی دانشگاه نسبت به یک اقدام غیر فرهنگی، غیر قانونی و خارج از چهارچوب اعتراض بکنند؟

 

شاید پاسخ گویی صریح و شفاف به رسانه‌ها در خصوص برخی اقدامات سازماندهی شده و مشکوک در دانشگاه باعث نگرانی حامیان سرپرست دانشگاه و رسانه های وابسته به آنها شده است که چهره محبوب این رسانه‌ها را به چهره‌ای دیگر تبدیل کرده است.

 

موج تخریب و تهمت به افراد منتقد سرپرست دانشگاه یاسوج برای نخستین بار نیست که در رسانه‌های حامی وی مطرح می‌شود، اما سوال اینجاست که چرا با وجود غیر قانونی بودن سرپرست دانشگاه یاسوج، بنا بر گفته مسئول نظارت شورای عالی انقلاب فرهنگی،‌ حامیان و رسانه‌های وابسته به او دست از تخریب و تهمت به منتقدان بر نمی دارند تا به جای به حاشیه راندن فضای علمی و فرهنگی دانشگاه به سمت سیاسی بازی، با انتقادات و پیشنهادات سازنده به رشد این حرکت علمی کمک کنند.

 

امیدواریم با توجه به تذکرات مختلف تشکل‌های دانشجویی، مسئولان استانی و کشوری، دانشجویان و اساتید دانشگاهی و همه دلسوزان انقلاب اسلامی نسبت به سیاست زده نشدن فضای دانشگاه ها، سیاسیون استانی و کشوری از بازی دادن مجموعه دانشگاه یاسوج در بازی های سیاسی خود دست کشیده و اجازه دهند این مرکز علمی که تا یک سال پیش شاهد رشد فزاینده علمی و فرهنگی آن بودیم، به رشد خود ادامه دهد.

 

منبع: سايت مردم استان (ك و ب)

انتهای پیام/گ

نظرات کاربران

قلم_گزینشی
شبکه اطلاع رسانی دانا