نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

6. آبان 1393 - 22:51
نماینده 4 شهرستان استان کهگیلویه وبویراحمد در مجلس شورای اسلامی گفت: گزینه پیشنهادی وزارت علوم، جدای از مسایل سیاسی و رفتار سیاسی که داشته و دارد، سابقه اجرایی خاصی ندارد و مطلب جدیدی هم برای تحول در دانشگاه ها و درحوزه وزارت علوم ندارد که ارائه دهد.

به گزارش چهارفصل، حجت الاسلام سید علی محمد بزرگواری، در گفت و گو با خبرنگارسیاسی صبح زاگرس در رابطه با وزیر پیشنهادی وزارت علوم از سوی دولت گفت: با توجه به صحبت های وزیر پیشنهادی در بعضی از کمیسیون ها و رزومه ای هم که از ایشان ارائه داده شده و سوابقی که از ایشان به نماینده ها ارائه داده اند، جو مجلس و اکثریت مجلس، بنای رأی دادن به ایشان را ندارند و  نظر بر سر ایشان منفی است.

 

نماینده شهرستان های کهگیلویه، بهمئی، لنده و چرام عنوان کرد: آقای نیلی، جدای از مسایل سیاسی و رفتار سیاسی که داشته و دارند، سابقه اجرایی خاصی ندارند و مطلب جدیدی هم برای تحول در دانشگاه ها و درحوزه وزارت علوم ندارند که ارائه دهند.

 

وی در ادامه افزود: فردا چهارشنبه 7 آبان ماه هم که جلسه برقرار شود وزیر پیشنهادی از تریبون مجلس حتما مطالبی را بیان خواهند کرد که مخالفین و موافقینی هم دارند اما آن چیزی که ما از نزدیک در مجلس متوجه شده ایم این است که نظر اکثریت مجلس بر روی ایشان منفی است.

 

بزرگواری گفت: یکی از عواملی که باعث شده نظر بسیاری از نمایندگان مجلس منفی شود این است که آقای رییس جمهور وقتی رأی منفی یا استیضاح آقای فرجی دانا را دید، باید منویات و نظرات مجلس را درنظر بگیرد و به آنها احترام بگذارد اما این اتفاق نیفتاده است.

 

وی تصریح کرد: اگر آقای رییس جمهور فردی مرتبط با مدیریت سابق را بیاورد که به مجلس تحمیل کند، مجلس زیر بار نخواهد رفت.

 

بزرگواری افزود: نماینده ها هم در نطق ها و هم در تذکرات و هم در همه بحث های قبلی که وجود داشته اظهار نظر های مشخصی داشته اند و دولت نباید نسبت به نظرات آنها بی توجه باشد.

 

نماینده چهارشهرستان‌ کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی افزود: نظر نمایندگان این است که آیا بین تعداد زیادی از نیروهای نخبه و اعضای هیأت علمی یا نیروهای اجرایی و کاری که در حوزه وزارت علوم که سابقه اجرای خوبی دارند و وزارت را کامل میشناسند کسی نیست که با نظراتشان هماهنگ باشد؟

 

وی افزود: وزیر علوم باید کسی باشد که در حوزه دانشگاه و تولید علم، نوآوری داشته باشد وچیزی که قابل قبول باشد را ارائه دهد.

 

وی به برخی شرایط در نظر نمایندگان برای صندلی وزیر علوم اشاره کرد و گفت: فتنه 88 خط قرمز ما است، نباید افرادی معرفی و وارد میدان دانشگاه ها شوند که در فتنه 88 دخالت داشته اند و وزارت علوم و دانشگاه ها را به چالش بکشند.

 

وی  با اشاره به ابلاغ سیاست های علم و فناوری از سوی مقام معظم رهبری بیان کرد: دولت بیشتر در  راستای سیاست های خود، نیرو اجرایی معرفی می کند و توجه خاصی به سیاست های علم و فناوری که رهبری فرمودند ندارند.

 

بزرگواری ادامه داد: دولت در واقع در راستای خواست برخی جناح های سیاسی و افرادی که در فتنه 88 حامی فتنه بودند عمل نموده و احتمالا چون به دولت فشار می آورند، دولت هم پذیرفته به این رویه عمل کند.

انتهای پیام/ گ

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی