نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

6. آبان 1393 - 14:13
مداح مطرح مرکز استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: مداحان، ذاکرين اهل بيت(ع) وهيأت هاي مذهبى ازمداحان برجسته وتوانمند درجلسات خود استفاده کنند زيرا که امروزدشمن از بعضي چهره هاي مداح نما بسياربهره برداري نموده وازآن به عنوان ابزارتبليغاتي در دنياجهت تفرقه بين مسلمانان استفاده مي کند.

کربلایی ابراهیم پناهی، مداح مطرح مرکز استان کهگیلویه وبویراحمد در گفت وگو با خبرنگار چهارفصل با عرض تسلیت به مناسبت ایام حزن و اندوه اهل بیت(ع) ، شهادت عاشقانه و عارفانه حسین بن علی(ع) ، اولاد و اصحابش در حادثه کربلا اظهارداشت: در تاریخ بشریت جریان کربلایی به دلیل فرقان، ایثار، جان فشانی، صبر، ولایت مداری، عشق بازی در اوج معرفت کامل، شهادت، اخلاق، مهلت برای بازگشت باطل به سوی حق، زیبایی و در یک کلام بصیرت و معرفت خدا بی نظیر بود.

 

مداح مطرح مرکز استان کهگیلویه وبویراحمد در ادامه به ویژگی جبهه باطل در حادثه کربلا اشاره کرد وگفت: جبهه باطل در حادثه کربلا دارای ویژگی های جهالت، دنیا طلبی، سنگدلی شیطان پرستی بودند.

 

حادثه کربلا برای همیشه ماندگار است

 

وی افزود: در حادثه کربلا جبهه کفر در مقابل جبهه حق ایستاد و این حادثه تا ابد به خاطر زیربار ذلت نرفتن ، انجام تکلیف خدایی، دفاع از تمامیت حکومت الهی ، رسوایی ابدی بنی امیه و سران نفاق و فتنه ، به اثبات رساندن امامت حضرت علی(ع) به عنوان وصی و جانشین پیامبر، دادن الگو به آیندگان مانگار است.

 

وی به دیگر دلایل ماندگاری حادثه کربلا اشاره کرد وگفت: حادثه عظیم کربلا درس امربه معروف ونهي ازمنکر، مواظبت و مراقبت ازارکان حکومت الهي ، خنثي کردن نفوذ فتنه دشمنان ولايت درهرزمان ومکان، توجه خاص به جهاداکبر دراوج جهاد اصغر، حرمت به حقوق همه انسان ها را به ما نشان داد.

 

پناهی خاطرنشان کرد: امام حسين(ع) درکربلا همه زندگي، مال، فرزندان، اصحاب وياران، جان عزيزش را در راه رضای خدا تقديم نمود وجاودان ماند که به خاطرهمين جن وانس، زمين وسما، ازجريان کربلا به عنوان يک درس نگاه مي کنند که يک طرف سفيدي وروشنايي اين جريان وطرف ديگرظلمي که درحق حسين بن علي واصحابش صورت گرفت که تا ابدغمش دردل خواهدماند.

 

مراسمات محرم راباید با شور فراوان و باشکوه تر از گذشته برگزار کنیم

 

مداح مرکز استان کهگیلویه وبویراحمد افزود: در ماه محرم باید مثل هميشه و بهتر از ديروز، باشور فراوان با برگزاري جلسات سخنرانى، روضه ، ادعيه، ختم قرآن، دادن نذورات و حضور درمساجد و حسينيه ها براي  رضای خدا و خشنودي قلب آن حضرت باشکوه تر از گذشته شرکت کنيم.

 

امروز امام خامنه ای را حسین عصر خود می دانیم

 

پناهی در ادامه به ولایت مداری و تبعیت از ولایت فقیه اشاره کرد و افزود: امروز ما امام خامنه اي را حسين عصرخودمي دانيم و باتمام وجود از فرامين و رهنمودهاي آن امام اطاعت مي کنيم.

 

از چهره های  مداح نما ها در هیئت ها خودداری شود

 

مداح مطرح مرکز استان کهگیلویه وبویراحمد در ادامه نکاتی را به مداحان و ذاکرین اهل بیت اشاره داشت و گفت:  مداحان، ذاکرين اهل بيت(ع) و هيأت هاي مذهبى ازمداحان برجسته و توانمند درجلسات  خود استفاده کنند زيرا که امروزدشمن از بعضي چهره هاي مداح نما بسيار بهره برداري نموده و از آن به عنوان ابزارتبليغاتي در دنيا جهت تفرقه بين مسلمانان استفاده مي کند.

 

رهنمود های مقام معظم رهبری سرلوحه کار مداحان باشد

 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: مداحان و ذاکرین اهل بیت بر طبق  فرمان و رهنمودهاي مقام معظم رهبري باید استفاده ازاشعار درست که داراي مباني اخلاقي، اجتماعي، حتي سياسي، در باب شناخت، بصيرت افزايي ، وحدت، شناخت فتنه و دشمن شناسي باشد استفاده کنند.

 

ذاکرین اهل بیت(ع) از خرافه گویی در روضه ها خودداری کنند

 

پناهی به پرهیز از خرافه گویی در مداحی ها اشاره کرد و اظهارداشت: مداحان و ذاکرین اهل بیت(ع) در روضه ها پرهيز از هرنوع خرافه گويي و استفاده از سخنرانان توانمند جهت شناخت دقيق حادثه کربلا و توجه مردم به اين مهم را ضروری دانست.

 

وی دوري از افراط تفريط د و پرهيز از هر نوع چيزي که باعث تحريک دشمنان اسلام شود را لازم دانست و گفت: هیئت های مذهبی با برنامه ريزي  های درست ، منظم  و با احترام به حقوق مردم دراين ماه  به گونه ای  مجالس عزاداری خود را برگزار کنند که کوچکترين حقی ازکسي ضايع نشود.

 

 پناهی در پایان خاطرنشان کرد: ازهمه عزيزان و عاشقان اهل بیت (ع) خالصانه تقدير و تشکرمي کنم وازهمگي در این ماه التماس دعا دارم.

 

انتهای پیام/گ

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی