نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

3. آبان 1393 - 8:07
امام جمعه موقت شهر یاسوج با اشاره به فرارسیدن ماه محرم و تاکید بر اهمیت سوگواری ها برای پاسداشت میراث عاشورا، گفت: تنها راه نجات اسلام، شهادت امام حسین(ع) و یارانش بود و عاشورا نشان داد که گاهی باید سختی ها را بخاطر خدا تحمل کرد.

به گزارش چهارفصل ، حجت‌الاسلام سید علی صالح موسوی اعظم در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر یاسوج با اشاره به فرارسیدن ماه پر حزن و اندوه عاشورا ابراز داشت: شوق به شهادت یاران امام حسین (ع) به دلیل این بود که احساس کردند اسلام درخطر است.

 

وی در ادامه بابیان اینکه باید از عاشورا درس‌های بزرگ یاد گرفت که ایجاب می‌کند گاهی انسان سختی‌ها را برای خدا و پیشرفت دین تحمل کند،اظهار داشت:جنگ عاشورا و کربلا، جنگ دو انسان نبود بلکه جنگ دو مکتب و دو فرهنگ بود که یک‌طرف این مبارزه استکبار و طرف دیگر اسلام و حقانیت قرار داشت.

 

خطیب این هفته نماز جمعه مرکز استان تصریح کرد: اگر در نهضت امام حسین (ع)، امام به‌سرعت غالب شد و یزید به‌سرعت شکست خورد به این دلیل بود که در یک‌طرف حکومت بر انسان‌ها با عشق و علاقه خود انسان‌ها و در طرف دیگر حکومت بر انسان‌ها به‌زور و بدون رضایت انسان‌ها بود.

 

وی با بیان این موضوع که عمده ترین اهداف قیام امام حسین (ع) شامل حفظ دین مبین اسلام و احیای فرایض مهم امر به معروف و نهی از منکر بود ابراز داشت:عزاداران و سوگواران واقعی امام حسین (ع) و یاران باوفایش باید از هرگونه گناه و آلودگی دور باشند.

 

امام جمعه جمعه مرکز استان با اشاره به اینکه امام حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است، عنوان کرد: بنا به فرموده امام خمینی (ره) محرم و صفر دین مبین اسلام را زنده نگه داشته است.

 

موسوی اعظم در ادامه با اشاره به رحلت آیت‌الله «مهدوی کنی» و تسلیت آن به حضرت بقیه‌الله الاعظم(عج) افزود: اگر کسی بخواهد به اندکی از سوابق این عالم روحانX آشنا شود، باید به پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب توجه کند که به‌طور کامل به سوابق این عالم ربانی پرداخته است.

وی در ادامه به برگزاری کنگره ملی بی‌بی حکیمه(س)  اشاره داشت و گفت: برگزاری این کنگره ملی در استان می‌تواند نقش و تأثیر بسزایی در معرفی هر چه‌بهتر این استان و معرفی شدن آن به‌عنوان حرم چهارم اهل‌بیت داشته باشد.

 

امام‌جمعه موقت شهر یاسوج با اشاره به شخصیت بالای امامزاده حکیمه خاتون (س) بیان کرد: بی‌بی حکیمه خاتون (س) از فرزندان امام موسی کاظم (ع) بوده که بانویی پاک‌دامن و باایمان بودند که هدف از برگزاری این کنگره تجلیل و تبیین از شخصیت بالای این بانوی عظیم‌الشأن است.

 

موسوی اعظم در ادامه با اشاره به برگزاری این کنگره با حضور وزیر ارشاد و رئیس مجلس شورای اسلامی در استان گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد و مردم باید برای برگزاری این کنگره ملی در سطحی خوب باهم دیگر یکدل و متحد باشند.

 

منبع:صبح زاگرس

انتهای پیام/گ

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی