نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

27. مهر 1393 - 19:33
مرحوم آیت‌الله سید کرامت‌الله ملک‌حسینی یکی از عالمان برجسته دینی دوران پیش و پس از انقلاب در جنوب کشور است.

به گزارش چهارفصل ، مرحوم آیت‌الله سید کرامت‌الله ملک‌حسینی یکی از عالمان برجسته دینی دوران پیش و پس از انقلاب در جنوب کشور است که بنا به گفته بسیاری از علمای بزرگ از جمله حضرت آیت‌الله حسینی بوشهری، عالمی به شجاعت و جسارت آن مرحوم در برخورد با رژیم شاهنشاهی کم دیده است.

 

مرحوم آیت‌الله سیدکرامت‌الله ملک‌حسینی در سال 1303 در یکی از روستاهای کهگیلویه و بویراحمد و البته شهر یاسوج متولد شدند و تحصیلات ابتدایی را از زادگاه خود آغاز کردند و سپس برای ادامه تحصیلات عازم شیراز شدند.

 

در سال 1325 به قم سفر کردند و در درس اساتید حوزه علمیه قم از جمله آیت‌الله بروجردی شرکت کردند و در سال 1340 موفق به کسب درجه اجتهاد شدند.

 

این عالم مجاهد که خود پدر شهید است و در سال‌های دفاع مقدس در جبهه‌های جنگ و نبرد حضور داشتند با بنا نهادن حوزه علمیه در استان فارس و تربیت شاگردان برجسته حق بزرگی بر گردن جامعه روحانیت در جنوب کشور داشته و عالمان برجسته‌ای را تربیت کرده است.

 

در استان کهگیلویه و بویراحمد آن‌چنان که باید قبل از رحلت آن عالم ربانی مراسم تجلیل و کنگره‌ای به پاس بیش از نیم قرن خدمت به اسلام و کشور برگزار نشد ولی در اوایل سال آینده کنگره ملی آن مرحوم به همت پیام‌نور استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود.

 

اما نکته مهم در خصوص مقام شامخ علمی آن استاد فرزانه این که آیت‌الله جنتی در پاسخ به این سؤال که هم مباحثه‌ای‌های شما در دوران طلبگی چه کسانی بوده‌اند، عنوان می‌کند: آیت‌الله خزعلی از همه افراد بیشتر بودند. جمعی از دوستان مشهدی اعم از آیت‌الله خزعلی، آقای نصرالهی، آقای نهاوندی و آیت‌الله سعیدی بودند که ما با این‌ها رفیق بودیم و مباحثه ما عمدتا با آیت‌الله خزعلی بود.

 

وی از دوستان 60-50 ساله من هستند که هم چنان ادامه دارد همچنین با مرحوم مفتح و مرحوم آیت‌الله سید کرامت‌الله ملک‌حسینی که نماینده خبرگان در کهگیلویه و بویراحمد بودند نیز مباحثه انجام می‌دادیم.

منبع:فارس

انتهای پیام/گ

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی