نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

16. مهر 1393 - 20:20
باید به معاون رئیس‌جمهور خاطر نشان کرد که تجربه نشان می‌دهد برای آمریکا فرقی ندارد که در تسخیر لانه جاسوسی حضور داشته باشی یا موافق برقراری ارتباط با آنها و گفتگو با رئیس جمهور آمریکا؛ رفتار آمریکا در قبال همه این رفتارها یک رفتار زیاده‌خواهانه و طلبکارانه است.

به گزارش چهار فصل به نقل از شبکه اطلاع رسانی دانا، در فروردین ماه سال جاری بود که ایران، حمید ابوطالبی را به عنوان نماینده ایران در سازمان ملل معرفی کرد؛ اما متأسفانه آمریکا ویزای ابوطالبی را صادر نکرد و اجازه ورود وی به آمریکا را نداد.

آمریکایی ها با دلایل واهی و غیر قانونی، دوباره در امورات داخلی ایران دخالت کردند؛ به طوری که دولت آمریکا در تبعیت از کنگره این کشور و ادامه دشمنی های خود با مردم ایران، از صدور روادید برای نماینده جمهوری اسلامی در سازمان ملل متحد خودداری کرد و ایران را مجبور به معرفی شخص دیگری به جای ابوطالبی کرد.

"جی کارنی" سخنگوی کاخ سفید، با اعلام این مطلب گفت: به دلیل ارتباط حمید ابوطالبی با حادثه سال 1979 میلادی که منجر به اشغال سفارت آمریکا در ایران شد، واشنگتن از صدور ویزا برای ابوطالبی خودداری کرد.

کشمکش‌ها بر سر معرفی ابوطالبی همچنان ادامه داشت تا اینکه روحانی برای دومین بار عازم سازمان ملل شد تا در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل شرکت کند.

اگرچه سخنان روحانی در این نشست سالانه بسیار مثبت بود و مسأله اصلی جهان اسلام یعنی فلسطین و جنایت‌های اصلی اسرائیل در سخنرانی وی به خوبی مطرح شد؛ اما یکی از مسائلی که همچنان پس از سفر روحانی به نیویورک حل نشده باقی ماند ممنوع الورود بودن ابوطالبی به آمریکا بود.

به نظر می رسد بهتر بود روحانی در این مجمع که نشست سالانه بوده و تمامی رؤسای جمهور نیز در این نشست حضور می‌یابند، از حق مسلم ایران به عنوان داشتن یک نماینده منتخب خود در سازمان ملل سخن بگوید و از این طریق دنیا را با زیاده‌خواهی های آمریکا آشنا کند.

در جریان دیدار روحانی با کامرون که انتقادات زیادی به این دیدار وارد شد، برخی از داخل کشور با ذوق‌زدگی فراوان از این دیدار سخن گفتند؛ تا جایی که این موضوع را سرآغاز یک تحول بزرگ در کشور دانستند.

کامرون نیز تنها ساعتی بعد از گفتگو با روحانی سخنرانی توهین‌آمیز خود درباره ایران را در سازمان ملل را انجام داد و نشان داد که این دولت‌ها نه تنها به هیچ چهارچوبی پایبند نبوده بلکه همواره به دنبال تخریب وجه ایران و ایرانیان هستند.

در این راستا حمید ابوطالبی، معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور، در صفحه توئیتر خود پس از این دیدار با جملاتی تأمل برانگیز و سراسر احساس محور می نویسد: « این دیدار... در روابط اروپا و ایران تغییرات اساسی ایجاد کرده و مذاکرات هسته‌ای را تحت تاثیر قرار خواهد داد. لذا از دستاوردهای مهم سفر امسال دکتر روحانی به نیویورک، تحول در روابط تهران- لندن و بحث هسته ای، پس از دیدار سران ایران و انگلستان است. دوستان گرامی! وقتی عده ای نگران دیدار با اوباما باشند، دیدار با کامرون دیگر محل نزاع آنان نخواهد بود.»

حمید ابوطالبی طوری در این نوشته از برقراری ارتباط با آمریکا صحبت می‌کند که گویا تمامی معضلات ما در گرو گفتگو با کشورهای استکباری به ویژه آمریکا و انگلیس است؛ این در حالی است که آمریکا ابوطالبی را به رسمیت نشناخته و حتی برای وی ویزا هم صادر نکرده است.

باید به این معاون رئیس‌جمهور خاطر نشان کرد که تجربه نشان می‌دهد برای آمریکا فرقی ندارد که در تسخیر لانه جاسوسی حضور داشته باشی یا موافق برقراری ارتباط با آنها و گفتگو با رئیس جمهور آمریکا؛ رفتار آمریکا در قبال همه این رفتارها یک رفتار زیاده‌خواهانه و طلبکارانه است.

انتهاي پيام/م

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی