نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

8. مهر 1393 - 22:47
صبح امروز به همت مسوولان دانشگاه یاسوج جشن تحصیل داننشجویان جدید الورود دانشگاه برگزار شد.

به گزارش چهارفصل به نقل از بویرخبر، صبح امروز به همت مسئولان دانشگاه یاسوج، و با حضور محمدی، معاون سیاسی امنیتی استانداری، نجیب‌زاده رئیس دانشگاه پیام نور استان و جمعی از مسئولان دانشگاهی استانی و شهرستانی جشن دانشجویان جدیدالورود دانشگاه یاسوج برگزار شد.

 

در ابتدای این جشن دانشجویی ، شاپور رمضانی سرپرست دانشگاه یاسوج با خیرمقدم به دانشجویان جدیدالورود این دانشگاه، ابراز داشت: دانشجویان جدیدالورود به دانشگاه یاسوج باید در هر زمینه‌ای ازجمله در مباحث علمی و فرهنگی و سیاسی پیشرو باشند و دیگران  را در این سه مبحث یاری کنند.

 

 

وی در ادامه به سیاست‌های جدید مسئولان دانشگاه در بحث نشاط و تعالی فکری دانشجویان اشاره داشت و گفت: فضای جدید حاکم بر دانشگاه یاسوج، فضایی پرنشاط و در راستای نهضت پرشتاب علمی  کشور است.

 

 

رمضانی بابیان اینکه علم و دانش یک محصول جهانی است و حد و مرز نمی‌شناسد، خاطرنشان کرد: مبنای قدرت‌نمایی بسیاری از کشورها امروزه جهان بر توسعه دانش و میزان پیشرفت علمی آن کشور استوار است که ما باید  برای رسیدن به این رتبه رشد علمی و فنی دانش آموخته های  خود را بالا ببریم.

 

 

سرپرست دانشگاه یاسوج در ادامه به سیاست دولت یازدهم در بحث علم و علم‌آموزی در سطح دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: سیاست و رویکرد اساسی دولت تدبیر و امید در حوزه دانشگاه‌ها، ضمن حرکت در مسیر پرشتاب نهضت علمی، فضایی توأم بانشاط و آرامش برای ورود دانشجو به مسائل مختلف است.

 

 

رمضانی بابیان این موضوع که دانشجو باید قبل از هر مسئله‌ای دیگری علم و علم‌آموزی خود را گسترش دهد، بیان داشت: خواسته مسئولان دانشگاه یاسوج قبل  از هر چیز دیگر علم‌آموزی و دانش‌اندوزی دانشجویان بوده که باید با همه توان در این راه گام بردارند تا بتوانند در آینده برای جامعه علمی کشور اثرگذار باشند

.

 

وی در ادامه با اشاره به این موضوع که دانشگاه محل تاخت‌وتاز احزاب سیاسی نیست، ابراز داشت: به‌صراحت می‌گوییم دانشگاه محل رقابت احزاب سیاسی نیست، بلکه دانشجو باید با نقدهای سازنده و روحیه پرسش‌گرانه خود، همواره مسئولان دانشگاه و حتی جامعه را به چالش بکشاند نه  اینکه در پی تاخت‌وتاز سیاسی باشد.

 

 

سرپرست دانشگاه یاسوج در ادامه بر ایجاد فضایی آزاد برای ارائه نقدهای سازنده دانشجویان در دانشگاه تأکید کرد و گفت: دانشجو به‌عنوان یک فرد روشنفکر، آرمان‌خواه و پرسشگر همواره به دنبال کسب حقیقت است که در این رابطه  همراهی مسئولان را می‌طلبد.

جشن دانشجویی دانشگاه یاسوج

 

رمضانی با اشاره به این موضوع که اگر نقد سازنده باشد، یک نعمت است که امیدواریم دانشجویان با نقد سازنده به مسئولین دانشگاه، ما را در مدیریت بهتر دانشگاه کمک کنند،گفت: نقد سازنده باعث پویایی و روشنگری جامعه خواهد شد که می‌طلبد احزاب دانشجویی در این مورد تأکید زیادی داشته باشند.

 

 

وی در ادامه به تعداد دانشجویان جدیدالورود به این دانشگاه اشاره داشت و گفت: هم‌اکنون تعداد شش هزار و 300 دانشجو در این دانشگاه  در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا مشغول به تحصیل بوده که از این تعداد دو هزار و 500 نفر دانشجوی مرد و مابقی زن هستند.

 

رمضانی بابیان این موضوع که در حال حاضر تعداد دانشجویان جدیدالورود دانشگاه یاسوج در سال تحصیلی جدید یک هزار و 800 نفر است، ابراز داشت: امیدواریم در آینده نزدیک شاهد ترقی و پیشرفت علمی دانشگاه یاسوج در سطح‌های بین‌المللی و جهانی باشیم.

 

دانشجویان خام جریانات سیاسی نشوند

 

در ادامه این جشن دانشجویی فتاح محمدی ، معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه بویراحمد با عرض خیرم مقدم و تبریک به دانشجویان جدیدالورود دانشگاه یاسوج گفت: دانشجویان نباید ابزاری برای فعالیت جریان‌های سیاسی شوند و از چارت اصلی خود علم و علم‌آموزی غافل گردند.

 

جشن دانشجویی دانشگاه یاسوج

وی بیان این موضوع که سیاست شیرینی‌ها و تلخی‌های خود را دارد ،ابراز داشت : دوری دانشجو از احزاب سیاسی به‌منزله محصور کردن و محدودیت دانشجو برای انجام فعالیت‌ها و نقش‌آفرینی در مسائل سیاسی نیست.

 

 

معاون سیاسی استانداری در ادامه استقلال فکری، داشتن نگاه سیاسی و رصد مسائل مختلف کشور را از رسالت‌های اصلی یک دانشجو در جامعه  اسلامی دانست و افزود:حاکمیت اندیشه توحیدی و دین‌مداری از مأموریت‌ها و رسالت یک دانشجوی مسلمان است که باید بر آن پایبند بود.

 

جشن دانشجویی دانشگاه یاسوج
 
جشن دانشجویی دانشگاه یاسوج
 
جشن دانشجویی دانشگاه یاسوج
 
جشن دانشجویی دانشگاه یاسوج
 
جشن دانشجویی دانشگاه یاسوج
 
جشن دانشجویی دانشگاه یاسوج
 
جشن دانشجویی دانشگاه یاسوج
 
جشن دانشجویی دانشگاه یاسوج
 
 
 
انتهای پیام/ر

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی