نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

5. مهر 1393 - 20:55
همایش سراسری قافله خورشید و تقدیر از فرماندهان هشت سال جنگ تحمیلی برای پاسداشت زحمات بی شائبه و دلیرانه این عزیزان همزمان با کل کشور در شهر یاسوج برگزار شد.

به گزارش چهارفصل به نقل از بویرخبر، به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس و سالروز شکست حصر آبادان به دست رزمندگان با استقامت ایران اسلامی، همایش سراسری قافله خورشید برای پاسداشت زحمات فرماندهان جنگ در شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه وبویراحمد برگزار شد.

 

در این همایش که با هدف یادآوری خاطرات دوران دفاع مقدس، تجلیل از یادگاران هشت سال دفاع مقدس و تکریم از زحمات رزمندگان و فرماندهان جنگ تحمیلی برگزار شد، بیش از 80 نفر از رزمندگان و فرماندهان استان کهگیلویه وبویراحمد شرکت داشتند.

 

 روحیه استقامت و دلاوری رزمندگان اسلام باعث پیروزی در جنگ هشت ساله شد

 

در این همایش که با حضور آیت الله ملک حسینی نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی، فتاح محمدی معاون سیاسی امنیتی استانداری، مهدی رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، سردار کریمی مسئول نهاد بازنشستگان سپاه پاسداران و جمعی از مدیران استانی وشهرستانی برگزار شد،

 

سردار یونس امیری فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: دشمن در هشت سال جنگ نابرابر با انقلاب اسلامی، تلاش کرد بر ایمان واراده ملی ما فائق آید، اما به لطف خدا ودلاوری رزمندگان اسلام، هیچگاه نتوانست در رسیدن به این خواسته شوم خود موفق شود.

 

اقتدار ایران اسلامی مرهون دلاوری رزمندگان دفاع مقدس است

 وی در ادامه با بیان این موضوع که در جنگ تحمیلی بیش از 70 کشور از رژیم بعثی در جنگ با ایران حمایت می کردند اما در نهایت حق بر باطل پیروز شد و با عزت و سربلندی از این آزمون بیرون آمدیم،ابراز داشت:اگر اکنون ازنعمت امنیت در کشور برخوردار هستیم، به برکت ایثارگری های شهدا، آزادگان، جانبازان و فرماندهان هشت سال دفاع مقدس است.

 

فرمانده ارشد نظامی استان در ادامه برآگاهی رسانی به نسل جوان در خصوص حماسه های دفاع مقدس تاکید کرد و اظهار داشت: تبیین و تعمیق فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و به خصوص در بین نسل جوان امروز، آنان را در برابر آسیب هاو خطرات دشمن مصون نگه خواهد داشت.

 

امیری ادامه داد:اگر امروزخواهان پیشرفت عزتمند در دنیا هستیم باید حماسه ها و ایثارگری های دوران دفاع مقدس را بهتر از گذشته یادآوری کنیم و از آن درس بگیریم.

 

شکست حصر آبادان نقطه آغازین پیروزی رزمندگان در جنگ هشت ساله بود

 وی در ادامه به شکست حصر آبادان به دستور امام راحل در زمان جنگ تحمیلی اشاره داشت و گفت: شکست حصر آبادان با اجرای عملیات ثامن ائمه، بهترین و بالاترین نقطه پیروزی رزمندگان ایران اسلامی در جنگ هشت ساله بود.

 

دفاع مقدس بالاترین فراز ایران اسلامی است

امیری در ادامه با اشاره به این موضوع که در تاریخ هر ملتی فراز و فرودهای وجود دارد که این فراز و فرودها تاریخ آن ملت را رقم می زنند، ابراز داشت: انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بالاترین فراز کشور اسلامی ایران در تاریخ چندین هزار ساله اش است.

 

فرمانده سپاه فتح استان با بیان این موضوع که دشمن در بدو پیروزی انقلاب با توطئه های خود سعی در استقرار اسلام آمریکایی خود در منطقه داشت، اظهارداشت: رزمندگان و فرماندهان جنگ در زمان جنگ هشت ساله، توانستند با روحیه استقامت و غیرت خود، کمر شرق و غرب را در هم بکشند و به آنان بفهماند که همیشه پیروزی ازعان حق است.

 

جنگ امروز دشمن جنگ ارزشهاست

وی با بیان این موضوع که رمز پیروزی رزمندگان اسلام در آن زمان، اتکاء به خدا و ولایت فقیه بود، ابراز داشت: آنروز خاکریز ما با دشمن مشخص بود، اما امروز دشمن با استراتژدی خود در جنگ نرم، اصل ولایت فقیه و روحیه اعتقاد ما را نشانه گرفته است.

 

امیری با بیان این موضوع که دشمن در برهه کنونی اصل استقامت و فرهنگ ایثار و شهادت  در جامعه را نشانه گرفته است، ابراز داشت: وظیفه فرماندهان جنگ در گذشته دفاع در برابر حملات دشمن بود و امروز وظیفه این فرماندهان گرانقدر، تبیین رسالت آن روز به نسل کنونی است.

 

گروههای ترویستی دست پروده خود غرب است

فرمانده ارشد نظامی استان با بیان این موضوع که اجانب در کمینند، خاطر نشان کرد: امروز گروههای تروریستی طالبانیسم، القاعده نیسم، داعشیسم، بوکوحرامیسم، همه و همه دست پروده خود غرب و استکبار برای مقابله با نظام بزرگ اسلامی ایران است.

 

وی با بیان این موضوع که غرب در صدد نفوذ بر عقاید ملت های مسلمان و پیاده کردن اسلام آمریکایی غربی در کشورهای مسلمان منطقه است، ابراز داشت: امروز امت های مسلمان نیاز به اندیشیدن ،فکر کردن و ترویج فرهنگ روحیه ایثار و شهادت برای مقابله با توطئه ها ی غرب را دارند.

 

داعش دست پروزده خود آمریکاست

امیری در ادامه به سخنان مقامات آمریکایی برای مقابله با گروه تروریستی داعش اشاره کرد و گفت: داعش دست پرورده خود آمریکا و غرب بوده و جو پردازی جدید غرب برای مقابله با آن، نفوذ دوباره به منطقه برای سیطره بر مقاصد شوم خود است.

 

اقتدار ایران اسلامی بواسطه دلاوری رزمندگان اسلام در دفاع مقدس است

فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه وبویراحمد در پایان سخنان خود با بیان این موضوع که اصل دفاع در برهه کنونی دفاع از اسلام و فرهنگ ایثار و شهادت است، اظهار داشت: امروز اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران در دنیا به واسطه دلاوری فرماندهان بزرگ جنگ و رزمندگان در دفاع هشت ساله علیه دشمن متجاوزگر بوده است.

 

 

 

همایش قافله خورشید
 
همایش قافله خورشید
 
همایش قافله خورشید
 
همایش قافله خورشید
 
همایش قافله خورشید
 
همایش قافله خورشید
 
همایش قافله خورشید
 
همایش قافله خورشید
 
همایش قافله خورشید
 
همایش قافله خورشید
 
همایش قافله خورشید
 
همایش قافله خورشید
 
همایش قافله خورشید

همایش قافله خورشید

انتهای پیام/ر

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی