نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

19. شهريور 1393 - 9:21
اسماعیل مدبرمقدم
دانشجوی مدیریت رسانه در واکنش به فیلتر سایت های ارزشی
وزارت فرهنگ و ارشاد در بازی رسانه ای توپ را در زمین خودمان نیندازد
دانشجوی کارشناسی مدیریت رسانه گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید با توجه به وجود این همه رسانه های متعدد چه در داخل و چه در خارج از کشور که کمر به نابودی انقلاب اسلامی بسته اند مراقب باشد در این بازی رسانه ای توپ را در زمین خودمان نیندازد .

اسماعیل مدبرمقدم، دانشجوی کارشناسی مدیریت رسانه در گفت و گو با سایت خبری تحلیلی چهارفصل نسبت به فیلترینگ سایت های ارزشی واکنش نشان داد و گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید با توجه به وجود این همه رسانه های متعدد چه در داخل و چه در خارج از کشور که کمر به نابودی انقلاب اسلامی بسته اند مراقب باشد در این بازی رسانه ای توپ را در زمین خودمان نیندازد .

 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید حامی اصلی سایت های ارزشی و اسلامی باشد نه سد راهی برای انجام فعالیت های آنها.

 

مدبرمقدم به بحث غیرقانونی بودن فیلترینگ توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد و گفت: طبق ماده 22 رسیدگی به جرایم رایانه ای شورای چند نفره ای از چندین دستگاه مربوط به جرایم رایانه ای با ریاست دادستان کل کشور به مباحث فیلترینگ باید رسیدگی کنند نه اینکه وزارت ارشاد سرخود به فیلتر کردن سایت ها بپردازد.

 

وی با اشاره به اینکه وظیفه اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی زنده نگه داشتن اصالت فرهنگ ملی و اسلامی است افزود: وزارت ارشاد باید در تمام دولت ها فراجناحی عمل کند و مراقب باشد که در فضای فرهنگی به دشمنان نظام چراغ سبز نشان ندهد.

 

دانشجوی کارشناسی مدیریت رسانه درپایان به شبکه های اجتماعی اشاره کرد و گفت: هم وزارت ارشاد و هم مردم باید مراقب شبکه های اجتماعی جدید باشند که جوانان ما در دام های مختلفی که سرویسهای امنیتی دشمن در این شبکه ها قرار داده اند نیفتند.

 

گفتنی است؛ در روزهای اخیر وزارت ارشاد دولت یازدهم بدون حکم قوه قضاییه اقدام به فیلتر کردن برخی از سایت های ارزشی کرده است. شبکه اطلاع رسانی دانا  از جمله این سایت های ارزشی کشور محسوب می شود که در راستای حفظ و صیانت از آرمان ها و اهداف انقلاب اسلامی قدم های استواری برداشته است و در چند روز اخیر دو بار توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فیلتر شده است.

 

این در حالی است که عبدالصمد خرم آبادی، دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه و معاون قضایی دادستان کل کشور در پاسخ به اینکه آیا وزارت ارشاد می تواند در اجرای قانون مطبوعات، سایت هایی را که بدون مجوز از هیات نظارت بر مطبوعات فعالیت دارند مسدود کند؟ می‌گوید: وزارت ارشاد راساً نمی تواند دستور فیلتر و مسدودسازی هیچ یک از سایت های اینترنتی را صادر کند. چرا که هیچ قانونی، اختیار فیلتر و مسدودسازی نشریات الکترونیکی را به وزارت ارشاد نداده است.

 

وی اضافه می‌کند: وزارت ارشاد صلاحیت و مجوز فیلتر و مسدودسازی سایت‌های خبری را ندارد.

 

به گفته خرم‌آبادی، اگر وزارت ارشاد راساً دستور فیلتر و یا مسدودسازی سایتی را خطاب به ارائه دهندگان خدمات دسترسی و یا میزبانی صادر کند ، چنین دستوری فاقد اعتبار قانونی بوده و لازم الاجرا نیست.

 

انتهای پیام/گ

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی