نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

12. بهمن 1392 - 12:09
در پی طرح چند پرسش از سوی دبیر تشکل های سیاسی اسلامی دانشگاه های آزاد کهگیلویه و بویراحمد نسبت به برخی اتفاقات اخیر در مجموعه تشکل های سیاسی اسلامی دانشگاه آزاد، تخریب گسترده و هدفداری علیه وی در رسانه های مجازی انجام گرفت.

به گزارش چهار فصل به نقل از پایگاه خبری تحلیلی صبح زاگرس، بعد از اظهارنظر آرمان بیگلری در خصوص بی اعتنایی مسئولین تشکل های سیاسی اسلامی دانشگاه آزاد به حماسه 9 دی، نقش برخی از مسئولین این تشکل به عنوان تدارکاتچی سفر هاشمی رفسنجانی به کرمان و برخورد با دبیرتشکل های دانشگاه آزاد بجنورد که در گفت و گو با سایت خبری صبح زاگرس در یاسوج منتشر شد، برخی از رسانه های محلی و کشوری اقدام به تخریب وسیع وی در رسانه های  خود کردند.

در این راستا برای شفاف تر شدن موضوع به گفت و گو با دبیر تشکل های سیاسی و اسلامی دانشگاه های آزاد کهگیلویه و بویراحمد پرداختیم.

آرمان بیگلری در واکنش به خبری که علیه وی به صورت گسترده در رسانه های اصلاحطلب انتشار یافت، بیان داشت: در آغاز باید بگویم خبری که چندی پیش توسط برخی عوامل در رسانه های کشوری و به تبع آن برخی رسانه های بومی علیه اینجانب منتشر شد به شب نامه دیجیتال شباهت بیشتری داشت تا یک خبر و یا تحلیل عالمانه.

وی افزود: تخریب ها پس از نشست خبری ای آغاز شد که با پایگاه خبری صبح زاگرس داشتم و در این نشست سه پرسش اساسی در راستای تکالیف و حقوق دفتر تشکل های سیاسی اسلامی دانشگاه  مطرح کردم.

دبیر تشکل های سیاسی و اسلامی دانشگاه های آزاد کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: پرسش های مطرح شده در این نشست خبری، شامل علت سکوت و بایکوت حماسه 9دی، علت لغو سخنرانی 9 دی دکتر جلیلی در دانشگاه آزاد بجنورد به بهانه عدم امکان تأمین امنیت و علت میدان داری و و تدارکات چی شدن دبیر خانه تشکل های سیاسی اسلامی دانشگاه آزاد در سفرهای استانی آیت الله هاشمی بود.

هیس، هیچ کس حق سؤال از دانشگاه آزاد ندارد!

بیگلری افزود: چند روز پس از انتشار گفته های من در سایت های صبح زاگرس، سایت مردم استان و شبکه اطلاع رسانی دانا، شب نامه ای علیه اینجانب در سطحی وسیع در فضای مجازی پوشش یافت که پاسخی بود به اظهارات بنده در روز چهارشنبه 28 آذر 92 در دانشگاه آزاد یاسوج؛ یعنی یک ماه پیش و کاملاً بی تفاوت نسبت به پرسش های مصاحبه اخیر بنده!؟

وی به تماس تلفنی مسئول اتاق فکر دبیرخانه تشکل های اسلامی دانشگاه آزاد کشور در شب انتشار خبرهای هدفمند علیه او اشاره کرد و گفت: تماس تلفنی مسئول اتاق فکر دبیر خانه تشکل های سیاسی اسلامی دانشگاه آزاد کشور به قصد دلجویی و تفقد با کمی چاشنی تهدید، فشار و ارعاب، شک بنده را در خصوص نویسندگان یا سفارش دهندگان پروژه مذکور به یقین تبدیل کرد. این تماس از تلفن همراه برادر باج گیر آقای(ع.ب) به مدت 25 دقیقه صورت گرفت.

درخواست عجیب دفتر تشکل های دانشگاه آزاد برای حمایت از میرزاده

دبیر تشکل های سیاسی و اسلامی دانشگاه های آزاد کهگیلویه و بویراحمد در خصوص چرایی این اقدامات توسط دفتر تشکل های دانشگاه آزاد کشور بیان داشت: چند روز پس از انتصاب قدمیاری به عنوان مشاور عالی ریاست دانشگاه  و مدیر کل تشکل های سیاسی اسلامی دانشگاه آزاد در زمان سرپرستی میرزاده در تماس تلفنی(دفتر ایشان مهندس  قدمیاری، به نقل از ایشان) از حقیر خواسته شد که نهایتاً تا ساعت 21 شب در دفاع از انتصابات و عملکرد  دکتر میرزاده بیانیه ای تنظیم نموده و به دبیرخانه تشکل ها ارسال نمایم، که بنده از این کار استنکاف کرده و بعداً در اولین نشست نمایندگان استانی همراه با حضور ایشان ضمن انتقاد از این  حرکت به عرض رساندم که حقیر به دلایلی این کار را انجام ندادم.

این فعال دانشجویی افزود: سه دلیل اصلی و مهم من در این قضیه این بود که اولاً کسی که تازه آمده و هنوز عملکردخاصی ندارد عقلاً و منطقاً نه له و نه علیه او نمی توان اظهار نظر کرد، دوماً این کار از لحاظ شکلی و فرمی کاری کاملاً غلط است، زیرا عملاً استقلال و آزادی نمایندگان را که لازمه حیات سیاسی دانشگاه است، نابود خواهد کرد.

سوماً وقتی هنوز مهر بنده در دفاع از عملکرد دکتر فرهاد دانشجو خشک نشده، بلافاصله صدور بیانیه در دفاع از دکتر میرزاده خلاف اخلاق اسلامی است، بنابراین حقیر هیچ حجت شرعی برای این اقدام نیافتم.

وی با اشاره به برگزاری اولین نشست نمایندگان دانشگاه آزاد در تهران در مدیریت جدید این دانشگاه گفت: در این نشست که  با حضور جناب مهندس قدمیاری برگزار شد، بیانیه کتبی تقدیر و تشکر از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی به سبب رأی  به ریاست  جناب دکتر میرزاده تنظیم و جهت امضای کلیه نمایندگان دست به دست شد که حقیر تنها نماینده استان حاضر در جلسه بوده  که از امضای بیانه مذکور خودداری کردم و بعد با تماس تلفنی با (ع.ب)یادآوری کرده که مبادا اشتباهاً نام بنده در لیست تقدیر کنندگان ثبت شده باشد.

عمر انتقادات من 10 ساله است/پسرخاله دکتر مسعودی نیستم

بیگلری به بخش های مختلف خبر اخیر اشاره کرد و گفت: در خبر شب نامه ای خود ذکر کردند که (الف .ب) که پسر خاله یکی از معاونین فرهاد دانشجو است، پس از عزل پسر خاله خویش از این سمت، اقدام به انجام سلسله مصاحبه هایی علیه دانشگاه آزاد کرده است که باید عنوان کنم حقیر پسر خاله دکتر مسعودی نیستم که برای صحت حرف من به تصویر شناسنامه مراجعه و از ثبت احوال نیز استعلام کنند.

وی افزود: نوشتند که پس از عزل دکتر مسعودی انتقادات من شروع شد در حالی که تاریخ اظهار نظر حقیر در جلسه پرسش و پاسخ دانشجویان و طلاب با استاندار استان کهگیلویه وبویراحمد 28 آذر 92 در دانشگاه آزاد یاسوج بوده و تاریخ عزل معاون دانشجویی 26 دی 92 یعنی یک ماه قبل و در ضمن عمر انتقادات من سابقه ای 10 ساله دارد.

این فعال دانشجویی به اظهار نظر های درج شده در این خبر اشاره کرد و گفت: سعی کردند انتقادات من از روند مدیریتی جدید دانشگاه آزاد را به گونه دیگری جلوه نمایند و بگویند از عزل خود توسط رئیس دانشگاه حرف می زنم در حالی که هیچ گاه صحبت از عزل خود نکردم بلکه اعتراض به کیفیت برخورد با نماینده استان خراسان شمالی جناب آقای بهاروند به دلیل دعوت از دکتر جلیلی جهت سخنرانی در مراسم 9 دی داشته ام.

وی افزود: واریزحقوق، پاداش، عیدی و اضافه کاری این ماه مجموعاً به مبلغ207 هزار تومان به حساب بنده سندی است بر عدم لغو ابلاغ و در نتیجه نبود هیچ گونه صحبتی از لغو این حکم.

ادعای حذف انجمن های اسلامی در زمان مدیریت دانشجو در دانشگاه آزاد

بیگلری به ادعای این افراد در خصوص وضعیت تشکل های دانشجویی در دوران مدیریت دانشجو اشاره کرد و گفت: عنوان داشتند که «ایجاد فضای بسته و محدود برای تشکل های دانشجویی، حذف تدریجی انجمن های اسلامی و تشکل های مستقل و سوق دادن بودجه به سمت جریانات خاص سیاسی  در عرصه تشکل های دانشگاه آزاد در دوران مدیریت فرهاد دانشجو فضای تاریکی را در عرصه تشکل ها ترسیم کرد که سالیان سال از یاد نخواهد رفت» که در پاسخ به این دوستان باید یادآور شد در تمام دوران مسؤلیت دکتر فرهاد دانشجو حتی یک مورد حذف انجمن اسلامی و یا تشکل دیگری صورت نگرفته و بودجه و امکانات طبق دستور العمل های پیش از زمان مسؤلیت ایشان توزیع شده و در زمان مسؤلیت حقیر حتی یک مورد احضار، تهدید و یا دخالت در جهت گیری تشکل ها صورت نگرفته و کلیه تشکل ها با استقلال کامل فعالیت می کنند.

وی افزود: مرا دارای روابط خاص سیاسی می دانستند که باید عنوان بکنم  پلورالیست نیستم و از انسانهای حزب باد و بوقلمون صفت به شدت متنفرم و خوشبختانه هنر حرکت بین حق و باطل را ندارم اما هیچ گاه دیدگاه خاص خود را در تصمیم گیری های کاری دخالت نداده ام و عضو هیچ حزب، گروه، دسته و باند سیاسی نیستم.

بیگلری به بخشی از خبر که از رد پرونده اش در کمیته انتصباتات دانشگاه آزاد اشاره کردند پرداخت و گفت: نوشتند که بدون هیچ توانمندی و صلاحیت اجرائی با همان مدرک دیپلم به عنوان نماینده ریاست دانشگاه آزاد در هیاًت نظارت منظور شد که باید یاداور شوم هیچ قانون بخشنامه و یا دستور العملی در خصوص ممنوعیت استفاده از دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه، در جایگاه دبیر هیاًت نظارت استانی وجود ندارد.

واکنش به بایکوت 9 دی، افراطی گری است؟

وی افزود: این دوستان مرا به افراطی گری متهم می کنند که باید سوال شود کدام مصاحبه اظهار نظر یا عملکرد بنده مصادق افراطی گری بوده است؟ واکنش به بایکوت 9 دی، لغو سخنرانی دکتر جلیلی، یا اعتراض به تدارکات چی شدن؟ آیا واکنش به  توهین به شهید گمنام مصادق تندروی است؟

این فعال دانشجویی ادامه داد: چرا هیچ کس هتاکان به شهید گمنام را تندرو ننامیده اما واکنش به این جسارت بزرگ مصادق افراطی گری است.

وی در در گپی دوستانه با مشاور عالی دانشگاه آزاد و مدیر کل تشکل های سیاسی گفت: جناب مهندس قدمیاری باید 9 دی را پاس داشت، چرا که پس از تشییع پیکر مطهر روح خدا خمینی کبیره (ره ) 9 دی عظیم ترین اجتماع مردمی در پایداری و ایستادگی بر اصول و آرمان های انقلاب اسلامی است.

بیگلری افزود: برخی از یادآوری 9 دی در عذابند، چون این روز یاداور اشتباه تاریخی  شان در برخورد با کودتای 88است که آن را کدورت یا دعوای بین دو کاندیدا می دیدند نه شمشیرهای بیرون ازغلاف برای به مقتل بردن ولایت فقیه.

وی ادامه داد: آیا حاکم کردن جو خفقان به وسیله ترور شخصیت افراد غیر همسو به وسیله  شب نامه های سفارشی، زیبنده جایگاهی است که باید مظهر صبر، تحمل مخالف و محمل تضارب آراء و افکار گوناگون باشند؟

 آیا تشکیل جوخه های ترور شخصیت به رهبری برادر باج گیر (ع.ب) برای تسویه حساب با منتقدین برازنده این جایگاه است؟

دبیر تشکل های سیاسی اسلامی دانشگاه های آزاد کهگیلویه و بویراحمد گفت: آیا این گونه رفتارهای ضداخلاقی مجالی برای پرورش روحیه انتقاد پذیری و مطالبه گری دانشجویان دانشگاه باقی خواهد گذاشت و آیا کس دیگری جرأت انتقاد از این سیستم را خواهد داشت؟

آیا گلوی منتقد دانشگاه آزاد باید بریده شود؟

آیا لغو سخنرانی دکتر جلیلی به بهانه عدم امکان تأمین امنیت با شعار های در بوق و کرنای سیستم سازگار است؟ آیا آزادی بیان مورد نظر، سهم عده ای خاص خواهد شد و آیا بناست عرصه بر اندیشه ای خاص تنگ و تنگ تر شود؟ آیا بناست هر جریان غیر همسویی را با روشهای غیر اخلاقی از صحنه به در کرد ؟

بیگلری به پرونده تخلفات مالی یکی از اعضای دفتر تشکل های دانشگاه آزاد اشاره کرد و گفت: آیا جناب قدمیاری از پرونده همچنان مفتوح تخلفات مالی  آقای (ع.ب) در سال های حضور در استان کهگیلویه و بویر احمد خبر دارند؟

اسناد تخلفات مالی ایشان موجود می باشد، هر چند بعید می دانم اراده ای برای بررسی این اسناد و پرونده های سند سازی وجود داشته باشد!؟ اسنادی که دوستان شفیق دیروز ایشان در اختیارشان قرار داده اند؟

وی افزود: آیا تبدیل اداره کل  تشکل ها به تدارکات چی سفر آیت ا... هاشمی تنزل منزلت این جایگاه رفیع با رسالت خطیر در دانشگاه نیست و آیا من بعد موضع گیری، اظهارنظر و مصاحبه نمایندگان کاملاً کنترل شده و صرفاً از کانال دبیر خانه صورت خواهد گرفت و هر گلوی مخالفی دریده خواهد شد؟

دعوت از راه اندازی مناظره با (ع.ب)

وی در سوال دیگری خطاب به اعضای دفتر تشکل های سیاسی دانشگاه آزاد گفت: جذب، استخدام و واگذاری مسؤلیت تشکل های اسلامی سیاسی یکی از مناطق تهران در زمان دکتر فرهاد دانشجو به امثال آقای (ع.ب)که چندین سال سابقه دبیری انجمن اسلامی دانشگاه خود را بر عهده داشته و در تمام خدمات و برکات و بیانه ها و اعلامیه های آن سال های اصلاحات سهم داشته اند نشانه حذف تدریجی انجمن های اسلامی و تشکل های غیر همسو در زمان مسؤلیت دکتر دانشجو و نشانه ایجاد فضای بسته و محدود برای برای انجمن های اسلامی و دوران سیاه حاکمیت جو خفقان در دانشگاه است؟

این فعال دانشجویی در پایان از مسئولین دفتر تشکل های سیاسی دانشگاه آزاد درخواست راه اندازی مناظره با ع.ب را عنوان داشت و گفت: علی الرغم همه تهدیدها و تطمیع ها و لجن پراکنی ها، تا زمانی که که حقیر در این جایگاه خدمت می کنم اجازه نخواهم داد استقلال تشکل ها به بازی گرفته شود.

انتهای پیام/گ

 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی