به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«چهارفصل» شهرستان باشت سالهاست که عنوان شهرستان را یدک می کشد، شهری که روز به روز در حال کش آوردن است، تعداد خانهها و جمعیت آن افزایش پیدا میکند، اما به موازات افزایش ساختمان و جمعیت، رشد امکانات در این شهر حالت نامناسب دارد.
وضعیت حمل و نقل شهری در باشت یکی از معضلات و چالشهای جدی پیشروی شهروندان باشتی و روستاهای تابعه شهر است، در باشت به عنوان شهرستانی نوپا در حال رشد سیستم حمل و نقل عمومی به ویژه حمل و نقل با اتوبوس خطی نهادینه نشده است.
وجود وسایل حمل و نقل عمومی در شهرها در کاهش ترافیک میشود چرا که تعداد وسایل نقلیه شخصی در خیابانها به طور چشمگیری کاهش پیدا میکند.
البته اتوبوس در خود شهرستان باشت کارایی بعلت خیابانهای تنگ و کم عرض ندارد و باید مینیبوس و ونها نقش مکمل حمل و نقل عمومی را در این شهرستان ایفا کنند، حال مشکل ترافیک سطح شهرستان باشت و هزینههای زیادی که شهروندان باشتی به مسافربرهای شخصی میپردازند لزوم وارد و ایجاد کردن خطوط اتوبوس و مینیبوس و ون در این شهرستان بسیار احساس میشود.
از جمله مزایای وسایل نقلیه عمومی عبارت است: کاهش هزینه مادی بطور محسوس حمل ونقل برای شهروندان باشتی، کاهش ترافیک و کم شدن ماشینهای تک سرنشین و احساس امنیت بانوان در اتوبوس در مقایسه با ماشینهای شخصی و تاکسیها بیشتر است.
رمضان پندار در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» گفت: بخاطر اینکه شهرستان باشت فاقد سهمیه تاکسیرانی است و تاکسیرانی در این شهرستان به صورت واحد خدماترسانی انجام میدهد، برای دریافت ناوگان عمومی تا الان از طرف استانداری هیچگونه سهمیه به شهرستان تعلق نگرفته است، در باشت از لحاظ بعد مسافتی کم است تا الان شامل سهمیه دریافت این خدمات نشده است.
نظرات کاربران