نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

7. اسفند 1399 - 10:45
خیابان جمهوری شهر یاسوج سالهای سال است که بازیچه دست شهرداران مختلفی در این شهر است و همچنان زخم های کهنه عریض سازی و ساماندهی در آن خود نمایی می کند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری چهارفصل؛ به نقل از صبح زاگرس شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد یک شهر گردشگر پذیر در میان رشته کوه های دنا است اما همین شهر زبا زخم های بسیاری را در دل خود جای داده است.

زیبایی، عریض سازی خیابان ها و مبلمان شهری از مولفه های بسیار مهم برای یک شهر است که مسئولین هر شهر باید توجه ویژه ای به این موضع کنند.

 

با همه این تفاسیر و البته با توجه به پروژه های عمرانی زیادی که در شهر یاسوج اجرا در حال اجراست هم چون پروژه پل چهارم بشار، احداث روز افزون پارک های کناره رودخانه بشار حتی می توان گفت که برخی از خیابان های شهر یاسوج در چند سال اخیر بهسازی شدند و دیگر خبری از جداول شکسته و پیاده رو های نا مناسب نیست همچین عریض سازی و ترمیم آسفالت در آنها اجرا شده است.

اما هنوز در قلب شهر یاسوج خیابان هایی هستند که به بدترین شکل ممکن به حال خود رها شده اند و مسئولین مشکلات آن را به دست فراموشی سپرده اند.

 

چند سالی می شود که عریض سازی بخشی از خیابان جمهوری  اجرا شده اما بعد از گذشته نزدیک به یک دهه که قسمتی از آن که سال های نیمه کاره به دلایلی هم چون بی پولی و عدم مدیریت کارآمد در حوزه شهری به حال خود رها شده  و با آمدن و رفتن مسئولین شهری در چند سال اخیر نیز هیچ گونه شواهدی از تلاش برای اتمام این پروژه دیده نمی شود.

 

همان گونه که در تصاویر قابل مشاهده است قسمتی از خیابان جمهوری سال هاست در حسرت دوبانده سازی آرزو به دل مانده و صندلی های مدیریت شهری توسط افراد دست به دست می شود، حتی نمایندگان شورای شهر در یک دهه اخیر با وعده و وعید های بسیار آمدند و رفته اند اما باز قصه پر غصه پروژه دوبانده سازی یا همان عریض سازی خیابان جمهوری با حال خود رها شده است.

 

مشکلات این خیابان به همین جا خطم نمی شود  و وقتی از طرف میدان امام حسین(ع) به سمت پل شهید عوض زاده حرکت می کنیم جنب آتش نشانی قدم دارای پیاده رو های فرسوده و جداولی شکسته مواجه می شویم که دل دوستداران پایتخت طبیعت ایران را به درد می آورد.

موضوع پیاده رو های فرسوده و جداول از هم گسسته خیایان جمهوری مربوط به یک ماه، یک سال نیست، بلکه سال های سال است خیابان منتهی به مهمترین جاذبه گردشگری شهر یاسوج یعنی آبشار با همین وضع مواجه است.

 

آن چه گفته شد و دیدید زخم های کهنه یکی از مهمترین خیابان های مرکز استان  کهگیلویه وبویراحمد است که در اینجا به صورت مصداقی بیان شد و انتظار شهروندان ساوجی این است که مسئولین شهری گامی بلند در جهت زیباسازی و بهسازی پیاده روهای جداول همچنین پایان پروژه دوبانده سازی یا همان عریض سازی این خیابان کنند.

تصاویر تکمیلی در زیر آمده است؛

 
 
 
 
---
 
 
 
 
 
 
 
 
 
انتهای پیام/
 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی