نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

1. تير 1399 - 8:53
صدرالحسینی با اشاره به اینکه شکار هاواک آمریکایی بازدارندگی تهاجمی ایران را به دنیا ثابت کرد گفت :حرکت نفتکش های حامل بنزین ما به سمت ونزوئلا در منطقه ممنوعه آمریکا زنجیره دفاعی امنیتی جمهوری اسلامی است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری چهارفصل؛ به نقل از  صبح زاگرس؛ سی ام خرداد 1398 یکی از روزهای درخشان در تاریخ ایران اسلامی  برای همیشه در ذهن ها جا ماند، روزی که کرکس شیطان بزرگ به دست سامانه بومی سوم خرداد فرزندان بروند ایران اسلامی شکار شد.

ساعت ۱۴ دقیقه بامداد پنجشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۸، پهپاد ۲۰۰ میلیون دلاری گلوبال هاوک آمریکا در شرایطی که بر خلاف قوانین هوانوردی، کلیه تجهیزات مربوط به معرفی خود را خاموش کرده بود، در نهایت پنهان کاری، از پایگاه الظفره در نزدیکی ابوظبی امارات به هوا برخاست و به حریم هوایی ایران اسلامی تجاوز کرد.

 

این پهپاد متجاوز آمریکایی در ساعت ۰۴:۰۵ در حوالی منطقه کوه مبارک واقع در شرق استان هرمزگان، در کرانه دریای عمان، هدف سامانه پدافندی سوم خرداد نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفت و منهدم شد.

بخش‌هایی از این پهپاد گران قیمت آمریکایی در آب‌های سرزمینی ایران در جایی که هدف قرار گرفته بود، توسط متخصصان ایران بازیابی شد.

منهدم شدن گلوبال هاوک پهپاد فوق پیشرفته آمریکایی توسط سامانه بومی پدافندی سوم خرداد، با توجه به اینکه این پهپاد به عنوان دور بردترین پرنده عملیاتی جهان شناخته می شود و خصوصیت رادار گریز بودن نیز داراست، موجب حیرت متخصصان نظامی جهان شد؛ این پهپاد متجاوز، توان حمل یک محموله ۹۰۰ کیلوگرمی حاوی سنسور‌های شناسایی را داشت و می‌توانست به مدت ۳۰ ساعت بدون نیاز به سوخت گیری تا ارتفاع ۶۵ هزارپایی پرواز کند.

در همین خصوص صدر الحسینی کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با پایگاه خبری صبح زاگرس گفت: سال گذشته در همین زمان در ساعت ۴ صبح یک اتفاق شگفت انگیز افتاد، در حقیقت توان جمهوری اسلامی در دو بعد سیاسی و نظامی، دفاعی ارتقاء قابل توجهی پیدا کرد و ارتقاء توان به سمع و نظر مردم جهان رسید.

وی گفت: این هواپیمای فوق پیشرفته که تعدادی از آن ساخته شده بود اما فقط دو تا از آنها عملیاتی بود و برآورد قیمت آنها حدود ۲۰۰ میلیون دلار است، توسط پدافند هوایی بومی سوم خرداد در جمهوری اسلامی ساقط شد، اتفاقی که باعث شد موضوع مقاومت فعال و رسیدن به یک بازدارندگی تهاجمی را به دنیا ثابت کنیم، یعنی در حقیقت نیروهای مسلح توانستند این را اعلام کنند که نیروهای مسلح برای دفاع از آب، خاک و حاکمیت سیاسی جمهوری اسلامی از هیچ گونه همکاری و افزایش توانمندی دریغ نکرده اند و وظیفه خود را  به خوبی انجام می دهند.

صدر حسینی در ادامه با بیان اینکه این موضوع از بعد سیاسی نیز مهم است چون بعد از این اتفاق آمریکایی ها به هیچ عنوان نتوانستند ما را تهدید کنند، در آن زمان اگر خاطرتان باشد تعدادی از ناوهای هواپیمابر آمریکایی در منطقه خاورمیانه جولان می‌دادند و دائما در این رابطه صحبت می شد که آیا آنها قصد و غرضی بر علیه منافع جمهوری اسلامی دارند، بعد از این اتفاق دیگری خبری از این تهدیدات مشاهده نکردیم.

کارشناس مسائل سیاسی در ادامه بیان کرد: این نقطه عطف چند مرحله بعد از خودش را تضمین امنیتی داد، یکی موضوع حمله به پایگاه آمریکایی ها یعنی این الاسد در عراق بود، که ما توانستیم با قدرت هر چه تمام تر آنجا را رود اصابت موشک های خود قرار دهیم و این توانمندی از جمهوری اسلامی صادر شد که ما با انجام اقدامات نظامی خودمان آن را می پذیریم و در رابطه با این مسئله آن را به سمع و نظر مردم دنیا می رسانیم.

صدر الحسینی در پایان با بیان اینکه: بعد از حمله غرور آفرین نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به پایگاه عین الاسد، حرکت نفتکش های  حامل بنزین ما به سمت ونزوئلا در منطقه ممنوعه آمریکا و در حیاط خلوت آمریکا بود، یعنی در حقیقت این مجموعه از زنجیره دفاعی امنیتی برای جمهوری اسلامی از سرنگونی این هواپیمای فوق مدرن جاسوسی آمریکا آغاز شد.

 

انتهای پیام/
 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی