نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

28. خرداد 1399 - 15:11
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان با اشاره به آخرین وضعیت آتش سوزی حوالی سد کوثر و آرو گفت :عوامل انسانی در آتش سوزی های اخیر نقش دارند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری چهارفصل؛ به نقل از  صبح زاگرس،این آتش سوزی که ازعصر روزگذشته آغاز شده همچنان ادامه داشته و با وجود تلاش نیروهای مردمی،منابع طبیعی و بسیج بیش از چند هکتار از مراتع ارتفاعات "روستای آرو " همچنان در حال سوختن است و به دلیل وزش باد های شدید، مهار آتش به دشواری صورت می گیرد.

به گفته کارشناسان،بخشی از مراتع و جنگل های این سرزمین از منابع طبیعی با ارزش کشورمان به شمار می روند که همه ساله بنابر دخالت عواملی همچون جرقه های حاصل از افزایش دما و وزش بادهای گرم و عوامل انسانی در شعله های آتش نابود می شوند. 

از اردیبهشت ماه سال جاری تاکنون بالغ بر 12 مورد آتش سوزی گسترده درعرصه‌های جنگلی و مرتعی دیار بام نفت ایران به ثبت رسیده که در نتیجه آن بیش از435 هکتار جنگل و مرتع طعمه حریق شده است که با جولان این حجم گسترده از آتش سوزی ها در همین ابتدای امر، سال 99 را می توان سال سیاه جنگل‌ها و مراتع گچساران برشمرد.

درختان بادام از مهمترین پوشش گیاهی این منطقه به شمار می روند و این درحالی است که 90درصد از اراضی این شهرستان را عرصه های ملی تشکیل می دهند که از این میزان نیز 70درصد مراتع و جنگل ها هستند.

غلامحسین حکمتیان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد در گفتگو با پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس در خصوص آخرین وضعیت آتش سوزی حوالی سد کوثر و روستای  آرو گفت: دیشب آتش سوزی به طور کامل کنترل شده اما نیروها در محل حادثه هستند تا اگر آتش سوزی دوباره شورع شده آن را مهار کنند.

حکمتیان در خصوص عوامل آتش‌سوزی حوالی سد کوثر و روستای آور نیز بیان کرد: عوامل انسانی در شروع آتش سوزی موثر بوده است.

مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص زمان شروع آتش سوزی افزود: بین ساعت 15تا 16 بعد از ظهر دیروز شروع و دیشب در ساعت 20 آتش سوزی مهار شد، امروز برخی از دوستان پیام دادند که آتش  در  نقاطی شروع شده  که پیگیر هستیم که نیروها به کمک مردم نیروهای مردمی بتوانند آتش سوزی را  مهار کنند.

حکمتیان در خصوص تدارکات، آب و غذای افراد  که در محل حادثه هستند نیز افزود: ما در حد توان به اندازه مقرراتی که داریم تدارکات افزاد را تامین می‌کنیم معمولا بخشی از پشتیبانی را باید اداره مدیریت بحران هر شهرستان بر عهده بگیرد، که آنها نیز همکاری لازم را  در این خصوص با ما داشته اند.

 وی گفت: دستگاه های دولتی، سپاه و بسیج، فرمانداری همکاری لازم را در خصوص مهار آتش سوزی داشته اند.

حکمتیان در پایان در خصوص چه میزان از مراتع در این اتش سوزی طعمه حریق شده است نیز افزود: هنوز اطلاعات دقیقی در دست نیز  و بعد از بررسی های که به عمل آمد ان را اعلام خواهیم کرد.

 

انتهای پیام/

 

نظرات کاربران

قلم_گزینشی
شبکه اطلاع رسانی دانا