نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

6. خرداد 1399 - 15:53
لزوم لایه روبی رودخانه بشار در منطقه پارک ساحلی یاسوج برای پیشگیری از سیلاب در فصول پر بارش سال می تواند یکی از مهمترین اولویت های مسئولان برای جلوگیری از وقوع سیلاب در این منطقه گردشگری باشد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری چهارفصل؛ به نقل از  صبح زاگرس شهر یاسوج یا بهتر از بگوییم پایتخت طبیعت ایران که از آن به عنوان یکی از پر آب ترین شهرهای کشور  یاد می شود در ارتفاع بیش از ۱۸۰۰ متر از سطح دریا قرار دارد .

یکی از مناطق زیبای شهر یاسوج پارک ساحلی آن است که در مجاورت رودخانه بشار واقع شده است.

نام این رودخانه با نام پایتخت طبیعت ایران یاسوج گره خورده و جاری بودن آن جلوه خاصی به پارک ساحلی بخشید است ولی چند سالی است. به دلیل  عدم لایه روبی یا بهتر است بگوییم لایه روبی سطحی وضعیت اسفباری و ناخوشایندی را تجربه می کند.

بارش های سیل آسای بهار سال گذشته این نکته را به مسئولین استانی یاداوری کرد که هر لحظه باید برای حوادث این چنینی مراقب و آماده باشد، شهر یاسوج نیز به دلیل شرایط آب و هوایی که دارد و در فصول سرد سال شاهد بارش های فراوان است پس بهترین فرصت برای لایه روبی رودخانه بشار درمنطقه گردشگری پارک ساحلی می تواند باشد.
همان گونه که در تصاویر قابل مشاهده است این لایه روبی های سطحی باعث هیچ دردی را دوا نمی کند.

 

برای جلو گیری از حوادث غیر قابل پیش بینی در فصول پر بارش باید لایه روبی در سطح رودخانه بشار جنب پارک ساحلی را عمیق تر انجام دهند.

پس لزوم لایه روبی رودخانه بشار در منطقه پارک ساحلی یاسوج برای پیشگیری از سیلاب در فصول پر بارش سال یکی از مهمترین اولویت های مسئولان برای جلوگیری از وقوع سیلاب در این منطقه گردشگری می تواند باشد. 

آیا واقعا  شایسته است رودخانه بشار که نگین درخشان شهر یاسوج که از زیبایی های این شهر بشمار می رود اینگونه بوی تعفن دهد و بسیاری از آبزیان به دلیل سهل انگاری از بین بروند.

تا قبل از آنکه حادثه ای ناگوار رخ دهد از حوادثی هم چون دروازه قرآن شیراز جلوگیری به عمل آید.

تصاویر تکمیلی در زیر آمده است؛

 

 
 
 
 
 
 
 

 انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی