نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

26. آبان 1398 - 0:13
شهرداری یاسوج برخی از مکان های عمومی در شهر را به بخش خصوص واگذار کرده است با این وجود هیچ گونه سطح درآمد به دست آمده از این موضوع مشخص نیست.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری چهارفصل؛ به نقل از صبح زاگرس؛ توجه اساسی به صنعت گردشگری به بهبود وضعیت اقتصاد، اشتغال و رونق بازار و رقابتی شدن آن منجر می شود، این مهم در استان کهگیلویه وبویراحمد به خصوص شهر یاسوج مرکز استان با وجود مزایایی همچون آب و هوای مناسب ، دارا بودن از منابع وسیع طبیعی با چالش ها و کاستی های بسیاری مواجه است که رفع آن نیازمند تهیه نقشه راه علمی و هم افزایی نهادهای مربوط است.

گردشگری به عنوان بزرگ ترین صنعت درآمدزا در جهان، از سوی کارشناسان صنعت پاک نام گرفته است، مقوله ای که هر چه بیشتر می گذرد ابعاد و فرصت های تازه تری در آن رخ می نماید که ارتباط مستقیمی با رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار دارد.

گردشگری، امروزه بیش از هر صنعت دیگری در دنیا مورد تاکید دولت هاست و بنا به آمار سازمان جهانی گردشگری، بودجه ای که مردم دنیا برای مسافرت و تفریح اختصاص داده اند سه برابر بودجه ای است که دولتها صرف امور دفاعی و امنیتی می کنند.

براساس آمارهای موجود، ایران دهمین کشور برتر دنیا از نظر بهره مندی از آثار تاریخی، طبیعی و فرهنگی است اما نقشه راه اصولی متناسب با این ظرفیت ها در توسعه بسترهای گردشگری، اشتغالزایی و تولید ثروت وجود ندارد.

به باور بسیاری از صاحب نظران با اینکه صنعت گردشگری یکی از پول ساز ترین صنایع در کشورهای دیگر به شمار می رود، ایران همچنان چشم به اقتصاد نفتی دوخته است تا بتواند رونقی را رقم بزند؛ از این رو کارشناسان پرداختن عملی به مولفه های اقتصاد مقاومتی در باروری ارزش های گردشگری را راه حل این مساله عنوان کرده اند.

 

 

شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از خوش آب و هوا ترین نقاط در جنوب کشور محسوب می شود که همین امر باعث گشته تا لقب پایتخت طبیعت ایران را به خود بگیرد.

وجود آب و هوای مناسب سالانه خیل عظیمی از گردشگر را روانه این شهر زیبا در میان کوهپایه های دنا می کند پس وجود مکان های گردشری در شهر لازم و ضروری به نظر می رسد.

 از نقاط مهم گردشگر در شهر یاسوج می توان به آبشار و پارک های ساحلی، مهرورزی،ولایت اشاره نمود.

 

این مناطق در فصول گردشگر پذیر شهر یاسوج خیل عظیمی از گردشگران را در خود جای می دهد با این وجود شاهد آن هستیم که شهرداری یاسوج برای بدست آوردن منابع مالی اقدام به اجاره دادن بخشی از این مکان های عمومی به بخش خصوص می کند که این امر باعث گشته تا شهروندان و گردشگران برای استفاده مکان های عمومی هزینه پرداخت کنند.

 

شهرداری می تواند منابع مالی که از اجاره دادن این مناطق به دست می آورد را صرف ساخت اقامتگاه های گردشگر گرد پذیر در این مناطق بکند تا دیگر شاهد چادر زدن گردشگران در این مکان های گردشگری بخصوص آبشار نباشیم.

 

این کار باعث می شود هم یک مکان ثابت برای اقامت گردشگران در شهر یاسوج ایجاد شود و هم از تخریب بخشی از مکان های گردشگری به واسطه چادر زدن آنها در چمن ها و یا آبشار جلوگیری شود و هم از نمای زشتی که این چادر ها به چهره شهر می دهند جلو گیری شود.

 

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی