نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

15. اسفند 1397 - 8:30
خط کشی راه ها از علائم ترافیکی مهم محسوب می شود که نقش بسزایی در کاهش سوانح رانندگی و ایمنی شهروندان دارد اما در آستانه نوروز شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد یا اصلا خط کشی ندارند و یا خط کشی های آن از بین رفته است .

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری  چهارفصل؛ شهر یاسوج را می توان یکی از شهر های ایران نامید که در چو ده اخیر از نظر جمعیتی رشد روز افزونی را به خود دیده است و همین امر نیز باعث گشته با رشد شهر‌نشینی و پیدایش اتومبیل و همه‌گیر شدن استفاده از آن، نیاز به ایجاد مقررات و قوانین برای استفاده بهینه از این تکنولوژی نوین امری ضروری به نظر ب‌رسد و مسلما یکی از نخستین مواردی که نیاز به تغییر و قانونمندی جهت افزایش ایمنی مردم داشت، مسیر رفت و آمد وسایل نقلیه بوده است.

 

---

 

در این میان یکی از مهمترین مسائل مربوط به ایمنی خیابانها، علائم هشدار دهنده‌ای همچون خط کشی‌ها هستند که علاوه بر ایجاد زیبایی شهری موجب کاهش تخلفات شده و با توجه به رنگ و فرم آگاهی راننده را نسبت به مسیر مورد نظر افزایش می‌دهند.

 

قابل رویت بودن و درخشندگی خطوط معابر در طی شبانه روز یکی از مهمترین نکات در خط‌کشی معابر است اما در شهر یاسوج وقتی که خط کشی صورت میگیرد بعد از گذشت زمان اندکی از بین رفته و هیچ گونه آثاری از این خط کشی مشاهده نمی شود.

 

---

 

این خطوط همچنین نقش بسیار مهمی در افزایش ایمنی تردد وسایل نقلیه دارند و می‌توانند بدون منحرف کردن توجه راننده از مسیر هشدارهای لازم و پیام‌های ایمنی را به وی منتقل کنندو همیشه راهنمایی و رانندگی عنوان می کنند برای جلوگیری از تصادفات لطفا بین خطوط برانید اما کدام خط!!

آیا واقعا در شهر یاسوج خطوطی وجود دارند که رانندگان بین آنها برانند؟

 

---

 

خیابانهای اصلی و فرعی شهر یاسوج خطوط راهنمایی و رانندگی که نقش مهمی در ایمنی معابر، کاهش حجم ترافیک، رانندگی اصولی و رعایت حقوق رانندگان دیگر و... دارند دیده نمی شود که شاید یکی از دلایل رانندگی غیر‌اصولی در یاسوج نیز همین عامل باشد.

 

یاسوج به عنوان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد تنها شهری است که از نعمت خط کشی خیابان های اصلی  محروم است و یا اگر دارد در بیشتر مواقع با دیده نمی شود به دلیل کیفت بسیار پایین عمر کوتاهی داند و به مرور زمان رنگ خود را از دست می دند.

---

 

 

حال با وجود نزدیک شدن به سال نو مردم شهر یاسوج  انتظار دارند که این مشکل برای همیشه رفع شود تا حداقل مردم این حرف پلیس را که می گویند بین خطوط برانید را به صورت واضح لمس کنند.

 

تصاویر تکمیلی در زیر آمده است:

 

---
---
---
---
---
---
---

 

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی