نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

12. اسفند 1397 - 8:33
این افراد با عدم توجه به اینکه این نقطه از پارک جنگلی یاسوج یکی از مناطق بسیار زیبای گردشگری بخصوص در فصول گرم سال است با رفتن در آن قسمت نظم ساختاری آن را بر هم زده اند و چهره ای زشت از این قسمت از پارک جنگلی به جای گذاشتند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری چهارفصل؛ این روز ها آفرودسواری به عنوان یک ورزش شناخته شده و به عقیده بسیاری گران ترین ورزش دنیاست اما همین ورزش با توجه به همه دردسر ها و هزینه هایش، تب و تاب شدیدی در بین جوانان ایجاد کرده است.

 

آفرود واژه ای انگلیسی است که بهترین ترجمه برای آن «بیراهه» است. از همین رو معادل فارسی آفرودر را بیراهه نورد می گذاریم. دیگر همه چیز معلوم شد! آفرود یعنی بیراهه نوردی. یعنی خروج از مسیرهای همیشگی و جاده های آسفالت و رانندگی در زمینی که جاده ای در آن وجود ندارد؛ برای مثال در دل کویر و شن های روان یا وسط جنگل های انبوه یا حتی بین صخره ها و کوه ها، مسیرهایی وجود دارد که یک بیراهه نورد می تواند با خودروی خود از آن ها عبور کند و پا که نه! لاستیک به جاهایی بگذارد که خیلی ها نمی توانند.

 

---

 

در آفرود چندین مسیر مختلف وجود دارد که شاید بتوان از آن به عنوان انواع آفرود نام برد. برای مثال آفرود مسیرهای گلی که بیشتر در جنگل است، آفرود کویری که به رانندگی در میان تپه ها و رمل های شنی محدود می شود، آفرود برفی که از اسمش پیداست چیست! و انواع دیگر.

شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه وبویراحمد که در میان رشته کوه های سر به فلک کشیده زاگرس سر برآورده است در چند سال اخیر به دلیل بارش کم با خشک سالی مواجه بوده که امسال به برکت بارش های فراوان برف و باران دیگر خطر خشک سالی را پشت سر گذاشته است.

---

 

 بارش برف در چند روز اخیر باعث شد تا افرود سواران یاسوجی برای تفریح هم که شده به منطقه گردشگری پارک جنگلی مراجعه کرده و در آن به حرکات نمایشی در برف بپردازند، البته که  نمی توان آفرود سواری را تخلف و علاقه مندان به این ورزش را متخلف نامید اما برای هر ورزشی مکان  مشخصی وجود دارد و آفرود سواری هم از این قضیه مستثنی نیست.

متاسفانه همان گونه که در تصاویر قابل مشاهده است این افراد با عدم توجه به اینکه این نقطه از پارک جنگلی یاسوج یکی از مناطق بسیار زیبای گردشگری بخصوص در فصول گرم سال است با رفتن در آن قسمت نظم ساختاری آن را بر هم زده اند و چهره ای زشت از این قسمت از پارک جنگلی به جای گذاشتند.

---

 

حال ما را بران داشت تا به این موضوع بپردازیم که آیا مسئولان مربوطه بخصوص سازمان مراتع و جنگل بانی آیا به این تخلف ورود می کنند؟ آیا واقعا عزمی جدی در برخورد و جلوگیری از تکرار این حادثه وجود دارد؟ آیا مسئولان شهرداری که پارک جنگلی زیر نظر آنهاست تا به حال به این موضوع فکر کرده اند؟

 

باید نشست و منتظر ماند که آیا مسئولان مربوطه واقعا در این چند روز مانده به سال نو و ورود مهمانان نورزوی به پایتخت طبیعت ایران به فکر یکی از زیباترین مناطق گردشگری شهر یاسوج هستند یا نه؟

 

در زیر می توانید تصاویر بیشتری از تخریب طبیعت زیبای پارک جنگلی را مشاهده کنید:

 

---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---

 

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی