نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

8. اسفند 1397 - 10:18
شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه وبویراحمد به دلیل شرایط آب هوایی مناسب می تواند یکی از قطب های گردگشری کشور به شمار بیاید، ولی لازمه اصلی آن مدرنیته شدن و حرکت به سویی شهر مدرن است.

 به گزارش پایگاه تحلیلی خبری چهارفصل؛ در همه جای دنیا اصناف مختلف در شهر های مدرن در یک نقطه از شهر وجود دارند و این طور نیست که یک ترشی فروش و لباس فروشی یا موبایل فروشی در کنار هم قرار گیرند که این موضوع خود می تواند باعث به هم ریختی شهری و ترافیک مرکز شهر گردد.

 

شهر یاسوج نیست یکی از نوپا ترین شهر های ایران بوده که متاسفانه به این مقوقل به درستی عمل نشده است و اگر هم اصنافی در یک نقطه از شهر جمع شده است به دلیل عدم در نظر گرفتن ساختار شهر در مکان مناسبی قرار ندارند.

 

---
 

برای مثال می توان به تجمع اصناف گالری داران اتومبیل اشاره کرد که خود دلیلی بر ترافیک روز افزون بلوار عدل هستند، یا جمعه بازار شهر یاسوج که به دلیل قرار گرفتن در مکانی غیر استاندارد باعث بروز خطراتی جبران ناپذیر شده است پس همیشه تجمع اصناف در یک مکان مشخص را نمی توان دلیل بر مزیت آن شمرد بله باید در انجام این کار کارشناسی های لازم انجام گیرد تا هم ساختار شهری و زیبای بصری شهر رعایت شود و هم از بوجود امدن ترافیک های سرسام اورد در مناطق حساس شهر جلوگیری شود.

 

پس می توان نتیجه گرفت که اگر تجمع اصناف در یک مکان به صورت غیر اصولی انجام گیرد به جای اینکه به زیبای بصری کمک کند می تواند برعکس خود عاملی برای بوجود آمدن ناهنجاری های شهری جدید شود، از جمله ناهنجاری ها می توان به ترافیک شهری، بهم ریختگی زیبایی بصری و... اشاره کرد.

 

تصاویر تکمیلی در زیر آمده است:

 

---
---
---
---
---

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی