نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

30. دى 1397 - 9:05
شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه وبویراحمد یکی از زیباترین مناطق در جنوب کشور بوده است که سالانه بخش زیادی از گردشگران را به خود جذب می کند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری چهارفصل؛  یکی از مناطق زیبا گردگشری در استان کهگیلویه و بویراحمد به خصوص شهرستان بویراحمد که می توان به ان اشاره کرد م پیست اسکی کاکان است که در 18 کیلومتری یاسوج و نزدیک به روستای کاکان، در ارتفاع 2600 متری قرار گرفته و سه بالابر بشقابی برای اسکی بازان تعبیه شده. این پیست حدود 600 متر طول مفید دارد .

از مزایای آن نزدیکی به شهرهای مرکزی و جنوبی است، بعه همین جهت در تعطیلات فصل های برفی، عده ی زیادی از  فارس، اصفهان و خوزستان و دیگر مناطق کشور را  برای اسکی و تیوپ بازی به این منطقه می کشاند.

با وجود این همه تفاسیر در روز های آخر هفته بخصوص جمعه ها جاده یاسوج به اقلید با ترافیک بیشتری نسبت به دیگر روز های هفته برقرار می شود که می توان وجود پیست اسکی کاکان و خیل طبیعت دوستان برای رفتن به پیست اسکی را مزید بر علت این موضوع دانست.

 

همانگونه که در تصاویر قابل مشاهده است به خاطر حجم زیبای گردشگران و علاقه مندان به طبیعت در روز جمعه بخش های از جا ده یاسوج به اقلید از منطقه تنگ مهریان تا تنگ کبوتری با ترافیک شدیدی رو به رو است .

 

برای جلوی گیری از بوجود آمدن این نوع ترافیک ها و یا کاستن از میزان ترافیک می توان با اطلاع رسانی از قبل برای یک بازه زمانی یک ساعت که بار ترافیکی از پیست اسکی به سمت یاسوج زیاد بوده با یک طرفه کردن آن و جلوگیری از ورود کامیون ها و خودرو های سنگین از بوجود آمدین این چنین ترافیک های جلوگیری نمود.

البته نمی توان از تلاش فراوان نیروهای راهنمایی و رانندگی در کاستن از این ترافیک چشم پوشی کرد ولی این نیروها می توانند در روز های این چنین با تدابیری همچون یک طرفه سازی جاده به صورت موقت از بوجود آمدن این چنین ترافیک های جلوگیری به عمل آورند.

تصاویر بیشتر  زیر آمده است؛

 

 

تصاویر تکمیلی: 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی