نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

15. دى 1397 - 11:47
پارک محله ای شاهد 26 یاسوج که با وجود قرار گرفتن در منطقه ای که یک مدرسه نیز در نزدیکی آن قرار دارد اما در فقر امکانات تفریحی، ورزشی، سرگرمی و حتی نیمکت برای نشستن رو به رو است و این امر باعث می شود این مکان به جای یک مکان تفریحی به جولانگاه معتادان و افراد هنجار شکن تبدیل شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری چهارفصل؛ شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل خوش آب و هوا بودن در جذب گردشگر می تواند ظرفیت بالایی داشته باشد اما  در بحث زیر ساخت های شهری با استاندارد های یک شهر مدرن همچنان فاصله دارد.

 

با احداث پارک های محله ای می توان در کاهش هزینه سفرهای درون شهری، کاهش بار ترافیکی، تحقق برنامه های مدیریت بحران همچنین از ازدحام مردم در پارک های اصلی شهر از جمله پارک ساحلی و مهرورزی کاسته شود .

 

پارک های محلی به عنوان بخشی از فضای سبز بی شک نقش مهمی در محله های مختلف شهر یاسوج  ایفا می کنند، چون تعداد از آن ها درسطح شهر پراکنده شده است و به عنوان بخشی از فضای باز می تواند نقش مهمی در بهبود اکولوژی منطقه داشته باشند، امروزه پارک های محله ای، زمینه ساز آغاز، تحکیم و استمرار روابط دوستی و همسایگی بین افراد نیز هستند.

 

---

این پارک ها همچنین می توانند فضای مناسبی را برای جوانان و نوجوانان هر محله ایجاد کنند تا از رفت آمد به دیگر مناطق شهر پرهیز کنند همچنین به دنبال شادی های کاذب نروند.فضای پارک های محلی عرصه ای برای زندگی انسان ها بین ساختمان ها، فعالیت های روزانه، پیاده روی، توقف های کوتاه و روابط اجتماعی ساده است.

 

همه این عوامل ایجاب می کند که به پارک های محله ای بیشتر توجه شود،یکی از پارک محله ای شهر یاسوج که برای همیشه از نظر مسئولان زیباسازی شهری به دور مانده است ،پارک محله ای شاهد 26 جنب دبستان دختران شاهد بوده که با وجود قرار گرفتن در منطقه ای که یک مدرسه نیز در نزدیکی آن قرار دارد اما در فقر امکانات تفریحی، ورزشی، سرگرمی و حتی نیمکت برای نشستن رو به رو است و این امر باعث می شود این مکان به جای یک مکان تفریحی به جولانگاه معتادان و افراد هنجار شکن  تبدیل شود.

 

---

 

کمبود نور و نبود امکانات ورزشی، مبلمان نامناسب و آسفالت نامناسب کف در پارک محله ای  شاهد 26 شهر یاسوج مشهود است.

 این در حالی است که در کشورهای توسعه یافته معابر پارک ها بر اساس نیاز افراد ساخته می شود. از این رو توجه به پارک های محلی و ایجاد امکاناتی همچون: مکان های نشستن مناسب و متنوع ، مسیرهای پیاده روی مناسب همراه با حفظ تداوم در مسیر ، زمین و وسایل بازی کودکان با فاصله مناسب از خیابان همچنین ترمیم و نگهداری فضای سبز شهری و... از جمله مواردی هستند که باید توسط مسئولان مربوطه پیگیری و در دستور کار قرار گیرد.

ادامه تصاویر در زیر آمده است؛

---
---
---
---

 

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی