نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

26. آذر 1397 - 17:26
آبشار یاسوج که روزگاری به محل تفریح خانواده ها معروف بود این روز ها به بزرگ ترین پایگاه مصرف قلیان و دشمن سلامتی مردم تبدیل شده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری چهارفصل؛ آبشار یاسوج را می توان یکی از جاذبه‌های اصلی شهر یاسوج و از زیباترین آبشارهای ایران برشمرد که در فاصله ۲ کیلومتری مرکز شهر یاسوج واقع شده است.

 

این آبشار با ارتفاع ۱۰ متر از آب چشمه‌های موجود در کوه های زاگرس می‌جوشد. نهرهای آب در بستر مارپیچ چشمه ها، باغ‌های میوه، مراتع سرسبز و مملو از گل‌های رنگارنگ از جلوه‌های زیبای آبشار یاسوج است‌. فصل‌های بهار، تابستان و پاییز  در هرسال میزبان پذیرایی از گردشگرانی است که از سرتاسر ایران برای دیدن این زیبایی های طبیعی به پایتخت طبیعت ایران سفر می کنند.

 

---
 

 آبشار یاسوج که روزگاری محلی برای تفریح خانواده ها بود که از سراسر ایران برای گذراندن اوقات فراغت خود به این زیبایی شگرف می آمدند، اما امروزه به محلی برای تجمع قهوه خانه ها در پایتخت طبیعت تبدیل شده است.

 

با وجود همه زیبایی های آبشار، دیگر نمی توان به عنوان منطقه ای جذاب برای خانواده ها آن را قلم داد کرد و این روزها این منطقه گردشگری شهر یاسوج جولان گاهی شده است برای کسب درآمد کسانی که از به خطر انداختن سلامتی جوانان جیب خود را پر می کنند.

 

متاسفانه در سال های اخیر به دلیل عدم نظارت، باغ های تفریحی رشد قارچ گونه ای را تجربه کرده اند و در سال های اخیر دیگر کسی برای تفریحات سالم به این منطقه گردشگری رغبت نشان نمی دهد چرا که به محل مصرف قلیان برای دختران و پسران در سنین مختلف تبدیل شده است.

 

---

وقتی که از امام زاده عبدالله به سمت آبشار حرکت می کنید باغ هایی نظر شما را جلب می کنند که به جای آنکه محلی برای تفریحات سالم برای خانواده ها باشد به مکانی برای استعمال قلیان میوه ای تبدیل شده اند.

 

با توجه به تمام آسیب هایی که قلیان میوه ای به سلامتی افراد می زند، متاسفانه به دلیل گسترش بیش از پیش این باغ ها که با سردرهای رنگارنگ نظر مشتریان را جلب می کنند، شاهد آن هستیم که بخش وسعی از جوانان و نوجوانان شهر یاسوج را به خود جذب می کنند که این امر می تواند در سلامت جسمی جامعه اثرات منفی را به جای بگذارد.

 

---
 

 امیدواریم مسئولانی که گاه و بی گاه از جوانان و آینده آنها صحبت ها می کنند و در ظاهر خود را مدافع آینده این جوانان می دانند، فکر به حال این آینده سازان کشور کنند که چگونه ذره ذره جسم خود را در باغ های به اصطلاح تفریحی آبشار به نابودی می کشانند.

 

آری، کاش مسولان به جای شعار های زیبا پشت تریبون ها فکر به حال ناخوش آبشار یاسوج می کردند که چگونه در این روزها، محلی برای تفریحات ناسلام بخش جوان جامعه شده اند و سلامتی این آینده سازان وطن را به خطر انداخته است.

---
 
انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی