نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

23. آذر 1397 - 10:22
دیوار نویسی را می توان از جمله تخلفاتی دانست که بسیار در سطح شهر یاسوج به چشم می خورد.افراد و موسساتی که دست به این اقدام می زنند، بدون توجه به تاثیر اقدام خود در برهم زدن زیبای بصری شهر هرکجا را دلشان بخواهد و بدون توجه به قوانین زیبا سازی شهری مطلب و یا تبلیغ مورد نظر خود را می نویسند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری چهارفصل؛ شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل شرایط آب و هوایی مناسب  یکی از قطب های گردشگری در جنوب کشور محسوب می شود، ولی متاسفانه رعایت نکردن برخی از اصول شهری باعث شده که این شهر به شهر دیوار نویس ها بیشتر می ماند تا پایتخت طبیعت.

 

در حالی که طبق ماده ۹۲ قانون شهرداری‌ها نوشتن هر نوع مطلب یا الصاق هر نوع نوشته ای بر روی دیوارهای شهر که مخالف مقررات شورای شهر باشد، ممنوع و تخلف محسوب می‌شود.

 

---

یکی از مهمترین مبانی برای نشان دادن زیبای بصری شهری داشتن شهری سالم و بدون تخلف آشنایی با تخلفات شهری است.دیوار نویسی را می توان از جمله  تخلفاتی دانست که بسیار در سطح شهر یاسوج  به چشم می خورد.افراد و موسساتی که دست به این اقدام می زنند، بدون توجه به تاثیر اقدام خود در برهم زدن زیبای بصری  شهر هرکجا را  دلشان بخواهد و بدون توجه به قوانین زیبا سازی شهری مطلب و یا تبلیغ مورد نظر خود را می نویسند.

 

---

از جمله راهکار هایی که شهرداری یاسوج به عنوان متولی امر شهری باید پیش پای این افراد متخلف قرار دهد تا آنها از برهم زدن زیبایی بصری شهر دست بردارند، مشخص کردن مکان مناسب برای نصب آگهی و معرفی روش های نوین تبلیغات است، البته باید اعمال قوانین در مورد متخلفانی که این امر را بسیار تکرار می کنند نیز الزامی بوده است.

البته نمی توان از تاثیر رسانه ها به عنوان چشم بیدار جامعه چشم پوشی کرد و رسانه های جمعی با فرهنگ سازی جلوی این کار که باعث می شود شهر یاسوج به شهر دیوار نویسی ها بیشتر شبیه شود را بگیرند تا دیگر شاهد این نوع ناهنجاری در شهری که ملقب به پایتخت طبیعت ایران است نباشیم.

---

 

 انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی