نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

18. آبان 1397 - 19:00
اصول شهر سازی و مطابق با استاندارد های شهری، جداولی که ارتفاع آنها بیش از حد زیاد بوده و میتواند برای رهگذران خطر ساز شود باید پوشانده و یا محافظ یا گارد ریل نصب شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری چهارفصل؛ شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در اجرای قوانین شهر سازی آنچنان که باید نمره قبولی دریافت نمی کند و این موضوع به دوران مسئولیت شهرداری خاص در یاسوج ختم نمی شود و می توان این مشکل را یک مشکل بنیادین در تمامی دوره ها در شهر یاسوج نامید.

یکی از موارد عدم رعایت قوانین شهرسازی  که  متاسفانه در ساختار شهری و نظم مدرنیته شهری آن طور که باید و شاید رعایت نگردید است می توان به عدم پوشاندن جداول با ارتفاع زیاد نامید .

 

 

---
 

 یکی از مشکلاتی که امروز ما می خواهیم به آن بپردازیم جداول خیابان باران شرقی اکبر آباد یاسوج بوده که این جداول علی رغم اینکه ارتفاع زیادی دارند و ممکن است به دلیل عرض کم جاده و عدم داشتن روشنایی مناسب در شب باعث  پریدن عابران و خدای نکرده سر خوردن یکی از عابران حادثه تلخی را بوجود بیاورد اما سالهاست با همین  شکل و شمال به حال خود رها شده است .

 

---

اگر خدای نکرده کودکی هنگام عبور از کنار این خیابان با ترس از برخورد خودرو با او به طرف جدول منحرف شود می تواند حادثه ای جبران ناپذیر را بوجود بیارود. درست است که این مشکل شاید زیاد به چشم نیاد اما باید به این مسئله  توجه کرد اگر خدای نکرد اگر یکی از عابران به داخل جدول سقوط کند چه حادثه دردناکی ممکن است رخ دهد .

 

---
 

و این ضرب المثل قدیمی را برای ما زنده می کند که پیشگیری بهتر از درمان است کاری که می توان با هزینه اندک انجام دارد ممکن است باعث به خطر افتادن یکی از شهروندان عزیزمان شود.

همان گونه که در تصاویر زیر مشاهده می نمایید مقداری از این جداول با روپوش های بتونی امن سازی شده اند و این سوال را پیش می آورد چرا گذاشتن صحفات بتونی تا پایان خیابان ادامه نداشته است. امیدواریم مسئولین ذی ربط فکری به حال این مشکل بکنند، تا جلوی حادثه ای دردناک را قبل از رخ دادن بگیرند. 

 

---

در زیر می توانید تصاویر بیشتری از این جداول را مشاهده نمایید؛

---
---
---
---
---
---
---
---

انتهای پیام /

 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی