نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

10. آبان 1397 - 9:30
مسکن مهر از خدمات به یاد ماندنی دولت گذشته به افراد فاقد مسکن در کشور بود که هر چند شاید در برخی مناطق به درستی و خوبی اجرا نشد اما امروز کمتر کسی است که نفس این کار را اشتباه تلقی کند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری چهارفصل؛ مسکن مهر از خدمات به یاد ماندنی بعد از انقلاب است که برای  افراد فاقد مسکن در کشور به وجود آمد که هر چند شاید در برخی مناطق به درستی و خوبی اجرا نشد.

 

بعد از انقلاب و به برکت نظام جمهوری اسلامی پروژه‌های عظیمی در کشور شکل گرفته تا مردم را از فقر و عدم توسعه یافتگی دوران طاغوت نجات دهد، یکی از خدمات بزرگی که بعد از انقلاب در راستای محرومیت زدایی و عدم تمرکز برای توسعه مناطق کمتر توسعه یافته و رفاه حال مردم اجرایی شد.

 

 

با این حال ساخت مسکن مهر در بعضی نقاط دارای نواقصی بودند که متاسفانه بعد از گذشت چندین سال از این پروژه های ملی هنوز که هنوز است مرتفع نشده است.

مسکن مهر های منطقه سروک یاسوج یک نمونه از آن است که با مشکلات بسیار جدی دست و پنجه نرم می کند.

 

وقتی از  سمت جنوب به سوی یاسوج می آیییم ، دهها آپارتمان نارنجی رنگ می بینید که در زمین های کشاورزی منطقه "سروک" واقع شده و به منطقه "نجف آباد" در حاشیه شهر یاسوج چسبیده اند.

 

 

 

سایت مسکن مهر سروک یکی از هفت سایتی است که در شهر یاسوج اجرا شده و 414 واحد دارد که هنوز برخی از آن ها مشکلات اساسی دارند.

 

در سال 94 نیز جمعی از متقاضیان مسکن مهر سروک با تجمع در مقابل اداره کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد اعتراض خود را نسبت به کیفیت نامناسب واحد ها و نشست کردن زمین برخی از این واحدهای مسکونی اعلام کردند.

یکی از متقاضیان مسکن مهر منطقه سروک در گفت گو با این پایگاه خبری اظهار کرد: بزرگترین مشکل ما عدم امنیت کافی است، اطراف ساختمان ها هیچ گونه حفاظی نصب نشده است و متاسفانه شاهد آن بودیم که سارقان آمده اند و چرخ های خودرو را سرقت کرده اند.

وی ادامه داد: یکی  دیگر از مشکلات مهم مسکن مهر ها نبود روشنایی مناسب بوده و همان طور که مشاهد می کنید در خیابان های هیچ گونه تیر چراغ برقی نصب نشده است.

 

 

یکی دیگر از متقاضیان مسکن مهر در سروک نیز گفت: یکی از مهمترین مشکلات در مسکن مهر پیمانکاران هستندکه متاسفانه شاهد آن هستیم ،پیمانکاران کار را بصورت نیمه کاره رها کرده اند و رفتند و همان گونه که مشاهده می کنید ساختمان ها دارای ترک بوده و گفته می شود که مسئولیت ترک ها و زلزله بر عهد خود شما است و اگر آسیبی رسیده باید تخریب شود تا ما هزینه به شما بدهیم.

 

شهروند دیگری در گفت گو با چهارفصل گفت: همان گونه که مشاهد می کنید هیچ گونه مکان مشخصی برای جمع آوری زباله ها در این منطقه وجود ندارد و همان گونه که شاهد هستید متاسفانه زباله ها در خیابان ها رها شده اند که خودمی تواند باعث بروز بیماری های عفونی به خصوص در کودکان شد.

وی همچینن ادامه داد: یکی از مشکلات در تابستان هم قطعی آب مکرر بوده است همچنین تعدادی از این بلوک ها خالی از سکنه هستند چرا که نیمه کاره  مانده اند.

این شهروند همچنین در ادامه صحبت های خود گفت: یکی از پیمانکاران مسکن مهر  105 درصد پول گرفته است و حدود 90 درصد از کار را نیز انجام داده اما به دلیل تورم و گرانی اجناس کار را رها کرده و از ادامه کار امتناع کرده است، حتی نظام مهندسی هم خود پیگیر است و از پیمانکار شکایت کرده است.

 
 
 

با این تفاسیر می توان نتیجه گرفت که ساکنان مسکن مهر سروک همچنان باید با این مشکلات دسته و پنجه نرم کنند.

با جمع بندی صحبت های شهروندان و ساکنان این منطقه، از مهمترین مشکلات مسکن مهر سروک می توان به عدم وجود امنیت کافی، نداشتن سطل زباله برای جمع آوری زباله، نیمه کاره رها شدن مسجد، عدم داشتن پارک و مکان تفریحی، عدم وجود بازارچه برای خرید وسایل مورد نیاز و همچنین نبود راه دسترسی مناسب و آسفالته اشاره کرد.

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
انتهای پیام/

 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی