نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

16. تير 1397 - 13:14
رانندگی بین خطوط از مصادیق بارز فرهنگ ترافیک در جوامع محسوب می شود و رعایت آن نقش مهمی در کاهش بار ترافیک دارد اما در شهر یاسوج نبود خیابانهای خط‌کشی شده باعث سردرگمی رانندگان و سنگین شدن بار ترافیک شده است.

به گزارش پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی چهارفصل توجه به خطوط راهنمایی و رانندگی بخصوص در تقاطع‌ها  و خیابان های اصلی شهر جزء قوانینی هستند که رانندگان باید به این مهم احترام بگذارند، اما متاسفانه شهر یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد از وجود این خطوط بی بهره است که نبود آن بخصوص در خیابان های اصلی شهر یاسوج باعث بی نظمی و عدم رعایت حرکت در یک مسیر و خط مشخص می شود که حتی باعث بروز حوادث ناگوار رانندگی شده است .

خیابان های اصلی شهر یاسوج یا اصلا خط کشی نمی شوند یا اگر خط کشی صورت می گیرد چند سال یک بار این کار انجام می شود که این بازه زمانی طولانی باعث می شود خط کشی ها به طور کامل از بین بروند.

شهرداری یاسوج به عنوان متولی خط کشی کردن خیابانهای این شهر گاهی اوقات اقدام به خط کشی برخی خیابان ها می ‌کند اما در برخی موارد مشاهده می شود کیفیت کار به گونه‌ای است که با گذشت چند روز اثری از خط کشی های صورت گرفته مشاهده نمی شود و چیز خاصی از آن باقی نمی ماند.

   

مسلما برای تحقق هر برنامه و طرحی ابتدا باید زیر ساخت های آن فراهم شود و بر این اساس برای اینکه خودروها در بین خطوط  حرکت کنند باید تمامی خیابانهای اصلی دارای خط کشی طولی مناسب باشند که متاسفانه با نگاهی به خیابان‌های شهر یاسوج در می یابیم که حرکت خودروها بین خطوط رویایی بیش نیست.

با این وجود حتی اگر رانندگان هم بدنبال حرکت بین خطوط باشند ،خطوطی در خیابانهای شهر یاسوج مشاهده نمی شود که این موضوع بیش از هر چیزی نشان دهنده این است که فرهنگ ترافیکی متاسفانه در بین مسئولان و متولیان امر جا نیفتاده است و تا زمانی که این فرهنگ در بین مسئولان نهادینه نشود مشکلات ترافیکی شهر یاسوج روز به روز بیشتر می‌شود و دود این بی توجهی هم به چشم مردم می رود .آیا واقعا وقت آن نرسیده است که مسئولین فکری به حال این موضوع بکنند ؟

 

ادامه تصاویر را در زیر مشاهده می کنید:

 
 
 
 
 
 
 

انتهای پیام/

نظرات کاربران

قلم_گزینشی
شبکه اطلاع رسانی دانا