نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

15. اسفند 1396 - 15:26
امامزاده محمد نواده ی سرسلسله ی امام چهارم حضرت زین العابدین بن حسین بن علی است، اکنون بدون بارگاه و با چهره نگاری از سنگ های ستبر در ضلع غربی روستای پشت چنار از توابع سرفاریاب در مکانی مسطح در جبین کوه نور مأمن گزیده و اکثریت مردم آن سامان از دیرباز آمال و حاجات معنوی خود را در آن جستجو می کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل به نقل از چرام؛واضح است که امامزادگان، نماد ترویج مذهب تشیع جعفری و زمینه ساز زنده نگهداری باورهای عامه مردم اند که در گذار زمان کمتر دستخوش تغییر و تحول آفرینی میشوند.

 

 

از این رو اعتقاد به خاندان امامت و نبوت، حقیقتی گسست ناپذیر بوده که از دیرباز در سرشت و هویت ایرانیان پاک آئین و نیک زاد ریشه دوانده و موجب گرایشات آنان به فضایل ایمانی و انسانی گردیده که خود بازتابی از اعتقادات مذهبی و توسل آنان به امامزادگان آرامیده در بقاع متبرکه این سرزمین دارد.

 

 

 با این حال، آنچه که تمایلات فطری ایرانیان را با حقیقت و هویت امامزادگان عالی  در اعصار تاریخ پیوند داده و می دهد، ترویج رسالت تاریخی و دینی شجره طیبه امامان معصوم است که همواره بعنوان مبلغان دینی بر دوش داشته اند و با هجرت از موطن و کانون نشر اسلام،  همواره برغم تمام محنات و مشقات پرصعوبت خلفای عباسی و اموی به بازگویی حقایق و ناگفته های تاریخ مسلمانان در جهت اشاعه مذهب تشیع پرداخته تا اینکه در خاک ایران بیآرامند.

 بطوریکه اکنون با گذشت زمان و نقل گویی سینه به سینه گذشتگان، اماکن مذهبی  بعنوان مکان هایی مقدس و معنوی در ضمیر ذهن انسان های خداباور و پیروان دینی آن امامان همام ساری و جاری است.

 

 

 مسلم است که قبور متبرکه امامزادگان، مکان برگزاری اعیاد، فعالیت های مذهبی، بیتوته و نشستگاه مسافران در سفرهای سیاحتی - زیارتی، نذر و نیاز حاجت داران، منبع فیض و رحمت الهی، پشتوانه اعتقادات دینی و اعتبار بخشی به هویت مذهب تشیع جعفری است.

 بدین سبب با اتصاف به این اوصاف از مسئولان میراث فرهنگی و اداره اوقاف انتظار میرود که به ساخت و ساز امکنه های تاریخی این امامزادگان قدیس اهتمام ورزند و تار و پود پیروان مذهب تشیع را با کرامات و معجزات آنان آشنا سازند و همواره چراغ زهد، تقوی و عشق ورزی را در دل های پیروان این راه معنوی منور گردانند تا آن وارستگان و دلدادگان مکتبی از انحرافات دنیای مدرن غربزدگی و شرق زدگی مصونیت یابند.

 

 

 از آنجایی که شاهزاده محمد نواده ی سرسلسله ی امام چهارم حضرت زین العابدین بن حسین بن علی است، اکنون بدون بارگاه و با چهره نگاری از سنگ های ستبر در ضلع غربی روستای پشت چنار از توابع سرفاریاب در مکانی مسطح در جبین کوه نور مأمن گزیده و اکثریت مردم آن سامان از دیرباز آمال و حاجات معنوی خود را در آن جستجو می کنند که تاکنون مورد کم توجهی و بی مهری قرار گرفته و اعتباری برای ساخت و ساز آن لحاظ نشده است.

 

 از این رو، از مسئولان محترم میراث فرهنگی و اداره اوقاف استان کهگیلویه و بویراحمد، شهرستان کهگیلویه و چرام، مجدانه و مصرانه خواستاریم تا علاوه بر اینکه به ارزش های معنوی امامزادگان توجه ویژه ای مبسوط دارند، با ساخت و ساز بقعه متبرکه امامزادگان بویژه شاهزاده محمد(ع)، به دلیل واقع شدن در اقلیمی سرد و معتدل و داشتن موقعیت سیاحتی و زیارتی مناسب که هر ساله گردشگران بیشماری را در اکناف و اطراف خود به نظاره می نگرد، بر غنای فرهنگی آن بیفزایند تا فرهنگ عامه رهگذران و مردم آن منطقه با توسل و توکل به مذهب و خدا باوری در آن پرورش یابد.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی