نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

23. بهمن 1396 - 12:26
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و بار مسافر یاسوج گفت: براساس قانون دریافت حق کمیسیون از رانندگان تاکسی بیسیم قانونی است و روزانه 6 هزار تومان باید پرداخت کنند که ماهیانه 180هزارتومان می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل؛  برخی از رانندگان تاکسی بیسیم در گفت و گو با این پایگاه خبری اظهار کردند :حدودا 1000 نفری در تاکسی بیسم های شهر یاسوج فعالیت دارند و هنگام ورود به تاکسی بیسیم از ما یک قرارداد کاملا یکطرفه و به نفع شرکت از ما اخذ شد که مفاد آن شامل 1-پرداخت حق ورودی و عدم مطالبه آن مبلغ در پایان کار، 2-پرداخت ماهیانه 180 هزارتومان به عنوان کمیسیون و 3-در صورت هرگونه اعتراض شرکت در قطع همکاری خود را محق میداند و برخی بندهای دیگر ذکر شده است.

این رانندگان ابراز داشتند: در سال 95 تعدادی از رانندگان با شکایت از شرکتهای فوق جهت کم کردن کمیسیون و دریافت ورودی خود اقدام کردند و در مراحلی هم موفق به کم کردن کمیسیون به مبلغ 100 هزار تومان نیز شدند اما با اعمال نفوذ و جلوگیری از کار کردن افرادی که مبادرت به شکایت کرده بودند مجددا آن مبلغ کمیسیون را به جای خود برگرداندند.

این رانندگان هم استانی افزودند: درامد برخی صاحبان تاکسی بیسیم از محل کمیسیون ها حدود 43 میلیون در ماه میباشد  و با احتساب وجوهی که بابت ورودی نیز دریافت میکنند در نهایت در ماه به حدود 50 میلیون میرسد.

رانندگان ناراضی گفتند: افرادی که وارد تاکسی بیسیم میشوند همیشه در معرض اخراج هستند و تاکنون برخی به خاطر کسب ورودی بیشتر توسط صاحبان تاکسی بیسیم اخراج شده اند.

این رانندگان تاکسی بیسیم در یاسوج  عنوان کردند: راننده ای که درآمدی جز رانندگی ندارد از اظهار نظر میترسد و گرنه باید مدتها اجازه کار نداشته باشد.

توضیحات مدیرعامل سازمان حمل و نقل و بار مسافر یاسوج به اعتراض رانندگان تاکسی بیسیم

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و بار مسافر یاسوج نیز در گفت و گو با این پایگاه خبری و در پاسخ به این اعتراض ها گفت: رانندگان تاکسی بیسیم در یاسوج  براساس قرارداد یک پرداخت حق کمیسیون دارند که نرخ آن مشخص است و تمام اقدامات براساس قانون باید اجرا شود.

سجاد بهرامی با اشاره به اینکه تاکنون راننده تاکسی بیسیمی برای پیگیری و یا اعتراض خود به سازمان حمل و نقل و بار مسافر یاسوج مراجعه نکرده است، افزود: سازمان حمل و نقل بار و مسافر یاسوج  یک دفترچه دارد که براساس ان عوارض و نرخ نامه و تعرفه  براس حامل های انرژی یا هزینه هایی که دارند مشخص و به شورای شهر ارسال می شود وپس از تایید فرمانداری اجرایی خواهد شد .

وی بیان کرد: تاکسی بیسیم ها با تاکسی تلفنی ها فرق دارند و دیوان عدالت اداری رایی صادر کرد که تاکسی بیسیم ها وحدت رویه دارند و تابع بخش خصوصی و مشهود به نظارت سازمان حمل و نقل و بار و مسافر تاکسیرانی هستند .

بهرامی ابراز داشت: براساس قانون دریافت حق کمیسیون از رانندگان تاکسی بیسیم قانونی است و روزانه 6 هزار تومان باید پرداخت کنند که ماهیانه 180هزارتومان می شود.

وی گفت: براساس قراردادای که ما تدوین کرده ایم و در اختیار رانندگان نیز قرارداده شده رانندگان می توانند از 15 تا 25 هر ماه  این حق کمیسون را پرداخت کنند یا به صورت روزانه و ماهانه پرداخت کنند.

بهرامی با اشاره به اینکه صاحبان تاکسی بیسیم ها نمی توانند به صورت سرخود مبلغ ورودی و حق کمیسیون را کم یا زیاد کند، گفت: همه نکات در قراردادی که بین این سازمان و رانندگان و تاکسی بیسیم ها منعقد شده وجود دارد اگر راننده ای اجحاف و ظلمی در حقش شده است به سازمان حمل و نقل و بار و مسافر یاسوج مراجعه کند.

وی در خصوص اخراج برخی رانندگان از تاکسی بیسیم ها نیز گفت: در صورت بروز تخلف از سوی رانندگان تاکسی و تاکسی بیسیم رانندگان متخلف به کمیته انظباتی معرفی و در صورت وجود مستندات قانونی جریمه و یا اخراج خواهند شد.

انتهای پیام

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی