نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

5. دى 1396 - 14:31
کشاورز باشتی در اقدامی عجیب هزار متر از سبزیجات خود را به دلیل نداشتن بازار فروش ریشه کن کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل به نقل از باشت نیوز؛ همیشه ارتباط با طبیعت و تماس مداوم با آن موجب آرامش خاطر و انبساط فکری بشر می شود و انسانها همواره کوشیده اند به نحوی طبیعت را وارد محیط زندگی خود سازند.

 

در این میان انسانها و کشاورزان به سراغ کاشت برخی سبزیجات و گیاهان برای سوددهی می روند اما  اغلب گیاهان به شرایط خاصی برای بقا نیاز دارند که برای تامین این نیاز، تکنولوژی ساختمان به کمک بشر آمد و در طی زمان با ابداع سازه های فضا کار، گلخانه های کوچک به گلخانه هایی بسیار بزرگ بدل شدند.

 

 

این درحالی است که وضعیت سوددهی کاشت سبزیجات در شهرستان باشت خوب نیست و هر روز با مشکلاتی روبرو هستند.

 

شاید شما نیز با ورود به این شهرستان چنین وضعیتی را بدون چشم مسلح مشاهده کنید با وجود پتانسیل های کشاورزی در این شهرستان، چنین وضعیتی شایسته نیست.

 

خالق شعبانی یکی از کشاورزان شهرستان باشت است که برای به تصویر کشیدن مشکلات حوزه کشاورزی در شهرستان باشت به سراغ این فرد رفتیم.

 

 

این کشاورز باشتی در یک هکتار زمین سبزیجات کاشته بود اما به دلیل نداشتن بازارفروش در اقدامی عجیب،سبزیجات و محصولات خود را ریشه کن و قطع کرد.

 

خالق  شعبانی بیان کرد: از دوران کودکی کشاورزی می کردم و به علت علاقه به این شغل،محصولاتی را کاشتم که در استان‌های دیگر مانند خوزستان و فارس فروش خوبی داشته و هر کیلو فلفل هندی را 30 هزار تومان فروش می کنند در صورتی که در شهر باشت هر کیلو 8 تا 10 هزار تومان است.

 

 این کشاورز باشتی گفت:به علت کم فروشی و نرخ بشدت پایین این محصول در استان و شهرستان مجبور به رها و قطع این کشت کردم.

 

وی افزود:با داشتن دو فرزند توانایی فراهم کردن زندگی مناسب را برای آنها ندارم.

خالق شعبانی اظهار کرد:دولت تاکنون هیچ کمکی به بنده نکرده است و همچنین وام هم دریافت نکرده ام چرا که توانایی پرداخت قسط های آن را ندارم.

 

امیدواریم با پیگیری های کشاورزان و مسئولان برای پیشرفت و پیشبرد حوزه کشاورزی بار دیگر حل شدن مشکلات باشتی ها را مشاهده کنیم.

 

 

 

 

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی