نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

30. اسفند 1395 - 15:43
پایگاه خبری چهارفصل در بسته ای با عنوان "عیدانه گردشگری" اقدام به معرفی جاذبه های گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد کرده است.

به گزارش پایگاه خبری چهارفصل، این پایگاه خبری در بسته عیدانه گردشگری شماره (1) به معرفی چهار جاذبه گردشگری شهرستان بویراحمد می پردازد.

استان کهگیلویه و بویراحمد دارای طبیعت بک و اقلیم های متفاوت در محدوده جغرافیایی کوچکی است که هم این امر باعث شده است تا به عنوان سرزمین چهار فصل شناخته شود و شهر یاسوج مرکز این استان نیز به عنوان پایتخت طبیعت ایران مطرح باشد.

 

*بکرترین آبشار استان کهگیلویه و بویراحمد

آبشار تنگ تامرادی در فاصله ۵۵ کیلومتری از شهر یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است.

این تفرجگاه بکر و دیدنی یکی از زیباترین آبشارهای یاسوج بوده که در فصول مختلف سال پذیرای گردشگران و مسافران زیادی از استان های جنوبی و سراسر کشور است.

 

 

روستای مهریان از توابع شهرستان بویراحمد در پنج کیلومتری شهر یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

قرار گرفتن این روستا بر تپه های مشرف به رشته کوه های زاگرس جنوبی و اتصال آن به کوه حجاز و بونگاه این روستا را به مکانی برای تفریح طبیعت دوستان بدل کرده است.

تنگ مهریان یاسوج

یکی از مکان های معروف تنگه مهریان, تنگه دوآب مهریان در سه کیلومتر ورودی این مکان تفریحی است که آب سرد و زلال چشمه های رشته کوه دنا و چشمه های کاکان در سی کیلومتری شهر یاسوج را به هم متصل می کند.

 

* منطقه گردشگری و توریستی «تنگ گنجه‌ای»

منطقه گردشگری و توریستی «تنگ گنجه‌ای» در 13کیلومتری شهر یاسوج و در مسیر یاسوج به سی‌سخت در دره‌ای با درختان چنار بسیار مرتفع و پوشش جنگلی درخت بلوط واقع بوه که هر ساله پذیرای مسافران و گردشگران به پایتخت طبیعت است.

تنگ گنجه ای

این منطقه دارای زیبایی های بالقوه ای بوده که نظیر آن جریان داشتن چندین چشمه آب در این منطقه است که همه آنها از کوه دنا سرچشمه می‌گیرند.

 

در میان تنگ‌های زیبای دیار چهار فصل استان کهگیلویه و بویراحمد «تنگ گنجه‌ای» گنجینه‌ای بی‌نظیر است که درختان تنومندوسر به آسمان ساییده‌اش، سایه‌بان چشمه‌های جوشان و طبیعت زیبا و دلنشیتن این منطقه گردشگری در شهر یاسوج شده است.

تنگ گنجه ای

* پارک جنگلی بر بلندای یاسوج

پارک جنگلی یاسوج با درختان گوناگون، مناظری بکر طبیعی و جاذبه های چشم نواز رشته کوه زاگرس چشم هر رهگذر و گردشگری را به خود جلب می کند.

این پارک جنگلی به مساحت ۸۰ هکتار بزرگترین پارک جنگلی درجنوب کشور محسوب می شود که مکان مناسبی برای تفرج و گردشگری است.

زیبایی پارک جنگلی یاسوج به بافت طبیعی این تفرجگاه برمی گردد که باید ضمن توسعه زیرساخت های گردشگری آن هیچگونه لطمه ای به سیمای طبیعی این مکان وارد نشود.

وجود قبور مطهر شهدای گمنام در این پارک بزرگ جنوب کشور، یکی از مهمترین جاذبه های مذهبی این تفرجگاه در شهر توریستی یاسوج به شمار می رود که همچون نگینی سبز چشم هر مسافری را به خود جلب می کند.

 

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی