نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

28. آذر 1395 - 20:32
قسمت اول/ ماهواره از "ما" چه می خواهد
ماهواره عامل ترویج بی حیایی . . .
در بسیاری از مواقع از کسانی که در خانه خود ماهواره دارند و برنامه ها و فیلم های آن را می بینند، شنیده ایم که « مگر ماهواره چه دارد که اینهمه آن مخالفت می شود».

به گزارش پایگاه خبری چهارفصل، مگر برنامه ها و فیلم های ماهواره چه هدفی دارند جز سرگرم کردن مردم؟ مگر ماهواره نگاه کردن چه تأثیراتی می تواند بر روی ذهن و رفتار داشته باشد که برنامه های صدا و سیما ندارد؟ و سؤال های دیگر»

 

اما من هم سؤال هایی از کسانی که ماهواره دارند، می کنم: چرا کشورهای غربی نظیر آمریکا و انگلیس می خواهند برنامه ها و فیلم های فارسی را بدون دریافت هزینه ای، برای ما بسازند و به ما نشان دهند؟ مگر اکثریت قریب به اتفاق مردم ایران را مسلمانان تشکیل نمی دهند، پس چرا در برنامه ها و فیلم هایشان برای اعتقادات آنها ارزش و اعتباری قائل نیستند؟ آیا این خلاف حقوق بشر و بی احترامی به عقاید و باورهای یک جامعه نیست؟ چرا آنها تکنولوژی و علوم پایه ای را که منجر به پیشرفت ما می شود نشان نمی دهند؟ مگر آنها داعیه این را ندارند که می خواهند جامعه ما را مترقی کنند؟ آیا از نظر آنها آزاد بودن فقط در انتخاب حجاب یا انجام مناسک دینی خلاصه می شود؟ چرا آنها برای انتخاب مردم در عرصه سیاسی احترام قائل نیستند، و در برنامه های مختلف مسئولین حاکمیتی کشور ما را مورد تمسخر قرار می دهند؟ مگر این افراد را مردم انتخاب نکرده اند؟ این رفتار خلاف آزادی نیست؟

 

بی حیایی . . .

 

ماهواره از "ما" می خواهد که فیلم ها(طنز، تاریخی و خانوادگی) و برنامه هایش(اجتماعی، فرهنگی) را به صورت رایگان ببینیم. خوب این خیلی خوب است که یک کشور یا کشورهایی به صورت رایگان و به زبان خودمان برای ما برنامه تولید می کنند، اما وقتی بررسی می کنیم متوجه می شویم که در اکثر قریب به اتفاق این فیلم ها و برنامه ها به صورت مستقیم یا غیر مستقیم ترویج بی حیایی می شود.

 

به طور مثال در این فیلم ها مشاهده می شود زنی که شوهر دارد به راحتی با مردان دیگر ارتباط غیر اخلاقی برقرار می کند و یا برعکس. همین طور ارتباط جنسی با محارم به شدت تبلیغ و ترویج می شود. و یا در برنامه ها، مجریان از دو جنس مخالف هستند و معمولا مجری زن پوشش بسیار زننده ای دارد و دو مجری ارتباط فیزیکی با یکدیگر برقرار کرده و از الفاظ و لغات نامناسب خطاب به یکدیگر استفاده می کنند. همین طور در بسیاری از مواقع در این برنامه ها ترویج همجنس گرایی می شود.

 

هزینه تماشای ماهواره رایگان برای افرادی که مشاهده می کنند بسیار سنگین خواهد بود به طور مثال این افراد، تحت تأثیر ماهواره دیگر نسبت به جنس مخالف( درون خانواده و یا جامعه) نگاه انسانی، معقول و عاطفی ندارند و دائما در فکر ارضای نیاز های جنسی خود هستند. نوجوانان و جوانان با دیدن این فیلم ها و برنامه ها، تفکری نا متناسب با فرهنگ بومی و اسلامی در درونشان شکل می گیرد که تا آخر عمر همراهشان خواهد بود.

 

در آشکار و پنهان اعتیاد به تماشای اینگونه برنامه ها و فیلم ها پیدا می کنند و چه بسا به دور از چشم پدر و مادر دست به کارهای غیراخلاقی بزنند. در زندگی زناشویی، زن و مرد از یکدیگر توقعات نابجا دارند و به دلیل شکل گیری الگوهای ماهواره ای در ذهنشان، از کنار یکدیگر بودن احساس رضایت نمی کنند و این موجب می شود زن و مرد علی رغم تلاش زیاد و صرف هزینه های بسیار برای نزدیک کردن خود به آن الگوی مورد نظر همسر، بازهم نتوانند رضایت کامل او را بدست بیاورند.

 

این اتفاقات باعث می شود که روابط ناسالم و آلوده در خانواده و جامعه شکل بگیرد و موجب می شود که ستون های خانواده و جامعه سست شده و فرو بریزند. این چیزی است که غرب مدت ها پیش به آن دچار شده و درصدد این است که در کشورهای اسلامی نیز این گونه ارتباطات غیر انسانی و غیر فطری بوجود بیاید، تا این جوامع نتوانند با برقراری ارتباطات معقول، متعارف و مبتنی بر فرهنگ بومی و اسلامی زندگی سالم و رو به کمالی را طی کنند.

 

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی