نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

24. آبان 1395 - 16:29
خبرنگاران رسانه های مکتوب، خبرگزاری ها، پایگاه های خبری ، روزنامه ها، دوهفته نامه ها و صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمددر این گزارش شرکت کردند و درباره کتاب و کتابخوانی نکات جالبی را عنوان کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری چهارفصل، ۲۴ آبان تا 30 آبان به نام هفته کتاب و کتابخوانی نام گذاری شده است و این هفته فرصتی مناسبی فراهم شد تا در سوژه ای جدید و متفاوت از خبرنگاران و اصحاب رسانه کهگیلویه  و بویراحمد در مورد آخرین کتابی که مطالعه کرده اند و بهترین کتابی که به خوانندگان و علاقمندان به مطالعه معرفی می کنند گزارشی تهیه کنیم.

 

در این گزارش خبرنگاران رسانه های مکتوب، خبرگزاری ها، پایگاه های خبری ، روزنامه ها، دوهفته نامه ها و صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد نظر ها و کتاب هایی را که تاکنون مطالعه کرده اند را با ذکر جملاتی پربار از آن کتاب ، معرفی کرده اند و کتاب هایی را نیز برای مطالعه به خوانندگان پیشنهاد دادند.

 

سید حمدالله خواهش نیک از خبرنگاران فعال شبکه استانی صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمدگفت: آخرین کتابی را که خواندم "کرامات و حکایات عاشقان خدا" اثر جبرائیل حاجی زاده است.

وی به جمله تاثیرگذار از این کتاب اشاره کرد : دریافت علوم غریبه وحصول کرامات.فقط با ترک معصیت دراعتقادوعمل محقق می شود. این مسیرسعادت است که عاشقان خداپیمودند و به عقیده بنده این تقرب تجلی اوج انسانیت است.

وی گفت: دراین کتاب دریافتم رسیدن به مقام معنویت مستلزم نیت خالص کار برای خداست و این مهم مستلزم تقوی، اراده است.

خواهش نیک گفت: البته برای سنین مختلف کتابهای متفاوت هست. بسیاری ازما در مورد دینمان به دانش بیشتری نیاز داریم. به راستی اگر یک وهابی با ما بحث کند چه میزان توانایی پاسخ و مباحثه داریم. توصیه کتاب هایی که در آفزایش دانش ما نسبت به دین ما موثرند را به خوانندگان پیشنهاد می کنم. ازجمله: جاذبه و دافعه امام علی. فاطمه فاطمه است. خدمات متقابل اسلام و ایران. ضمن اینکه نباید از کتابهای آشنایی با فناوری روز هرگز غافل ماند.

*******

زهره بهرامی خبرنگار شبکه استانی دنا گفت: آخرین کتابی که خواندم "اصول کاربردی خبرنگاری" اثر حجت الله عباسی و "خبرنویسی مدرن" از یونس شکرخواه بود و کتابی که معرفی می کنم " مدیر وقت شناس و هدفمند " از کن بلانچارد و ترجمه علیرضا جواهری است .

این کتاب به یکی از مهمترین عوامل رکود و شکست ها در کار و زندگی می پردازد. به تاخیر و به تعویق انداختن کارها اشاره می کند که یکی از عوامل مهم شکست و رکود است.

*******

عباس رضایی مدیر مسئول پایگاه خبری صبح زاگرس در مورد آخرین کتابی که خوانده است گفت: اشعار برگزیده قیصر امین پور با عنوان آینه های ناگهان، شاعر برجسته معاصر آخرین کتابی است که خوانده ام و کتاب مجموعه اشعار فاضل نظری و کتاب سودای سکولاریسم انتشارات خبرگزاری فارس را به خوانندگان پیشنهاد می کنم که بخوانند.

******

فاطمه رشیدی خبرنگار فعال سایت استان است. آخرین کتابی که خواندم کتاب "سگ سالی" اثر بلقیس سلیمانی است. و برداشت خودم از این کتاب این است که: قلندر با کسی درون خودش قرار گذاشته نمی تواند به خودش خیانت کند.

توصیه میکنم همه رمان هایی بخوانند که در خودش غرقشون کنه. رمانهایی مثل "صد سال تنهایی" یا "جان شیفته" بی خود نوبل نگرفتند حتی "کلیدر" اثر محمود دولت آبادی که نوبل نگرفت واقعا زیباست.

******

ابراهیم عزیزی از خبرنگاران فعال استان گفت: آخرین کتابی که مطالعه کردم " اسرار رسیدن به بزرگی"  اثر مصطفی راستگو بوده است و یکی از جملات تاثیرگذار این کتاب که برایم جالب بود: "از این نهراسید که فقیرانه زندگی کنید از آن بترسید که فقیرانه فکر کنید".

عزیزی، کتاب "تکنیک های عملیات روانی و شیوه های مقابله " تالیف رضا جنیدی  و  کتاب " تیتر نویسی " تالیف دکتر مجید رضائیان را به علاقه مندان و خوانندگان معرفی کرد.

******

مرضیه سادات غلامی خبرنگار سایت تخصصی زنان استان کهگیلویه و بویراحمد(ایل بانو) گفت: آخرین کتابی که خواندم "شازده کوچولو" اثر آنتوان دونست اگزوپری است و کتاب "الگوی سوم "را به خوانندگان معرفی می کنم.

******

محمود آرام از خبرنگاران و فعالان رسانه ای در استان گفت: کتاب "ایران بین دو انقلاب" نوشته یرواند آبراهامیان که از انقلاب مشروطه تا انقلاب اسلامی را بررسی می کند آخرین کتابی بوده که خواندم و پیشنهادم برای خوانندگان  کتاب "سور بز " نوشته ماریو بارگاس یوسا است.

********

ثریا انصاری فرد از خبرنگاران یاسوجی گفت: آخرین کتابی که خواندم "راز"  اثر استر هیکس بود و جمله ای که  در این کتاب جالب به نظر می رسد این بود: احساسات خوب قدرت شما هستند، هرچه احساس بهتری داشته باشید چیزهای خوب بیشتری را جذب می کنید.

انصاری کتاب "قانون جذب کاینات را برای رسیدن به آرزوها" اثر برایان تریسی را برای خوانندگان معرفی کرد.

********

حمیدرضا رحمت پور از مجریان توانمند شبکه استانی دنا گفت: آخرین کتابی که خواندم "فن بیان و گویندگی" اثر اکبر منانی است.

جمله قابل تأمل در این کتاب را اینگونه عنوان کرد: هر کس به اندازه خود دارای استعدادی است و اگر بداند چگونه آن را به کار ببرد همان کافی است. خود شما در درجه اول باید امکانات خویش را کشف و اگر استعداد متوسطی دارید، آن را بیش از حد و با سرعت زیاد تحت فشار قرار ندهید. کارهای کوچک را قبول و سعی کنید آن را به خوبی انجام دهید.

اگربخواهم کتابی معرفی کنم باتوجه به عدم آگاهی افراد جامعه از قوانین جاری کشور که عامل انجام جرم و بزه میشود کتاب "قانون مجازات اسلامی" را معرفی می کنم.

*******

 

زهرا داوودی از خبرنگاران شهر یاسوج گفت: آخرین کتابی که خواندم "فتاح" بود راوی این کتاب به گونه ای همه چیز را خوب به تصویر کشیده است که فرد خواننده حس می کند با شخصیت های آن زندگی می کند و با ناراحتی آنها ناراحت و خوشحالی شان باعث خوشحالی خواننده می شود. کتاب "گنجینه ما و شما"متاسفانه نویسنده آن را به خاطر ندارم را که جملات ناب و تاثیر گذار بزرگان و دانشمندان است را به خوانندگان معرفی می کنم این کتاب جملاتی دارد که تاثیرات خوبی بر روی خوانندگان می تواند داشته باشد.

 

******

حمید جهان خبرنگار خبرگزاری ایرنا در استان است. وی کتاب "پرواز تا بی نهایت" که در شرح و حال کوتاه اما پرمغز آموزنده و جذاب از زندگی امیر شهید سرلشکر عباس بابایی را بازگو می کند را آخرین کتاب  عنوان کرد که خوانده است و به علاقمندان به کتابخوانی نیز معرفی کرد.

******

مهین تاج راوند خبرنگار خبرگزاری فارس در یاسوج است. وی کتاب "فتاح"  را که اثر نویسنده هم استانی است را به عنوان آخرین کتابی که خوانده معرفی کرد.

مطالب ناب این کتاب زیاده ولی جملاتی که از این کتاب یادم هست از رشادت های رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس، شکنجه هایی که متحمل شدند را زنده می کند.

به خوانندگان هم پیشنهاد می کنم که کتاب هایی در مورد جنگ هست رو مطالعه کنند مثل کتاب " پایی که جاماند".

******

---

صادق دوپیکر از خبرنگاران و فعال رسانه ای در استان گفت: آخرین کتابی که خواندم "کوچ،کوچ" از کی عطاء طاهری بویراحمدی بود. کتابی که تجربه نیم قرن زندگی این نویسنده در استان کهگیلویه و بویراحمد بود و به عنوان کتاب سال این استان نیز معرفی شد.

صادق اشعار فولکلور ایلی، محلی و همچنین واژه های لری استفاده شده در کتاب را از نکات جالب و تاثیرگذارش یاد کرد.

دو پیکر خواندن رمان "همسایه ها" اثری از احمد محمود را به خوانندگان پیشنهاد کرد.

******

طیبه سادات سعادتی نیک از خبرنگاران خبرگزاری فارس استان در دهدشت است که کتاب "قدرت نویسنده راندا برن " آخرین کتابی که خوانده است.

و برداشتم و جمله ای از این کتاب که بیشتر جلب توجه کرد این بود: احساسات شما آنچه را ساطع می کنید، منعکس می کنند.

من چون خودم بیشتر در حوزه روانشناسی کتاب میخونم دوست دارم این کتاب رو معرفی کنم"خانوم های عزیز:لطفا آدم باشید...و هوا!

 

 

******

علی اکبر پاک از خبرنگارارن فعال هم استانی در مورد آخرین کتابی که خوانده بود گفت: آخرین کتاب که خواندم "اقتصاد رسانه نظریه وکاربرد" بود.

در این کتاب جمله تاثیر گذاری بود که میگوید: رسانه به عنوان یک عامل فرهنگی است که میتواند زمینه های مختلفی رو آموزش دهد.

کتابی که معرفی میکنم مخصوصا نسل جوان بخوانند کتاب "پایی که جا ماند" به نویسندگی رزمنده دفاع مقدس سید ناصر حسینی است.

*******

عسل حسینی مطلق

سیده زینب حسینی مطلق خبرنگار و گوینده رادیو صدا و سیمای استان گفت: بهترین کتابی که خوانده ام از آقای فاضل نظری بود و جمله ای که من پسندیدم از مجموعه این هنرمند؛(عشق چیزی نیست جزتکرار یک تکرار - اگر جایی به حال خویش باید گریه کرد اینجاست -من این سیلی را چون امواج بر ساحل تحمل می کنم - هرچند که جانکاه و جانفرساست).

*******

ملک حسین گندمکار از خبرنگاران فعال و مسئول روابط عمومی نهاد کتابخانه های عمومی استان گفت:آخرین کتابی که خواندم  "روزی روزگاری در تهران " اثر حسن هدایت است.

وی کتاب کوچ کوچ اثر کی عطا طاهری را به خوانندگان پیشنهاد کرد.

*******

اسما وفابین خبرنگار خبرگزاری فارس گفت: آخرین کتابی که خواندم "بخارای من ایل من " اثر زنده یاد محمد بهمن بیگی بود.

*******

سید روح الله اخلاقی خبرنگار پایگاه خبری بویرخبر  گفت: کتاب "مدیر مدرسه" اثر جلال آل احمد آخرین کتابی است که خوانده ام و  کتاب "رستاخیز " اثر سید احمد سجادی که برگرفته از آیات قرآن است را به خوانندگان معرفی می کنم.

*******

مهرجو از خبرنگاران سایت عصر زاگرس گفت: آخرین کتابی که خواندم "رویای جوانی‌های ما" ازآنتونی رابینز و جمله تاثیرگذارش هم اگر ستاره‌ها را هدف قرار دهید لااقل دستتان به ماه خواهد رسید است.

و کتاب زندگی سالم ازآنتونی رابینز رامعرفی میکنم که همه بخوانند.

******

صادق الهی از خبرنگاران پایگاه خبری فصلی نو گفت: آخرین کتابی که خواندم "پدر خوانده" بود.

****

سید امین صداقتی نیا از عکاسان خوش ذوق شهر یاسوج است. امین گفت:کتاب های زیادی درباره عکاسی می خونم. چه کتاب و چه در اینترنت. جمله های زیادی هم هست که واقعا زیبا هستن ولی بهترین جملش این بود که : تمامی عناصر موجود در یک عکس جملگی در خدمت پیام نهایی آن عکس هستند.

کتابی که پیشنهاد می کنم مطالع شود کتاب کوری از ژوزه ساراماگو است.

****

قاسم خشت زر خبرنگار خبرگزاری فارس کهگیلویه و بویراحمد است. کتابی را که خوانده ام "سنن النبی" علامه طباطبائی است که بخش اول کتاب توصیفاتی از شمایل پیامبر اکرم و نیز روایت خاندان و اصحاب پیامبراست که برایم قابل توجه بود.

خواندن کتاب "بیست و پنج اصل از اصول اخلاقی ائمه" نوشته آقای اشتهاردی را به همه توصیه می کنم.

****

حسن غفاری از عکاسان برتر استان و کشور گفت: مدتى است خودم را به خواندن مطالب کوتاه در گروه هاى اجتماعى سپرده ام، احساس مى کنم به جمله هاى کوتاه ومفهوم دار بیشتر احتیاج دارم مثل: همیشه سکوت نشانه‌ی تاییدِ حرفِ طرفِ مقابل نیست و یا گاهی نشانه‌ی قطعِ امید از سطحِ شعور اوست...!

****

بهنام عکاشه از خبرنگاران فعال حوزه رسانه در استان کتاب "آنکارنینا" اثر تولستوی را آخرین کتابی که خوانده بود معرفی کرد.

عکاشه گفت: در این کتاب مقدمه آقای منوچهر بیگدلی مترجم کتاب جالب بود. انسان را واقعا تو فضای کتاب می بره.

کتابی که به خوانندگان پیشنهاد می کنم "سرزمین کف" نوشته ایوان یفریموف است.

******

اسحاق باقرزاده: خبرنگار خبرگزاری بسیج استان گفت: آخرین کتابی که خواندم "مطالبات غیرقانونی" بود.

وی جمله قابل توجه در این کتاب را اینگونه بیان کرد: طراحی برنامه جنگ نرم علیه ایران اسلامی در مرحله انتخابات دهم ریاست جمهوری از دو سال قبل از برگزاری انتخابات انجام شده و کلید خورده بود.

از خوانندگان می خواهم کتاب "مطالبات غیرقانونی" را که بازخوانی وقایع قبل و بعد از انتخابات دهم ریاست جمهوری را مطالعه کنند تا با دست های پشت پرده فتنه بیشتر آشنا شوند.

******

علی ویسی از خبرگزاری شبستان استان گفت: "فلسفه آفرینش انسان و سعادت واقعی" اثر آیت الله زین العابدین قربانی آخرین کتابی بود که خواندم.

جمله قابل تامل در این کتاب: پرستش خداوند و احترام به پدر و مادر از جمله دستورهای خداوند است که چون پدر و مادر سبب پیدایش فرزند هستند، خداوند مقام آنها را ارجمند دانسته و سپاسگزاری آنها بعد از خود را سفارش کرده است.

********

مرضیه دادگر خبرنگار روزنامه ابتکار جنوب آخرین کتابی که خواندم "هشت کتاب" سهراب سپهری بود و کتابی که توصیه میکنم کتاب "چهار" اثر از فلورانس اسکاول شین است.

 

انتهای پیام/س

دیدگاه‌ها

کتابهای معرفی شده آرام و عکاشه جالب بودند. یکی سیاسی و دیگری عاشقانه. احساس میکنم برخی از این دوستان خبرنگار کتابهایی که معرفی کردند را خودشون هم نخوندند یا هدف دیگه ای داشتند. ولی در کل خوب بود.

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی