نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

6. مرداد 1395 - 13:44
آقای موسی خاتمی پور استاد دانشگاه و بسیجی کارآفرینی است که قید زندگی شهری را زده و توانسته است با استفاده از تسهیلات اقتصاد مقاومتی که از ناحیه بسیج مقاومت کهگیلویه دریافت کرده است و با الگو گرفتن از اقتصاد مقاومتی با راه اندازی کارگاه پرورش دام سبک به شعار سال جامه عمل بپوشاند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، اقتصاد مقاومتی راه حلی است که مقام معظم رهبری برای برون رفت از اقتصاد بیمار و متکی به نفت مطرح نمودند و باها در منویاتشان مورد تاکید قرار دادند.

کشاورزی و دامداری مردمی‌ترین بخش اقتصادی است که در اثر افزایش درآمدهای ارزی ناشی از نفت مورد غفلت قرار گرفته و به حاشیه رفته است. سرمایه‌گذاری در این بخش‌ها یکی از موثرترین استراتژی‌های کاهش فقر و گرسنگی و بهبود توسعه پایدار است.

در شهرستان کهگیلویه ظرفیت های پنهان و مغفولی وجود دارد که در صورت حمایت و شناسایی قابلیت های بومی می تواند به عنوان راهکارهایی در اقتصاد مقاومتی و رونق اقتصادی شهرستان باشد.

آقای موسی خاتمی پور استاد دانشگاه و بسیجی کارآفرینی است که قید زندگی شهری را زده و توانسته است با استفاده از تسهیلات اقتصاد مقاومتی که از ناحیه بسیج مقاومت کهگیلویه دریافت کرده است و با الگو گرفتن از اقتصاد مقاومتی با راه اندازی کارگاه پرورش دام سبک در روستای چارمه شهرستان کهگیلویه به شعار سال جامه عمل بپوشاند.

 

وی یکی از پرورش دهندگان تازه کار دام سبک در روستای چارمه شهرستان کهگیلویه است که با پشتکار و قاطعیت تمام مشغول به کار است.

 

پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه

وی در خصوص شرایط و چگونگی شروع این کار، اظهار کرد: در سال های گذشته شغل های مختلفی را تجربه کردم اما موفق نبودم و خودم علاقه به کارآفرینی داشتم.

 

خاتمی پور که دارای مدرک کارشناسی ارشد رشته کشاورزی و از اساتید دانشگاه های شهر دهدشت است گفت: در کنار تدریس در دانتشگاه به دنبال شغل های دیگر نیز بودم تا اینکه بعد از تحقیقات زیاد از طریق یکی از دوستان با سازمان بسیج سازندگی آشنا شدم.

پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه

پرورش دهنده دام سبک روستای چارمه کهگیلویه با بیان اینکه سازمان بسیج سازندگی با ارائه تسهیلات به عرصه های اقتصاد مقاومتی مرا به داشتن شغلی دیگر امیدوار کرد گفت: با دریافت وام 15 میلیونی عرصه اقتصاد مقاومتی؛ کارگاه پرورش دام سبک را در روستا چارمه کهگیلویه راه اندازی کردم و توانستم برای 2 نفر اشتغالزایی کنم.

 

فعال اقتصاد مقاومتی با بیان اینکه بسیاری از آشنایان من را از آغاز کار می‌ترساندند گفت: همه می‌گفتند ضرر می‌کنی و اینکه این کار در شان تو نیست اما با توکل بر خدا دل را به دریا زدم و دیدم که سود بسیار فراوانی دارد به خصوص با توجه به اینکه به نیت لباس عمل پوشاندن به بیانات حضرت آقا مبنی بر جهاد اقتصاد نیز بود هم برکت بسیار زیادی دارد.

پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه

 

خاتمی پور با اشاره به اینکه از سود کارگاه پرورش دام رضایت دارم افزود: درآمد در این کار معمولا در فصل فروش دام یعنی پاییز و بهار است.

 

وی با بیان اینکه در اولین دوره با 40 گوسفند کار خود را آغار کردم گفت: در حال حاضر 80 دام سبک دارم وخوشبختانه بازار فروش گوسفند در هر شرایط خوب است و هیچ وقت گوشت گوسفند روی دستت باقی نمی ماند.

 

پایگاه خبری کهگیلویه

 

پرورش دهنده دام سبک روستای چارمه با بیان اینکه هیچ وقت فکر نمی کردم با ایجاد این کارگاه پرورش دام بتوانم به چنین سودآوری دست بیابم گفت: این موفقیت را مدیون بسیج سازندگی شهرستان هستم که با سرمایه گذاری در ترویج سیاست های اقتصاد مقاومتی قدم خیری در موفقیت جوانان برداشته است.

 

وی با بیان اینکه فروش گوسفند از 300 هزار تومان آغاز می‌شود تا حدود 900 هزار تومان که با توجه به شرایط وزنی و گوشتی گوسفند متفاوت است گفت: با درامدی که در این عرصه به دست آوردم تصمیم دارم کار خود را گسترش بدهم و در سال آینده با جدیت بیشتر به کار خود ادامه دهم تا بلکه سهمی در تقویت اقتصاد کشورم داشته باشم.

 

پایگاه خبری کهگیلویه

به گزارش پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه، این شهرستان دارای پتانسیل های فراوانی در زمینه کشاورزی و دامداری است و برای افزایش جذابیت و استفاده از این ظرفیت‌ها لازم است از علوم روز استفاده شود. بهبود تولیدات دامی با هدف افزایش شیر، گوشت و سایر محصولات دامی برای افزایش راندمان ضروری است؛ به گونه‌ای که با افزایش سودآوری زمینه تشویق افراد به اموراتی چون کشاورزی و دامداری افزایش یابد.

 

منبع: پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی