نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

30. تير 1395 - 11:54
فرماندار گچساران تأکید کرد
نقش مؤثر بانوان در تحقق اقتصاد مقاومتی
فرماندار گچساران با اشاره به نقش مؤثر بانوان در تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: زنان به عنوان عاملان پرورش و رشد نیروی کار می‌توانند شرایط تأمین نیازهای خانه را با کم‌ترین هزینه و بالاترین مطلوبیت فراهم کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، جلسه کارگروه  امور بانوان و خانواده این شهرستان صبح امروز به ریاست فرماندار و با حضور رابطین امور بانوان و خانواده فرمانداری در دستگاه‌های اجرایی در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

فرماندار گچساران در این جلسه اظهار کرد: بانوان در کنار همسرداری و تربیت فرزندان خوب و آینده سازان کشورمان، توانمندی‌ها و فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی نیز دارند.

عبدالرحیم رحیمی گفت: زنان آنقدر توانایی دارند که در کنار تشکیل یک خانواده خوب و بسیار موفق بتوانند در فعالیت‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی مشارکت داشته باشند.

وی یادآور شد: باید با بهره‌گیری از ظرفیت خوب بانوان ارزشمند جامعه و استفاده از اندیشه و توان بانوان در کنار مردان، به پیشرفت هر چه بهتر جامعه کمک شود.

رحیمی با اشاره به مصوبه تغییر ساعات کاری ادارات در تابستان این اقدام را تصمیم ستاد مدیریت بحران استانداری عنوان کرد.

وی ادامه داد: برای صرفه‌جویی در حامل‌های انرژی، ستاد بحران کهگیلویه و بویراحمد در زمینه تعطیلی روزهای پنجشنبه مصوبه‌ای را به ادارات استان برای اجرا ابلاغ کرده است.

رحیمی تصریح کرد: طبق این مصوبه ساعات کاری ادارات از ساعت 6 و 45 دقیقه صبح تا 15 و 45 دقیقه ادامه دارد.

فرماندار گچساران با تأکید بر ضرورت داشتن وجدان کاری در افراد، زود آمدن و دیر رفتن را ملاک انجام کار ندانسته و افزود: هر زمانی که برای انجام کار در ادارات تعیین شود، باید کار مفید صورت گیرد.

رحیمی خاطرنشان کرد: انجام وظایف و امور مردم به نحو مطلوب مهم‌ترین چیزی بوده که باید مد نظر کارشناسان و مسؤولان ادارات قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شعار سال تصریح کرد: مسأله اقتصاد مقاومتی تدبیری هوشمندانه بوده که از سوی مقام معظم رهبری مطرح گردید است.

فرماندار گچساران یادآور شد: در این میان، خانواده به عنوان نخستین و مهم‌ترین نهاد اجتماعی در تربیت و پرورش منابع انسانی می‌تواند زمینه‌ساز تحقق این شعار باشد.

رحیمی تصریح کرد: زنان در خانواده به عنوان عاملان پرورش و رشد نیروی کار می‌توانند شرایطی را فراهم سازند تا با کم‌ترین هزینه و بالاترین مطلوبیت، نیازهای خانه و افراد خانواده تأمین شود.

کارشناس مسؤول امور بانوان و خانواده فرمانداری گچساران نیز در این جلسه با اشاره به محترم شمردن حقوق زنان در تعالیم اسلام و تغییر دیدگاه جامعه در مورد زنان نسبت به گذشته اظهار کرد: علاوه بر نقش انکارناپذیر بانوان و زنان در تربیت فرزندان و همچنین تحکیم بنیاد خانواده، بانوان جامعه ما امروزه با اشتغال و کار بیرون از خانه در اقتصاد خانواده نیز سهیم هستند.

عذری آذریان معتقد است نقش مهم و مؤثر بانوان در حوزه‌های مختلف خانواده و جامعه را نشئت گرفته از آموزه‌های دینی و فرمایشات ائمه اطهار(ع) در مورد زنان است.

وی یکی از مهم‌ترین وظایف کارگروه بانوان و خانواده را شناسایی مسائل و مشکلات زنان در حوزه های مختلف اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی  عنوان کرد.

آذریان از اعضای کارگروه خواست اهتمام بیش از پیش خود را برای حل معضلات حوزه بانوان به کار گیرند.

 پیگیری و امکان‌سنجی در راستای اختصاص باشگاه ورزشی ویژه بانوان در شهرستان و برگزاری کلاس‌های آموزشی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از جمله مصوبات این جلسه بود.

در این جلسه همچنین از خدمات سرین خان‌زاده رابط امور بانوان در شبکه بهداشت و درمان که به افتخار بازنشستگی نائل آمد و خدیجه سبزعلی رابط امور بانوان امور عشایر که به مرکز استان منتقل شده است به منظور همکاری با دفتر امور بانوان فرمانداری گچساران تجلیل به عمل آمد.

فارس

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی