نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

15. آذر 1394 - 9:53
نشست ابتکاری دانشگاه یزد با حواشی عجیب برگزار شد:
عصده گشايي ابتكار: دولت تمام تلاش خود را می‌کند تا کسی در حصر نباشد!
معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه کاهش آلودگی هوا در دستور کار جدی دولت قرار گرفته است، گفت: شاخه‌های زیست محیطی انجمن‌های دانشجویی تشکیل شود.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي چهارفصل،‌  به نقل از عصرسیاست، معصومه ابتکارعصر امروز به دعوت از تشکل توسعه و اعتدال دانشگاه یزد در نشست با دانشجویان دانشگاه یزد، با بیان این مطلب که موقعیت‌شناسی در جریان دانشجویی اهمیت ویژه‌ای دارد، اظهار داشت: احساس مسئولیت در مورد مشکلات جامعه بشری از جمله مهمترین ویژگی جنبش‌ها و جریان‌های دانشجویی است.

 

معاون رئیس جمهور با اشاره به ضرورت انتخاب صحیح همراه با آگاهی در عرصه‌های مختلف زندگی، گفت: انتخاب امام حسین(ع) در صحرای کربلا نتیجه باور درونی و اعتقاد قلبی ایشان از درستی مسیر انتخابی او بود.

 

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با اشاره به اهمیت بهره‌برداری صحیح از ظرفیت دوره دانشجویی افزود: دوره دانشجویی، جریان‌ها و جنبش دانشجویی فرصت مناسبی برای تعیین مواضع فکری و انتخاب راه آینده در راستای ساخت کشور است.

 

وی انقلاب اسلامی را تا حد زیادی تبلور جنبش‌های دانشجویی دانست و تصریح کرد: انسان‌های آگاه کسانی هستند که مسیر خود را بر پایه علم، اعتقاد، و باور روشن انتخاب می‌کنند.

 

ابتکار با بیان این مطلب که دانشجویان نقش مهمی در انتخاب و تثبیت نظام انقلاب اسلامی در ایران داشته‌اند، به انتخابات امسال اشاره کرد و گفت: انتخابات 92 نشانه تغییر به سمت برنامه‌ریزی و اصلاح شیوه مدیریت کشور است.

 

معاون رئیس جمهور با بیان این مطلب که زمینه بهبود فضای دانشگاهی در دستور کار مسئولان نظام در دوره جدید است، گفت: مذاکرات و دستاوردهای هسته‌ای در دوره جدید ادامه جنبش انقلابی دانشجویان در اوایل انقلاب است، تحریم‌ها تاکنون نقش منفی بسیاری در ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی اقشار مختلف جامعه داشته است.

 

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور بیان کرد: هوشیاری در راستای رسیدن به اهداف آزادی و آزادگی انسان‌ها به منظور دستیابی ظرفیت‌های طبیعی ضروری است.

 

وی گفت: محیط زیست به معنای حقوق نسل‌های آینده است و نسل جدید به ویژه دانشجویان تاثیر مهمی در بهبود شرایط بهره برداری، حفظ و ارتقای منابع طبیعی در کشور ایفا می‌کنند.

 

ابتکار افزود: انجمن‌ها و تشکل‌های دانشجویی باید بیش از پیش نسبت به راه‌اندازی شاخه‌های زیست محیطی اقدام کنند.

 

حاشیه های حضور بانوی سبزپوش دولت در دانشگاه یزد

حضور ابتکار در دانشگاه یزد حاشیه های تامل برانگیزی داشت؛ به این صورت که تاخیر یک ساعته معاون رئیس جمهور در جمع دانشجویان یزد به دست آویزی برای عقده گشایی برخی تبدیل شد تا آنچه نمی شد با منطق و دلیل بیان کرد با احساسات کاذب فریاد کشیده و دهان به فحاشی و تهمت باز کنند.

 

زمانی که صبر حضار به دلیل تاخیر طولانی مدت رئیس سازمان محیط زیست کشور تقریبا تمام شده بود؛ یک دانشجوی اصلاح طلب پشت تریبون رفت و علت تاخیر مهمان ویژه را راه ندادن وی به دانشگاه یزد دانست!؛ وی فرصت را غنیمت شمرد تا بهره برداری جناحی و حزبی خود را پی گرفته و با فریاد «می خواهند دانشجویان را خفه کنند» زبان به هتاکی گشود.

 

این دانشجو دانشگاه یزد را تحت تاثیر گروه های فشاری دانست که با ثروت هنگفت و نفوذ خود، همه جریانات کشور و حتی اختیارات رهبری را تحت اختیار خود گرفته و آزادانه در کشور جولان می دهند؛ وی خواستار آزادی بیان و ازمیان رفتن فشار ها شد که معصومه ابتکار و هیات همراه وی با ورود نا گهانی خود به صحبت های وی پایان بخشید.

 

تناقضی با عمر پنج دقیقه!

بعد از ورود ابتکار به سالن و آغاز به کار عکاسان و خبرنگاران، در عین ناباوری شاهد بودیم که مسئولین برگزاری به سوی برخی خبرنگاران که گویی از بدو ورود وی را تحت نظر دارند رفته و آن ها را از عکاسی منع کردند و حتی با غیر مجاز دانستن حضور آنها در این نشست به دلیل آنکه شما اصولگراهستید!، با تندی خبرنگاران را از تهیه خبر بازداشتند!

 

زمانی که خبرنگار علت این برخورد را از کسانی که تا دقایقی پیش گلوی خود را به حق خواهی پر کرده و فریاد می زدند جویا شد تنها یک جمله پاسخ وی بود؛ «دوست داریم!»

 

ابتکار: دولت تمام تلاش خود را می‌کند تا کسی در زندان و حصر نباشد

 

معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور و رییس سازمان محیط زیست، سوای از بحث تخصصی خود در جلسه سخنرانی درباره رفع حصر، آزادی زندانیان سیاسی و برداشته شدن محدودیت‌ها هم که دور از انتظار نبود اظهار نظر کرد.

به گزارش خبرنگار اعتماد ملی، معصومه ابتکار که به مناسبت ۱۶ آذر در دانشگاه یزد سخنرانی می کرد. در واکنش به اظهار تاسف مجری برنامه از محدودیت او در مطرح کردن بعضی سوالات که از سوی دانشجویان روی برگه های کاغذ نوشته شده و به دست او رسانده اند. گفت: بگذارید خودم موضوع این سوالات را حدس بزنم و درباره آن پاسخ بدهم.

او ادامه داد: دولت آقای روحانی تمام تلاش خود را می‌کند تا محدودیت‌ها و موانع بر طرف شود، به‌ویژه برای کسانی که در محدودیت‌های بیشتری هستند!

ابتکار در ادامه گفت: دولت تمام تلاش خودش را می کند تا کسی در زندان، حصر و محدودیت نباشد! اما می دانیم برخی مسائل از اختیار رئیس جمهور خارج است. همه می دانیم محدودیت ها زیاد است و کشور هم شرایط ویژه ای دارد اما باید فضای منطق در کشور به‌ویژه در دانشگاه‌ها حاکم باشد و با ایجاد فضای گفت‌و‌گو بین همه گروه‌ها به همه اجازه ابراز عقیده داده شود.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی