نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

1. آذر 1394 - 13:24
روستای کریک امروز مانند مرد میانسالی است که از کوچه های زخم خورده اش تنها یک خانه تخریب شده را می بیند و در کنار جوی های آب روانش به یاد جوانی های خود قدم می زند.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي چهارفصل، در فاصله ۲۵ کیلومتری شهر یاسوج، مرکز کهگیلویه وبویراحمد دهکده ای زیبا و توریستی به نام کریک قرار دارد که در نگاه اول ماسوله در گیلان را در ذهن تداعی می کند.

 

 

بافت این دهکده توریستی که از قدمت بسیار بالایی برخوردار بوده به صورت پلکانی ساخته شده به این صورت که حیاط هر خانه پشت بام خانه دیگری است.

 

 

روستای تاریخی کریک رو به نابودی

 یکی از جاذبه های زیبایی روستای تاریخی کریک، بافت قدیمی،خانه های کاه گلی ،طبیعت بکر و قبرستان تاریخی این روستا بوده که در دل طبیعت بنا شده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

روستای کریک یکی از قدیمی‌ترین روستاهای شهرستان دنا به شمار می‌رود و یکجانشینی در این منطقه، به دوران قبل از مهاجرت آریایی‌ها به فلات ایران مربوط است.

 

 

منظره خانه‌های چوبی و گهگاه نیم سوخته در بافت قدیمی و جریان آب در جوی‌هایی که در کوچه‌های پیچ در پیچ روستا روانند، جلوه‌ای زیبا و تماشایی به روستا بخشیده است.

 

 

 روستای خوش آب و هوای کریک که در میان دره باصفای کریک و در مسیر دسترسی به منطقه ییلاقی و زیبای سی‌سخت واقع شده است، یکی از مسیرهای صعود به قله دنا نیزمحسوب می‌شود که در فصول مختلف سال میزبان طبیعت دوستان و توریستان است.

 

 

 اما امروز این روستا آبستن تغییراتی دوچندان شده و عمر این روستای هزار ساله شاید به قول برخی رو به نابودی است.

 

روستای کریک امروز مانند مرد میانسالی است که از کوچه های زخم خورده اش فقط و فقط یک خانه تخریب شده را می بیند و در کنار جوی های اب روانش به یاد جوانی های خود قدم می زند.

 

به دو نفر از کسانی که بتوانند تیتر زیبایی برای این تصویر بزنند هدیه از طرف این پاتوق وبلاگی دریافت خواهند کرد.

 

نظرات خود را در این پاتوق وبلاگیhttp://boyerestan.mihanblog.com/ ارسال کنید.

منبع:پاتوق وبلاگی بویرستان
 
انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی