نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

9. مهر 1394 - 8:35
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان به مناسبت هفته گردشگری از مرکز شبانه‌روزی دخترانه عشایر در یاسوج بازدید کردند.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي چهارفصل، محمود باقری در جمع دانش آموزان عشایر با اشاره به اینکه تکنولوژی از بکر بودن زندگی عشایری کاسته است و آن را تحت تاثیر قرار داده است گفت: همچنان کوچ نشینان بسیاری از سنتها و ارزشهای اصیل ایرانی را حفظ کرده اند.

دبیر کار گروه گردشگری استان تصریح کرد: دیدنیهای زندگی عشایر کشور می تواند جذابیتهای بسیاری برای گردشگران داخلی و خارجی داشته باشد و عشایر میتواند سفیران فرهنگی برای توسعه صنعت گردشگری در استان باشند.

 

وی بیان کرد:کوچ نشینی کهن ترین شیوه زیست بشر است که پا برجا بودن آن تا عصرحاضر از بزرگترین جاذبه های گردشگری در کشور است.

وی با اشاره به اینکه باید رهنمودهای رهبری را مد نظر قرار داده و طبق آن‌ها حرکت کنیم، تصریح کرد: مقام معظم رهبری در حال ساخت و پی‌ریزی تمدن بزرگ اسلامی است و ما باید در این مسیر حرکت کرد.

 

باقری شناسایی استعداد هایی عشایر را از سیاست اداره کل عنوان کرد وگفت:تلاش داریم تا با مرکز آموزشی که در استان راه اندازی کردیم آموزش دست بافت های زنان عشایر به نسل جدید با علم وفناوری روز آموزش دهیم.

 

باقری در ادامه بازدید از مرکز شبانه روزی دخترانه عشایر در یاسوج از ایجاد کارگاه اموزش صنایع دستی (گلیم بافی،گبه بافی …) در این مرکز خبرداد و گفت: دانش آموزان دختر عشایر در کنار تحصیل خود می‌تواند این اموزش ها را فرا بگیرند و با تولید درامد خوبی برای کمک خرج تحصیل داشته باشند.

مدیر کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی وگردشگری استان اظهار داشت:  با آشنایی عشایر با مبانی فرهنگ و اقتصاد  میتوانیم ایجاد انگیزه برای تولید بیشتر و مهاجرت معکوس به شهر را داشته باشیم.

IMG_4236 IMG_4241 IMG_4242 IMG_4258 IMG_4257 IMG_4249 IMG_4247 IMG_4279 IMG_4270 IMG_4267 IMG_4263 IMG_4309 IMG_4247

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی