نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

31. فروردين 1394 - 15:51
تغییرنام غیرقانونی ورزشگاه شهید علی فتاحی شهر یاسوج به ورزشگاه آزادی در حالی از سوی مسئولان ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد رقم خورد که نامگذاری این ورزشگاه 15 هزار نفری در نشست شورای فرهنگ عمومی استان مصوب شده و قرار است هشتم اردیبهشت امسال افتتاح شود اما برخی با سیاسی کاری قصد دارند نام شهید فتاحی را از این ورزشگاه حذف کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، عملیات اجرایی ورزشگاه 15 هزار نفری شهر یاسوج از سال 86  در زمینی به مساحت 23 هزار متر مربع و اعتباری افزون بر 100 میلیارد ریال در منطقه مسکونی دولت آباد شهر یاسوج آغاز و مقرر شد در بازه زمانی چهار ساله تکمیل و به بهره برداری برسد.

 

 این ورزشگاه 15 هزار نفری در ابتدا با اختصاص اعتبارات مناسب پییشرفت قابل ملاحظه ای داشت اما با گذشت چند سال به دلیل مشکلات اعتباری روند کندی را طی کرد تا همواره با سفر مسئولان ملی به کهگیلویه و بویراحمد تکمیل آن یکی از خواسته های اصلی مسئولان ومردم و ورزشکاران باشد.

 

سرانجام با وجود کش و قوس های فراوان و تاخیر هشت ساله سرانجام این ورزشگاه امسال آماده بهره برداری شد اما موضوعی که در این سالها مورد توجه رسانه های ارتباط جمعی قرار گرفته تغییر نام غیر قانونی این ورزشگاه از شهید علی فتاحی به آزادی بوده که همچنان در هاله ای از ابهام مانده است.

 

ورزشگاه 15 هزار نفری یاسوج در نشست شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه و بویراحمد به ریاست استاندار وقت (سید مسعود حسینی ) به نام شهید علی فتاحی نامگذاری و مصوب شده است.

 

چرام نام شهید فتاحی از ورزشگاه 15 هزار نفری یاسوج حذف شد

 

شهید فتاحی

 

در اخبار همه روزه می‌خواندیم که ورزشگاه شهید فتاحی یاسوج پیشرفت فیزیکی چند درصدی داشته است و حتی مسئولان و استانداران سابق برای معرفی این ورزشگاه نام شهید فتاحی را به زبان می‌بردند.

 

شهید فتاحی از بزرگان فوتبال استان کهگیلویه وبویراحمد است که در دهه 60 با پایه‌گذاری تیم نصر بسیج مقدمات تشکیل تیم فجر سپاه را در یاسوج فراهم کرد و می‌توان گفت که در فوتبال استان زحمات زیادی را متقبل شده بود.

 

اقدام شبانه برای تغییر نام ورزشگاه 15هزار نفری شهر یاسوج

اما  در سال گذشته و در آستانه افتتاح وزرشگاه 15هزارنفری شهید فتاحی به یکباره و برخلاف مصوبه شورای فرهنگ عمومی در اقدامی شبانه از سوی جهانبخش ایزدپورمدیرکل سیاست زده ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد سیاست زده نام ورزشگاه آزادی یاسوج برای آن انتخاب و حتی تابلوی آن نیز ساخته شد.

 

ورزشگاه شهید فتاحی

این اقدام مدیرکل سیاست زده ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد موجب دلخوری اصحاب فرهنگ، رسانه و خانواده شهداء شد.

 

حرکتی ابهام برانگیز که در برخی از مواقع با مواضع تند گروههای سیاسی و حتی معاون سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد روبه رو و مقرر شد تا دوباره نام این ورزشگاه به نامشهید فتاحی باز گردد.

 

این موضوع در رسانه و گذر زمان با حاشیه های دیگر و به تأخیر افتادن زمان افتتاح ورزشگاه 15هزار نفری شهید فتاحی شهر یاسوج به اردیبهشت ماه 94با حضور معاون اول رئیس جمهور دولت یازدهم کشیده شد.

 

 به دنبال اسم نیستیم،بی حرمتی به خانواده شهداء را نمی پذیریم

اما باز هم موضوع  تغییر نام این ورزشگاه با تذکرات مکرر خانواده شهدا و برخی مسئولان فرهنگی و سیاسی دوباره در هاله ای از ابهام فرو رفت.

 

سید موسی خادمی استاندار کهگیلویه وبویراحمد در آخرین بازدید از این پروژه مهم ورزشی با بیان اینکه  افتتاح این پروژه می تواند کمک بسزایی به این استان در روند رو به رشد ورزش بکند، خاطر نشان کرد: توقف و روند کُند پیشرفت فیزیکی این ورزشگاه و تاخیر در بهره برداری آن در گذشته نه چندان دور، زمینه را برای خسارت به سرمایه گذاری های انجام شده در این استان فراهم کرد.

 

ورزشگاه شهید فتاحی

 وی به افتتاح این پروژه در آینده نزدیک اشاره کرد و گفت: در حال حاضر عملیات کل پروژه با  صددرصد پیشرفت فیزیکی به اتمام رسیده است.

 

 وقتی استاندار توپ را در زمین حریف انداخت

سخنانی که گاه و بی گاه حرفی از نامگذاری ورزشگاه و تغییر نام آن از سوی مقام مسئول اجرایی استان نبود و نامگذاری این ورزشگاه را بر دوش کسانی دیگر گذاشته بود.

 

نامی که نامعلوم ماند

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در نشست  هم اندیشی خبرنگاران استان با استاندار با انتقاد از پایین آوردن تابلوی این ورزشگاه و نامگذاری جدید آن گفت: نام این ورزشگاه نامعلوم و فعلا با نام ورزشگاه یاسوج معرفی می شود.

 

خواسته وزارت ورزش تغییر نام ورزشگاه

 

فتاح محمدی با بیان اینکه در زمان کلنگ زنی این ورزشگاه ، خانواده بزرگوار شهید فتاحی نژاد که از شهدای ورزشکار هستند حضور داشته و نام ورزشگاه در شورای فرهنگ عمومی نیز به نام این شهید عزیز ثبت شد،ابراز کرد: وزرات ورزش اعلام داشته فعلا تابلوی ورزشگاه که مزین بنام شهید فتاحی نژاد بوده پایین آورده شود تا نام نهایی آن اعلام گردد.

 

نامی که به یکباره برداشته شد

در همین خصوص برادر شهید والامقام علی فتاحی در گفت‌وگو با خبرنگاران با اظهار تعجب از این اقدام مسئولان در تغییر نام ورزشگاه شهید فتاحی به ورزشگاه آزادی عنوان کرد: هنگامی که کلنگ این ورزشگاه توسط مهندس مهرعلیزاده رئیس سابق سازمان تربیت بدنی به زمین زده شد از خانواده شهید فتاحی برای کلنگ‌زنی دعوت به عمل آمد و همان روزها نیز این ورزشگاه به نام شهید مزین شده بود.

 

ورزشگاه شهید فتاحی

جهانبخش فتاحی افزود: در دوره‌های بعدی و در زمان ریاست مهندس علی‌آبادی که این ورزشگاه از 5 هزار نفری به 15 هزار نفری ارتقاء یافت قرار بر این شد که نام شهید فتاحی بر روی آن گذاشته شود.

 

بی اطلاعی ایزدپور از مصوبه شورای فرهنگی استان؟!

وی با بیان اینکه در شورای فرهنگ عمومی به ریاست استاندار وقت و امام جمعه یاسوج و مسئولان این شورا، نام ورزشگاه رسماً به نام شهید فتاحی مزین شد که همه مدارک و مستندات آن موجود است،گفت:وقتی برای همین منظور نزد جهانبخش ایزدپور مدیرکل ورزش و جوانان استان رفتم در کمال تعجب از چنین موضوعی اظهار بی‌اطلاعی کرد.

 

فتاحی با تأکید بر اینکه از اول هم ما به دنبال این نبودیم که نام برادر شهیدمان بر روی ورزشگاه باشد اما مسئولان خودشان این تصمیم را گرفتند،ابراز کرد: اکنون هم کسی نمی‌تواند و نباید این نام قانونی را بعد از سال‌ها که در روزنامه‌ها و سایت‌ها و صدا و سیما از آن یاد شده تغییر دهد.

 

وقتی وزارت ورزش قانون را دور می زند

بنا بر این گزارش ، آن‌گونه که اعضای شورای فرهنگ عمومی می‌گویند این نام تغییرناپذیراست و به قول برادر شهید بزرگوار علی فتاحی شاید بر اساس بازهم موضوعات سیاسی این چنین اقدام غیرقانونی در حال انجام است که نیروهای متدین و ارزشی و مردم ولایتمدار استان قطعاً اجازه چنین کاری را به هیچ مسئولی نخواهند داد.

 

هشتم اردیبهشت ماه، حرمت یا کرامت

 

اما آخرین خبرهااز اداره کل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد حاکی از ان است که ورزشگاه 15 هزار نفری شهری یاسوج (شهید فتاحی)  هشتم اردیبهشت ماه سال جاری با حضور معاون اول رئیس جمهور و وزیر ورزش و جوانان به بهره برداری می رسد.

 

مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه وبویراحمد گفت: استادیوم 15 هزار نفری شهر یاسوج با حضور معاون اول رئیس جمهور و وزیر ورزش و جوانان کشور هشتم اردیبهشت 94 به بهره برداری خواهد رسید.

 

ورزشگاه شهید فتاحی

جهانبخش ایزدپور با بیان اینکه افتتاح این ورزشگاه با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان کشور با برگزاری مراسمات مختلف فرهنگی و ورزشی و دیدار دو تیم منتخب فوتبال صورت می گیرد،گفت: افتتاح این ورزشگاه می تواند ظرفیت خوبی برای توسعه ورزشگاه قهرمانی استان در رشته های مربوط ورزشی باشد.

 

بازهم هم نامی از شهید فتاحی نبود؟!

 

 لازم به ذکر نام این ورزشگاه 15هزار نفری شهید فتاحی یاسوج با اقدامات سیاسی کاری وزارت ورزش و جوانان به آزادی تغییر کرده که اکنون این نام نیز در هاله ای از ابهام مانده است.

 

وصیت نامه شهید علی فتاحی

 

بسم الله الرحمن الرحیم

با سلام و درود فراوان بر رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی این ابر مرد آزاده تاریخ و بنیانگذار جمهوری اسلامی اسطوره مقاومت و صبر و با درود فراوان و بیکران بر شهیدان راه افق پرطلیعه حق و آزادی که از مال و منال دنیا گذشته و بهترین سرمایه خود یعنی جان را در راه خدای تبارک وتعالی داده و درخت اسلام را با خون خویش آبیاری نموده و مردم جهان را آگاه مینماید.

 

" خدایا به جبهه نمیروم تا بگویند قهرمان است"

بلکه به خاطر رضای تو و اعتلای اسلام به جبهه می روم و اگر در این راه مقدس شهید گردم دوست دارم در تشییع جنازه ام بگویند.« شهیدان زنده اند الله اکبر » امروز نه روز مقام طلبی است نه روز ریاست جویی و نه روز سرمایه گذاری بلکه روز یاری کردن اسلام و قرآن است آری امروز که ابر قدرتهای جنایتکار در خارج و منافقین در داخل میخواهند اسلام را نابود کنند و انقلاب را از بین ببرند نباید از جنگ غافل باشیم و به بهانه های گوناگون و پوچ به جبهه نرویم و بگویند پدر و مادر زن و بچه هایمان ناراضی هستند پس چه کسی باید به جبهه برود و از این اسلام وقرآن و انقلاب دفاع کند آیا در روزقیامت در پیشگاه خداوند چه جوابی خواهیم داد.

 

خدایا میدانی شهدا و رزمندگان چه حق بزرگی بر گردن ما دارند و اگر فداکاری آنان نبود صدام برای ما هیچ چیز حتی ناموس نمی گذاشت ما شرف و عزت و زندگیمان را مرهون خون شهدا و فداکاری رزمندگان میدانیم باری باید خون داد تا اسلام زنده بماند .

 

من از همه افراد خانواده ام مادر،پدر،خواهران و برادران من و همه خویشان و آشنایان می خواهم بعد از شهادتم ناراحت نباشند و خدای نخواسته پشت سرم از انقلاب و سران جمهوری اسلامی حرف ناراحت کننده ای نزنند بلکه با ایمانی محکمتر و قلبی پر محبت تر جبهه ها را گرم کنند و بدانند آنکه در پشت جبهه ها کار میکند و آنکه در جبهه ها میروند همه جهاد در راه خداست.

 

برادران عزیز از شما می خواهم تا جان در بدن دارید برای مظلومین جهان و ایران چه از راه معنوی و یا مادی تلاش کنید و اما چند سفارش به دوستان وهمکلاسان مهربان حزب الله انشاءالله که تا آخرین قطره خون خویش ادامه دهنده خون در راه شهدا بوده و امام عزیز را یاری کرده و نگذارید منافقین بین شما رخنه پیدا کرده و بین شما فتنه بیندازند هر کردار و عملی که انجام دهید برای خدا باشد از شما دوستان و آشنایان میخواهم اگر از من بی ادبی  و بدی دیده اید مرا ببخشید .

 

از برادر بزرگوارم می خواهم خوب مراقب برادران و خواهرانم باشد آنها را طوری تربیت کند که در آینده برای اسلام مفید و الگو باشند و از برادر بزرگترم می خواهم فریب دنیا را نخورده و همیشه در فکر خدا باشد.

 

برادرم می دانم در خدمت اسلام و مردم هستید اما باز هم بیشتر خدمت کنیداز نظر اخلاقی برای دیگران الگو باش ،برادرم اگر من نتوانستم به پدر و مادر و خواهران و برادران خدمت کنم تمنا دارم آنان را تا آخر عمر یاری کن و با آنان مهربان باش نکند پدر و مادر عزیزم ناراحت شوند از خواهرانم میخواهم همچون زینب الگو باشند.

 

حجابتان را حفظ کنید که حفظ حجاب کوبنده تر از خون شهیدان است از قوم و خویشان میخواهم اگر از من ناراحتی دیده اید و یا نافرمانی کرده ام ببخشید از شما میخواهم سخنان امام عزیز را سر لوحه زندگی خود قرار دهید همیشه پشتیبان ولایت فقیه بوده و دوستدار کسانی باشید که کوچکترین کاری برای پیشبرد این انقلاب و دین عزیز اسلام انجام می دهند پدران و مادران شهید داده به خون خفته مقدس شهیدانتان قسم یاد میکنم.

 

که تا آخرین قطره خون خویش جان ناچیز خود را برای حفظ خون شهدا و برای دین اسلام فدا می کنم مطمئن باشید جوانان این مملکت نمی گذارند کوچکترین لطمه ای به خون این اولیاءالله بخورد.و اما چند سخن با پدر و مادر و برادران و خواهران عزیز بهتر از جانم :مادر وای پدر رنج دیده و ای زحمت کشیده ها و ای ظلم و ستم دیده ها از شما میخواهم برای این فرزند حقیر خود ناراحت نشوید و نکند دلسرد شده و یا دست از کار بکشید که منافقین شاد گردند مثل شیر بغرید فریاد بزنید،مرگ بر آمریکای جهان خوار مرگ بر شوروی جنایتکار بر منافقین صدام
خدایا تو را به جان مهدی فرج آقا امام زمان را نزدیک بگردان در ضمن قبرم را در گلستان شهدا در کنار شهیدان عزیز و مهربان این اسطوره های صبر و اخلاق از جمله  «عین الله دهراب پور» و شهید «محمد رضا رستگار » بگذارید و قبرم را بدور از زینت های دنیوی که رضای خدا در آن باشد درست نمائید.

 

التما س دعا     

       علی فتاحی

منبع: صبح زاگرس

انتهای پیام/ر/200

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی